۱۸ آذر ۱۳۹۶ ۲۰:۰۸
کد خبر: ۱۵۷۲۸۵
abasi jonbesh daneshjooyi enghelab (53)

مسعود آهنچی شاعر و دانشجوی رشته علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نسبت به پوشش خبری مراسم بسیج دانشجویی به مناسب روز دانشجو توسط عطنا واکنش نشان داد.


به گزارش عطنا، آهنچی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:


غرض راقم سطور (هدف نویسنده این سطرها)، روشنگری در باب مراسمی‌ست که ۱۲ آذرماه امسال به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد و حقیر اجرای قسمتی از آن مراسم را بر عهده داشتم.


هر چند انتظار می‌رود، که نااهلان و سیاست‌زده‌ها، کتابت این روشنگری را پاسخ به سخنانی که از لاادری بود و سرچشمه‌ای به جز قوه عقل داشت، ندانند.


سخن کوتاه،که طنز و گاهی هجو -خواندند دلقکی- زبان برنده صدایی‌ست که در سینه مانده، و در پی برانگیختن تفکری است که در پس لبخندی، هرچند تلخ، پنهان شده است.


روز دانشجو، مجالی است برای بیان دغدغه دانشجویانی که به هر نحوی دغدغه بهزیستی و بهروزی کشور ایران را دارند.


حال چه انتقاد خود را به زبان علمی، چه طنز، چه... بیان کنند، قابل احترام خواهند بود.


روز دانشجو را نباید به جُنگ شادی تبدیل کرد، این گزاره قطعاً صحیح است، بدل شدن به جنگ شادی به شرط آن است که در این مراسم مطالبی مطرح بشود که صرفاً جهت ایجاد خنده و بی‌ربط به شرایط کشور باشد، نه نقد شرایط به زبان طنز!


رسانه خالی از اخلاق و پوچ اطلاع‌رسانی دانشگاه (عطنا)، برخی از مطالب ذکر شده در آن جلسه را، به‌طور ناشایست و غیرواقعی عنوان کرده است.


لذا اعلام می‌دارم، در هیچ یک از مطالب عنوان شده، مخاطب من، طیف اصلاح‌طلب نبود و در هیچ کجای مراسم، نامی از این گروه به میان نیامد و مقصود ما طیف ضد انقلاب بود!



غرض، نقد طنز اقدامات آقای دکتر روحانی و اعتراض به شرایط موجود کشور بود، شرایطی که از ابتدای تحصیل دانشگاه به نقد آن پرداخته‌ام و از بیان آن ابایی ندارم و افتخار می‌کنم که بسیج دانشجویی تریبون خود را در اختیار حقیر قرار داد و به آن ادامه خواهم داد. از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی با خون دفاع می‌کنم، از خیانت‌ها چشم‌پوشی نمی‌کنیم و خدمات را می‌بینم.


برخی از دوستان فراموش کرده‌اند که در همین صفحه از فشار‌هایی که بر انجمن اسلامی آزاد اندیش وارد می‌شد، انتقاد کردم.


می‌دانند که ارادت من به شخصیت سیدمحمد خاتمی بر کسی پوشیده نیست و او را رئیس جمهوری تکرار نشدنی در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی می‌دانم.


از نظر آقایان، نمی‌شود شخصیت خاتمی را دوست داشت، به روحانی منتقد بود و از احمدی‌نژاد تبری جست و به انقلاب پایبند بود!


در نهایت امیدوارم که تحمل‌شان بالا برود و خداوند اصلاح‌طلبان واقعی (امثال استاد کاشی، دلاوری و...) زیاده و حفظ کناد.


همین!


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار