۲۳ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۵۷۸۷۵
iran espania 400sale hamayesh (4)

سلسله نشست‌های علمی با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونوما به مناسبت چهارصدمین سال روابط ایران و اسپانیا در دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی برگزار شد.


به گزارش عطنا، این برنامه ۱۸ و ۱۹ آذرماه را گروه زبان اسپانیایی دانشگاه علامه طباطبائی با مشارکت دانشگاه آتونوما مادرید به مناسبت چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و دنیای اسپانیایی برگزار کرد.


در این نشست ۹ سخنران از ایران و اسپانیا طی ٤ نشست تخصصی با محوریت «دیپلماسی و روابط خارجی»، «هنر و فرهنگ»، «ادبیات و ترجمه» و «سينماي اسپانيا»، به سخنرانی پرداختند.

مراسم افتتاحیه این نشست روز شنبه ۱۸ آذر در سالن مطهری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و سخنران این مراسم، غلامرضا ذکیانی، رئیس دانشکده بود که به مهمانان دانشگاه آتونوما خیرمقدم گفت.


در پنل اول این گردهمایی، که «سیاست و روابط خارجی» است، با مدیریت رافائل مایوریوللو برگزار شد، اولین سخنران، فرناندو کاماچو پادیا از دانشگاه اوتونومای شهر مادرید بود. رناندو اسکریبانو مارتین از دانشگاه اوتونومای مادرید و همچنین آلوارو سوتو کارمونا از همان دانشگاه دیگر سخنرانی‌های پنل اول این همایش را انجام دادند.


پنل دوم همین روز با مدیریت جیران مقدم برگزار شد.


در دومین روز این همایش، سومین پنل با عنوان «ادبیات و ترجمه» برپا شد که مدیر آن فرناندو کاماچو پادیا از دانشگاه اوتونومای مادرید بود. اولین سخنرانی این پنل توسط نجمه شبیری از دانشگاه علامه طباطبائی و با عنوان «ورود ادبیات نسل ۲۷ به ایران» ارائه شد.


همچنین بئاتریس سالاس از دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع «فردوسی و بالتازار گراسیان، استادان خلاقیت و اعتدال، نگاهی مقایسه ای»  سخنرانی کرد.


این نشست‌ها با نمایشگاه آثار هنری همراه بود و طی آن میزگردی با حضور سفرای کشورهای نیکاراگوئه، ونزوئلا، اکوادور، مکزیک و اروگوئه و مدیریت نجمه شبیری، مدیرگروه مترجمی زبان اسپانیایی برپا شد.


گزارش تصویری را در ادامه می‌بینید؛

عکس:  سارینا جلالی-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار