۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۵۷۶۶
به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، سیده فرانک موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خوزستان، اظهار کرد: ضروری است در مورد ارتقای جایگاه دختران در جامعه به طور ریشه​ای عمل کرد، زیرا اشکالاتی که اکنون در این زمینه وجود دارد، در مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره ریشه دارند.

وی ادامه داد: مشکلات و معضلاتی که در رابطه با دختران وجود دارد، به این دلیل است نتوانسته‌ایم الگوهای اسلامی را در میان جامعه خوب معرفی کنیم و اکنون دچار بحران هستیم، بنابراین نخستین گام که باید در این بخش برداشته شود، برنامه​ریزی عملی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای حل مشکلات دختران در استان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده خوزستان افزود: مشکلات اقتصادی موجب شده دختران علاقمند شوند که شاغل باشند اما از طرفی به دلیل مشکلات اشتغال در جامعه، همه دختران علاقمند نمی​توانند به خوبی شاغل شوند و از طرف دیگر نیز دختران مایلند استقلال مالی داشته باشند.

موسوی گفت: ضروری است در سیاست​های کلان و کشوری و سپس استانی، هر جا که اشتغال ایجاد می‌کنیم، نقش جنسیت زنان و دختران را هم مدنظر قرار دهیم. همچنین باید در همه کارگروه​های اشتغال به خانم‌ها توجه شود زیرا زن نیز باید سهمی در اشتغال و اداره کردن جامعه داشته باشد، ضمن این‌که باید از نظر اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی زمینه برای ازدواج دختران فراهم شود و لازمه این روند، تغییر نگرش​ها نسبت به زندگی و دوری از تجملات در موضوع ازدواج است.

وی درباره جایگاه دختران در جامعه ادامه داد: دختران ما در عرصه​های مختلف نشان داده‌اند که توانایی و ظرفیت لازم در انجام کارها و رسیدن به جایگاه‌های بالا در جامعه را دارند. همچنان که می​بینید در کنکور بیش از 60 درصد کرسی​های دانشگاه​ها به دختران اختصاص پیدا کرده است. همچنین در سطح استان نیز، جایگاه علمی و فرهنگی دختران خوزستانی رو به ارتقاست و با زمینه​هایی که برای دختران فراهم شده همچنان در حال رشد هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده خوزستان در خصوص نحوه برخورد با آسیب​های اجتماعی پیش روی دختران اظهار کرد: در این زمینه باید زیربنایی فکر و عمل کرد. برای این‌که جامعه به سمت سوی یک جامعه اسلامی ایرانی پیش برود و دختران ما ویژگی​های یک دختر مسلمان ایرانی را داشته باشد، باید روی چند برنامه به خوبی کار کنیم؛ یکی از اقدامات این است که سعی کنیم در گرایش​ها و اعتقادات مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دختران آنچنان تاثیرگذار باشیم که گرایش​های آنان به سوی الگو و ویژگی​های دختران مسلمان سوق پیدا کند. دومین اقدام این است که به گونه​ای برنامه​ریزی کرده و این برنامه را عملیاتی کنیم که تفاوت​هایی در رفتار و هنجارهای فکری و فرهنگی آنها ایجاد شود؛ اگر بتوانیم این تفاوت​ها را ایجاد کنیم، قطعا در موضوع پیشگیری از آسیب​های اجتماعی در حوزه دختران به خوبی پیش خواهیم رفت.

موسوی گفت: چنانچه حفظ حرکت پدر و مادر، مسئول بودن در مقابل والدین و عفت و حیا را در رفتار دختران خود در خانواده و جامعه ببینیم، برنامه​ریزی​های خود را تاثیرگذار می​دانیم و اگر بتوانیم این رفتارها را در دختران نسل جوان​مان نهادینه و گرایش​ها و اعتقادات مذهبی آنها را تقویت کنیم، به سمت هدف مورد نظر خود در این زمینه گام برداشته​ایم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار