۰۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۵۲۷۴۴
2569581

نشست بین‌المللی چهارصدمین سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیایی زبان روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ آذر در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، نشست بین‌المللی چهارصدمین سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیایی زبان روزهای شنبه و یکشنبه ۱۸ و ۱۹ آذر در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.


مراسم افتتاحیه این نشست روز شنبه ۱۸ آذر از ساعت ۹:۱۵ در سالن مطهری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود و سخنران این مراسم، غلامرضا ذکیانی خواهد بود.


در پنل اول این گردهمایی، که «سیاست و روابط خارجی» است، با مدیریت رافائل مایوریوللو برگزار می‌شود، اولین سخنران، فرناندو کاماچو پادیا از دانشگاه اوتونومای شهر مادرید خواهد‌ بود. رناندو اسکریبانو مارتین از دانشگاه اوتونومای مادرید و همچنین آلوارو سوتو کارمونا از همان دانشگاه دیگر سخنرانی‌های پنل اول این همایش را انجام می‌دهند.


پنل دوم این همایش، از ساعت ۱۱:۳۰ روز شنبه آغاز می‌شود و مدیر آن، جیران مقدم خواهد بود.


در ادامه اولین روز این همایش، میزگردی با حضور سفرای کشورهای نیکاراگوئه، ونزوئلا، اکوادور، مکزیک و اروگوئه و مدیریت نجمه شبیری برپا خواهد شد.


در دومین روز این همایش، سومین پنل با عنوان «ادبیات و ترجمه» برپا می‌شود که مدیر آن فرناندو کاماچو پادیا از دانشگاه اوتونومای مادرید خواهد بود. اولین سخنرانی این پنل توسط نجمه شبیری از دانشگاه علامه طباطبائی و با عنوان «ورود ادبیات نسل ۲۷ به ایران» ارائه خواهد شد. سخنرانی بعدی «فردوسی و بالتازار گراسیان، استادان خلاقیت و اعتدال، نگاهی مقایسه ای» توسط بئاتریس سالاس از دانشگاه آزاد اسلامی است.



در ادامه پنل سوم، ۲ سخنرانی دیگر نیز ارائه خواهد شد که به این ترتیب عبارتند از: «ترجمه شعرگونه و شعر ترجمه شده: ترجمه اشعار فارسی معاصر به اسپانیایی» توسط خاویر ارناندث از دانشگاه علامه طباطبائی و «حضور اسپانیا در ایران به واسطه ترجمه ادبی آثارش» توسط جیران مقدم از دانشگاه علامه طباطبائی.


در پایان برنامه‌های روز دوم این همایش از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ هم میزگردی با عنوان «سینمای معاصر در اسپانیا و ایران» با مدیریت نجمه شبیری برگزار می‌شود که فرشاد زاهدی، مهناز افضلی کارگردان و مستندساز و محسن آزرم منتقد و روزنامه نگار سخنرانان آن خواهند بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار