۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۵۸۳۸۵
gardeshgari

نشست تخصصی «توسعۀ پایدار گردشگری، میراث و اقتصاد مقاومتی» به همت دانشگاه علامه طباطبائی و همکاری دانشگاه آویون فرانسه سه‌شنبه ۲۸ آذرماه در دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا ، دکتر محمود ضیایی، دبیر علمی و اجرایی این نشست در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، با اشاره به اهداف برگزاری این نشست، تصریح کرد: توسعۀ گردشگری به عنوان یکی از محورهای پیشبرد سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی» شناخته می‌شود. آنچه گردشگران داخلی و خارجی را جذب یک مقصد می‌کند قبل از هر چیز تنوع و اصالت جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی آن است. از این رو حفظ و ارتقای میراث کهن فرهنگی و طبیعی کشورمان نه تنها تضمین کنندۀ تامین نیازهای نسل‌های آتی است، بلکه برای استمرار بخشیدن به جریان‌های گردشگری امری ضروری و انکارناپذیر است.


دکتر ضیایی اظهار کرد: کشور فرانسه در جذب گردشگران بین‌المللی «رتبۀ اول جهانی» را به خود اختصاص داده است، به همین دلیل استفاده از تجربه‌های این کشور می‌تواند به انتقال رویکردها و تجربه‌های نوین مدیریتی در زمینه بهره‌برداری پایدار از میراث غنی تاریخی و فرهنگی کشورمان کمک کند. بر این اساس با برگزاری این نشست علاوه بر حضور صاحب نظران داخلی از پروفسور «فلیپ بشیمون» استاد دانشگاه آونیون فرانسه نیز به منظور هم‌فکری و تبادل نظر در این خصوص دعوت به عمل آمده است.


دبیر علمی و اجرایی این نشست تخصصی در ادامه اضافه کرد: امیدواریم دستاوردهای این نشست که در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی علمی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی صورت می‌گیرد ضمن توسعۀ دانش نظری در حوزۀ حفظ، احیاء و ارتقای میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان، به انتقال تجارب موفق و دستاوردهای کشور فرانسه به دانشجویان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای گردشگری در کشور کمک کند.


لازم به ذکر است «نشست تخصصی توسعۀ پایدار گردشگری، میراث و اقتصاد مقاومتی» سه شنبه ۲۸ آذر ماه از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار