۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۲۳۲



به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، نمایشگاه و بازار بین المللی کتاب مسکو که سال 1977 بنیانگذاری شده است، به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی این کشور با حضور شمار زیادی از کشورها، اوایل سپتامبر هر سال در مسکو برپا می شود.
بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در مسکو، با برنامه ریزی های مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی و همکاری نهادها، دستگاه ها، ناشران و مؤسسات مختلف کشور، بخشی از توان حوزه کتاب و صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران در 250 متر مربع عرضه خواهد شد و همچنین در مدت برگزاری نمایشگاه اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی متنوعی برای معرفی ایران در نظر گرفته شده است.
16 ناشر از جمله 'سمت'، دانشگاه علامه طباطبایی، جامعة المصطفی العالمیة، علامه جعفری، دانشگاه تهران، انتشارات بین المللی حافظ، شباویز، انتشارات بین المللی الهدی، خانه ادبیات، مجمع ناشران دفاع مقدس، بنیاد ایران شناسی، سازمان فرهنگی- هنری شهرداری و بنیاد سعدی آثار خود را به زبان های روسی، فارسی، عربی، آذری و تاجیکی در معرض دید علاقه مندان علم و دانش و فرهنگ ایران زمین در روسیه خواهند گذاشت.
همچنین در این نمایشگاه، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی متعددی توسط اساتید دانشگاه ها، محققان و نویسندگان ایرانی و روس، با محوریت ادبیات معاصر ایران برگزار خواهد شد.
برنامه های جنبی مختلفی از جمله برپایی روز ایران، رونمایی از جدیدترین آثار تألیفی و ترجمه شده به زبان روسی، معرفی طرح حمایت از ترجمه کتب علوم انسانی به زبان روسی (طرح تاپ)، شعر خوانی و مسابقه ترجمه ادبیات فارسی به روسی، اجرا خواهد شد.
در بخش دیگری از برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو، گروه های هنری هم شرکت خواهند کرد که اجرای موسیقی محلی نواحی جنوب ایران و اجرای شاهکارهای ادبی ایران همراه با موسیقی به زبان روسی و برخی زبان های دیگر توسط کودکان و نوجوانان ایرانی از جمله این برنامه ها می باشد.
بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب مسکو از 11 تا 15 شهریور از ساعت 10 لغایت 18 در محل پارک «ودنخا» برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار