۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۵۸۴۸۵
کرسی آزاد اندیشی «صدای گوش خراش سکوت!» در دانشکده علوم اجتماعی علامه

کرسی آزاد اندیشی «صدای گوش خراش سکوت!» یکشنبه 19 آذرماه با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در سالن شهید مطهری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این کرسی آزاد اندیشی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی به صورت میزگرد و با موضوعات و مباحثی «جنبش دانشجویی چرا رکود» برگزار شد که از جمله مباحث آن «آیا جنبش دانشجویی امنیتی شده است؟»، «نسبت جنبش دانشجویی با قدرت چگونه است؟»، «کیفیت مطالبات جنبش دانشجویی با دغدغه‌های دانشجویان چگونه است؟» و «چرا دانشجو نیازمند تحرک اجتماعی است؟» برگزار شد.


در این مراسم غلامعلی ابراهیمی‌سوته، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی، حسین کیانی، مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه، ایمان شعبان‌نژاد، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آزاد اندیش دانشگاه علامه طباطبائی و علی رحیمی‌نژاد، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل این دانشگاه به بحث و مناظره درباره جنبش دانشجویی پرداختند.


غلامعلی ابراهیمی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه اولین منتقد حاکمیت باید تشکل‌های دانشجویی باشند، گفت: روش‌های ما بد است، بسیج حسن عباسی را می آورد که فحاشی می‌کند و ما تبدیل به ستاد روحانی برای تبلیغات می‌شویم؛ هر دو اشتباه می‌کنیم، بهترین زمان فعالیت دانشجویی پس از انقلاب دوران خاتمی بود؛ اینکه می‌گویند چرا دانشجو برای مجلس لیست داده است، شاید درست نبوده باشد اما این به‌خاطر مطالبه عمومی از دانشگاه و به دلیل تأثیر‌گذاری دانشگاه بود، ضمن‌آنکه جنبش دانشجویی روزی به احزاب جهت می‌داد.


حسین کیانی مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه هر دولتی که درصدد امنیتی کردن و ایجاد چارچوب برای دانشجو باشد، مطمئناً شکست می‌خورد، بیان کرد: دفتر تحکیم برای همه ما عبرت است؛ اینکه بعضی از انجام انقلاب دوم پشیمان شده‌اند، مصداق کنار گذاشتن استکبارستیزی است، بدبختی جنبش دانشجویی به‌خاطر سرلوحه قرار ندادن عدالت است، مگر می‌شود خواهان برابری و آزاد اندیشی باشیم اما با غرب مبارزه نکنیم.


ایمان شعبان‌نژاد، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آزاد اندیش دانشگاه علامه طباطبائی هم با بیان اینکه  ما در آزاد اندیش برای آقای روحانی تبلیغ می‌کردیم و هنوز هم حمایت می‌کنیم؛ اما در روز دانشجو شاهد بودیم که به ناکجا آباد سفر کردند و تریبون دانشجویی هم در برابرش قرار نداشت، گفت: ما معتقدیم دانشجو نباید همزمان دوران فعالیت دانشجویی وارد احزاب شود و پیاده نظام آنها باشیم و همچنین با رخوت و مرگ جنبش دانشجویی موافق نیستم.


علی رحیمی‌نژاد، عضو انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی نیز اذعان کرد: اینکه تصور شود جنبش دانشجویی قدرت براندازی دارد، حرفی خنده دار است، جنبش دانشجویی مانند آنچه در انقلاب بود، به تنهایی نمی‌تواند کاری را پیش ببرد.


وی از جمله دلایل رخوت امروز جنبش دانشجویی را پادو شدن برای احزاب سیاسی، تنبلی و عدم دخالت خود دانشجویان، سیاست‌زدگی و عدم اشتیاق برای فعالیت، فاصله گرفتن از خواسته‌های مردم و ضعف در ادبیات اجتماعی در ارتباط با مردم دانست.


فایل صوتی این مراسم را می‌توانید در اینجا دانلود کنید.



عکس: سیدمهدی خشوعی‌اصفهانی




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار