۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۵۹۳۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بازبینی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف اظهار کرد: در بازبینی رشته‌ها توسعه کارورزی و کارآموزی مورد توجه است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر فرهادی در مراسم نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه جامع علمی کاربردی در دومین جشنواره حرکت با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای بیش از 1000 مرکز فعال، نیم میلیون دانشجو و 40 هزار مدرس است اظهار کرد: باید دقت کرد که براساس اهداف، فارغ‌التحصیلان با مهارتی از این دانشگاه خارج شوند تا صنعت، حرفه و شغل از طریق این فارغ‌التحصیلان ایجاد شود.


وی با اشاره به تبیین سیاست‌های رهبری در برنامه ششم توسعه در زمینه علم و فناوری اظهار کرد: 11 سیاست مورد تاکید در این برنامه در دستور کار و بررسی قرار دارد. یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها، گسترش آموزش‌های مهارتی است که باید به آن بسیار توجه شود. ما در دوره‌های مختلف نیازمند فارغ‌التحصیلان و دانش‌آموختگان هستیم. همه نباید مقاطع تحصیلات تکمیلی را طی کنند.


وزیر علوم با بیان اینکه تحصیلات تکمیلی عمدتا تئوریک است، افزود: میزان کار تجربی ما اندک است و دانشگاه‌ها باید ماموریت‌گرا و نسل سوم باشند.


فرهادی با اشاره به بازبینی رشته‌های تحصیلی در مقاطع مختلف گفت: توسعه کارآموزی و کارورزی در رشته‌ها مورد توجه است.


وی در مورد حضور اساتید و دانشجویان در واحدهای صنعتی اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت صنعت امضا شده، فرصت‌های مطالعاتی اساتید در محیط‌های صنعتی فراهم شده است. دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در این مسیر بیش از پیش قدم بردارد زیرا این دانشگاه از ابتدا بر همین اساس شکل گرفته است.


وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه ارزیابی مراکز علمی کاربردی به شدت مورد توجه است، گفت: این موضوع که تعداد زیادی مرکز علمی کاربردی وجود داشته باشند اما دانش‌آموختگان این مراکز مهارت نداشته باشند، مورد توجه نیست. وزارتخانه در زمینه ارزیابی‌ حساس است و در برنامه ششم توسعه در عرصه آموزش عالی گام‌ها و برنامه‌های جدی داریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار