۱۲ دی ۱۳۹۶ ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۶۴۶۷۰
نشست مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه علامه با مسئولان خوابگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه خدمات این معاونت به دانشجویان ارتقای کیفی داشته است، اظهار کرد: در هفته منتهی به 16 آذرماه امسال 100 نفر از استادان و مسئولان دانشگاه طی پنج شب از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید کردند.


به گزارش عطنا، حسین‌ سلیمی‌بجستانی 5 دی‌ماه در نشست دو روزه مسئولان خوابگاه‌های پسرانه و دخترانه دانشگاه‌ علامه طباطبائی در سالن کنفرانس معاونت دانشجویی، بیان کرد: یکی از اهداف سازمانی، ارزیابی فعالیت‌های هر حوزه است و دفتر نظارت و ارزیابی دانشگاه هر ساله کاهش یا افزایش فعالیت‌های معاونت‌ها را براساس شاخص‌های خود با سال قبل مقایسه می‌کند.


وی افزود: در مقایسه عملکرد معاونت دانشجویی طی سال 95 با سال 94 به همت همکاران و حمایت ریاست محترم دانشگاه، مسیر رو به رشد شاخص‌ها نشان از توجه به ارتقای کیفی خدمات دانشجویی، سلامت، تربیت‌بدنی و مواردی از این قبیل در حوزه معاونت دانشجویی داشته است.


سلیمی‌بجستانی درباره همین موضوع تصریح کرد: در این بین فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزشی دانشجویان رتبه اول را داشته است، به‌ویژه برگزاری مسابقات ورزشی و انجام طرح پایش تندرستی دانشجویان جدیدالورود از جمله شاخص‌های مهمی در فعالیت‌ها معاونت دانشجویی بوده است.


وی اضافه کرد: البته در سایر حوزه‌های مرتبط با معاونت دانشجویی نیز نهایت تلاش خود را انجام داده‌ایم و جا دارد از همه همکاران در امور دانشجویی‌، بهداشت و درمان، مشاوره و بهداشت روان‌، کمیته انضباطی و کمیسیون موارد خاص تشکر و قدردانی کنم.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه علاوه بر شاخص‌های دفتر نظارت و ارزیابی هر ساله رئیس دانشگاه نیز مأموریت‌های ابلاغی خود را به این معاونت اعلام می‌کنند که تمام تلاش ما انجام آنها است، گفت: به‌یقین بازخوردهای اینچنینی موجب افزایش انگیزه همکاران عزیز ما در معاونت دانشجویی می‌شود.


وی همچنین در خصوص برنامه بازدید از خوابگاه های دانشجویی طی هفته منتهی به 16 آذرماه امسال، بیان کرد:‌ با برنامه‌ریزی منسجم مدیریت امور دانشجویی و مشارکت مدیران، معاونان، همکاران حراست و نهاد رهبری دانشگاه و همچنین برخی استادان محترم در قالب یک گروه 100 نفره طی پنج شب از همه خوابگاه‌ها بازدید صورت گرفت و از نزدیک با دانشجویان به گفت‌و‌گو پرداختند و با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدند و سپس همکاران بازدیدکننده از خوابگاه‌ها بازخوردهای خود را به اداره امور خوابگاه‌ها تحویل دادند.


سلیمی‌بجستانی درباره همین موضوع یادآور شد: مواردی که بازدیدکنندگان از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی مد نظر داشتند به صورت احصاء شده در اختیار رئیس دانشگاه قرار گرفت که ایشان نیز دستورات لازم برای رفع برخی از مسائل را ارائه کردند.



قول مسئولان وزارت علوم برای تجهیز اتاق تندرستی و آسانسور خوابگاه ولی‌عصر(عج)


وی با بیان اینکه طی سه هفته گذشته بیش از 30 درصد مواردی که بازدیدکنندگان از خوابگاه‌ها اعلام کرده بودند، برطرف شده است، گفت: خوابگاه ولی‌عصر(عج) که در محل معاونت دانشجویی سابق دانشگاه واقع شده است با حضور دکتر صدیقی، معاون وزیر علوم و آقای یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان و دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد و همچنین از امکانات این خوابگاه توسط مسئولان بازدید صورت گرفت که آقای یزدان‌مهر اعلام کردند، باید امکانات و وضعیت رفاهی این خوابگاه را رسانه‌ای می‌کردید.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت علوم در بازدید از خوابگاه ولی‌عصر(عج) برای تجهیز اتاق تندرستی و آسانسور این خوابگاه قول مساعد دادند، افزود: علاوه بر این ساختمان، خوابگاه رهن و اجاره شده شهید ارشادی در شهرک راه‌آهن برای اسکان خواهران دانشجو نیز افتتاح شد.



خوابگاه شهید ارشادی یکی از بهترین خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه است



وی ضرورت افتتاح خوابگاه شهید ارشادی در غرب تهران را نزدیکی مکان آن به دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: بدون اغراق یکی از بهترین خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی است، به‌ویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی که از ترافیک گریزان هستند و باید به‌راحتی به کتابخانه یا دانشکده خود در پردیس مرکزی دانشگاه دسترسی داشته باشند. ضمن‌آنکه فاصله زمانی خوابگاه شهید ارشادی تا پردیس مرکزی دانشگاه 10 دقیقه است.


سلیمی‌بجستانی با بیان اینکه به‌رغم محدودیت‌ منابع تجهیز 11 خوابگاه و هفت رستوران در اولویت فعالیت‌های معاونت دانشجویی قرار دارد، گفت: البته برخی از اقدامات را باید در بازه زمانی بلند مدت انجام داد که تنها در فصل تابستان امکان‌پذیر است و تلاش می‌کنیم که به صورت تدریجی و بر اساس توانایی‌هایمان برای بهبود شرایط رفاهی زندگی در خوابگاه‌ها فعالیت کنیم.


وی افزود: همه فعالیت‌های معاونت دانشجویی برای آرامش خاطر دانشجویان صورت می‌گیرد ولی گاهی برخی مسائل انسانی ممکن است شرایط زندگی خوابگاهی را متفاوت از زندگی خانه شخصی جلوه دهد، چراکه خوابگاه محل زندگی جمعی است و برای سازگاری با یکدیگر، رعایت قوانین و مقررات خوابگاهی ضرورت است.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: اما فراهم کردن این شرایط تنها با هدف رشد و اعتلای فردی و اجتماعی دانشجویان صورت می‌گیرد و از همه دانشجویان (فرزندان) دانشگاه علامه طباطبائی که در عرصه علمی پیشتاز هستند، انتظار داریم از فرصت‌های زمان تحصیل استفاده کنند.


سلیمی‌بجستانی اظهار امیدواری کرد با همکاری مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی روند رو به رشد اداره خوابگاه‌ها ادامه پیدا کند و با همکاری معاونت فرهنگی و مدیریت تربیت‌بدنی برنامه‌های فرهنگی و ورزشی در خوابگاه‌ها تداوم داشته باشد.



غفوری: مشروعترین فعالیت فراغتی برای دانشجویان ورزش است



فرزاد غفوری، سرپرست تربیتبدنی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست به همکاری مناسب مسئولان خوابگاههای دانشجویی با این مدیریت اشاره کرد و گفت: مهمترین و بهنوعی مشروعترین فعالیت فراغتی برای دانشجویان، ورزش است چون شاید سایر موارد با حاشیههایی همراه باشد.


وی با بیان اینکه سعی کردیم در خوابگاههای دانشجویی بر اساس سلامت روح و علاقه دانشجویان برنامههای ورزشی را در رشتههای مختلف اجرا کنیم، افزود: البته یکی از مشکلات ما اجرای برنامههای ورزشی در خوابگاههای کوچک است که در آنها خیلی فضای مانور نداریم و از مسئولان خوابگاهی میخواهم این مشکل را برطرف کنند.


غفوری تصریح کرد: چون در خوابگاهها، دانشجویان به دور از خانوادهها زندگی میکنند، فضای سردی حاکم است که برای شکستن این فضا باید فعالیتهای ورزشی و تفریحی را در برنامهها قرار دهیم چون اگر این برنامهها نباشند، دانشجویان دچار افسردگی و کمحوصلگی میشوند.


وی با اشاره به اینکه اگرچه فعالیتهای ورزشی بهنوعی تفریحی محسوب شده و راحت به نظر میرسد، اظهار کرد: ولی برنامهریزی برای اجرای آنها بسیار سخت است، مثلاً در فعالیتهای ورزشی ضربان قلب دو برابر میشود که اگر فضای مناسب برای ورزش کردن در اختیار افراد قرار نگیرد، احتمال دارد سلامتی آنها با مشکل مواجه شود.


سرپرست تربیتبدنی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: از مجموعه معاونت دانشجویی بهخصوص دکتر سلیمیبجستانی و دکتر مقامی و همچنین مسئولان خوابگاهی درخواست میکنم که ما را در زمینه اختصاص فضای ورزشی مناسب در خوابگاههای دانشجویی یاری کنند.



وجدانی: انسجام و وحدت رویه مهمترین نیاز خوابگاههای دانشجویی است



مهدی وجدانی، رئیس اداره خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست گفت:مسئولان خوابگاههای دانشجویی مجموعه نیروهایی هستند که با خیال راحت میتوانید کارها را به آنها بسپارید و به واقع این دو ماه که خدمت همکاران بودهام با تمام وجود این موضوع را درک کردم.


وجدانی تصریح کرد: با حمایتهای صورت گرفته از سوی دکتر سلیمیبجستانی، معاون دانشجویی و دکتر مقامی، مدیر امور دانشجویی و با کمک همکاران و مسئولان روز و شب خوابگاههای دانشجویی، توانستیم عملکرد قابل قبولی بهخصوص در بازدیدهای صورت گرفته در هفته منتهی به 16 آذرماه داشته باشیم.


وی انسجام و وحدت رویه را مهمترین نیاز مجموعه اداره خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی دانست و اظهار کرد: هر کسی که از بیرون به اداره خوابگاهها نگاه میکند باید یک مجموعه مسنجم را ببیند و در این زمینه نیز همه همکاران همراه بودهاند.


رئیس اداره خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به گستردگی فعالیتهای این اداره، تأکید کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از سوی استادان و مسئولان از خوابگاههای دانشجویی طی هفته منتهی به 16 آذرماه و البته با مدیریت و برنامهریزیهای مسئولان خوابگاههای دانشجویی، عملکرد خوبی داشتیم که گزارش آن به صورت مصور از سوی معاونت دانشجویی برای رئیس دانشگاه ارسال شد.


وی درباره همین موضوع افزود: همچنین استادان و مسئولانی که از خوابگاههای دانشجویی بازدید کردند، نکاتی را برای رئیس دانشگاه نوشتهاند که به تفکیک هر خوابگاه برای همکاران ارسال میشود و امیدوارم مسئولان روز و شب خوابگاهها با پیگیری مستمر این مسائل و نکات را برطرف و نتیجه را برای ما گزارش کنند تا آن را در اختیار مسئولان معاونت دانشجویی، رئیس دانشگاه و بازدیدکنندگان از خوابگاههای دانشجویی قرار دهیم.


هر گونه نقض قانون از سوی دانشجویان در اداره خوابگاه ها حل و فصل می شود و شورای انضباطی آخرین راه حل و آنهم با مستندات و گزارشات لازم خواهد بود


وجدانی در ادامه به موارد انضباطی دانشجویان در خوابگاههای دانشجویی اشاره کرد و گفت: بهتر است خود مسئولان خوابگاهها در زمینه موارد انضباطی دانشجویان، تمهیدات تذکر دادن با نگاه تربیتی داشته باشند و سپس در موارد ضروری طبق قانون و مقررات مشخص معاونت دانشجویی اقدام کنند.


وی با بیان اینکه مسئولان خوابگاهها در نظر داشته باشند که تدوین مستندات در زمینه موارد انضباطی بسیار مهم است و گزارشهای بدون سند و مدرک مورد توجه و پیگیری قرار نمیگیرد، افزود: در زمینه تأسیسات نیز دستورالعملی مشخص برای مسئولان خوابگاهها ارسال میشود که بر اساس آن عمل کنند. ضمنآنکه وقتی تأسیسات نمیتواند مشکلی را برطرف کند و یک نفر از معاونت دانشجویی برای برطرف کردن مشکل به خوابگاهها اعزام میشود، این نقص تأسیسات بوده و همکاران باید گزارش آن را برای ما ارسال کنند.



استفاده از پتانسیل‌های دانشجویان ساکن جهت ایجاد یک فضای علمی، فرهنگی و ورزشی در خوابگاه‌ها


وجدانی به فعالیت رابطان کار دانشجویی در خوابگاهها اشاره کرد و گفت: این دانشجویان اگرچه با بخشهای مختلف دانشگاه کار میکنند اما باید زیر نظر مستقیم مسئولان خوابگاههای دانشجویی فعالیت کنند. ضمنآنکه مسئول مستقیم فعالیتهایی که در خوابگاهها صورت میگیرد، مسئولان خوابگاههای دانشجویی هستند و باید با آنها هماهنگی لازم صورت گیرد.


رئیس اداره خوابگاههای دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه باید حداقل دو ماهی یکبار رابطان کار دانشجویی با مسئولان خوابگاهها جلسه داشته باشند تا این هماهنگی برقرار شود، افزود: خود من هم سعی میکنم در این جلسات حضور داشته باشم.



مقامی: سخت‌ترین سال اسکان دانشجویی در خوابگاه‌ها را پشت سر گذاشتیم



حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به وضعیت سخت اسکان دانشجویان در ترم جاری تحصیلی، گفت: برخی از مواقع در صحبت با همکاران خوابگاه‌ها به این نکته اشاره می‌کنم که امسال سخت‌ترین سال اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها نسبت به سالهای قبل بود.


وی افزود: اسکان دانشجویان ترم پنج کارشناسی‌ارشد و ترم 9 کارشناسی نیز به ظرفیت‌ خوابگاه‌ها در ترم جاری اضافه شد که فشار مضاعفی را به مسئولان خوابگاه‌ها و معاونت دانشجویی وارد کرد. ضمن‌آنکه ما پیش‌بینی چنین ظرفیتی را نکرده بودیم ولی باز با این وجود هم، دانشجویان اسکان داده شدند و مشکلات آنها نیز برطرف شد.


مقامی با اشاره به اینکه باید پیش‌بینی‌های لازم را برای ظرفیت‌ اسکان دانشجویان برای سال آینده داشته باشیم، بیان کرد: از مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی می‌خواهم که در این زمینه برآوردهای لازم را داشته باشند و به ما گزارش بدهند.



گمار: خوابگاه‌های دانشجویی را در اولویت قرار داده‌ایم



ابراهیم گمار، معاون حراست دانشگاه دانشگاه علامه طباطبائی و مسئول حراست معاونت دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی می‌توانند مسائل و مشکلات خود در زمینه نگهبانان را به صورت مستقیم به خود ما گزارش بدهند، گفت: به‌رغم کمبود نیرو و امکانات ولی باز خوابگاه‌های دانشجویی را نسبت به دانشکده‌ها در اولویت قرار داده‌ایم چون پای امنیت دانشجویان در میان است.



حسینی: سم‌پاشی خوابگاه‌های دانشجویی با اطلاع مرکز بهداشت انجام شود



زهره حسینی، رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه در پردیس مرکزی دانشگاه، بیان کرد: از مسئولان خوابگاه‌های دانشجویی می‌خواهم که به دانشجویان اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه را داشته باشند.


وی با بیان اینکه سم‌پاشی خوابگاه‌های دانشجویی حتماً باید با اطلاع و نظارت مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صورت بگیرد، افزود: در زمینه سم پاشی‌ها وجود نظارت فنی و حضور کارشناسان مرکز بهداشت و درمان بسیار مهم است.


در این نشست دو روزه مسئولان روز و شب خوابگاه‌های پسرانه و دخترانه دانشگاه علامه طباطبائی مسائل و مشکلات خوابگاه‌های خود را مطرح کردند و مسئولان و مدیران معاونت دانشجویی نیز قول مساعدت برای مرتفع کردن برخی از آنها را در اسرع وقت دادند.


گزارش تصویری این نشست را در اینجا ببینید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار