۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۵۱

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم جزئیات راه اندازی «بنیاد حامیان صندوق رفاه دانشجویان» را تشریح کرد.




ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با مهر در خصوص جزئیات راه اندازی «بنیاد حامیان صندوق رفاه دانشجویان» گفت: در حال حاضر حدود ۴.۵ میلیون دانشجو تحت پوشش صندوق رفاه دانشجویان قرار دارند، که به دلیل منابع محدود دولتی صندوق رفاه نمی تواند پاسخگوی تمام آنها باشد.


وی ادامه داد: از همین رو به دنبال این هستیم، که راه‌های ورودی دیگری باز کنیم، یکی از بحث‌های ما این بود که حمایت خیرین را جذب کنیم و در ساختارمان یک جایگاه مناسب به آنها اختصاص دهیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: برهمین اساس دکتر فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، قائم مقامی در امور بنیاد خیرین در وزارت علوم تعیین کرد که در ابتدای کار «بنیاد حامیان علم و فناوری» ایجاد کرد و پس از برگزاری اولین همایش آن در مشهد، اتفاقات خوبی رخ داد.


یزدان مهر افزود: ما نیز در صندوق رفاه دانشجویان راه اندازی «بنیاد حامیان صندوق رفاه دانشجویان» را آغاز کردیم که درحال حاضر روند قانونی آن در حال طی شدن است. خوشبختانه تعامل خوبی با نهادهای عمومی غیردولتی با بحث خیرین ایجاد کرده ایم که بتوانیم برخی مشکلات دانشجویان را از طریق خیرین رفع کنیم.


وی یادآورشد: ما در این بنیاد می توانیم در بحث کمک به تحصیل دانشجویان کم بضاعت، بورسیه کردن دانشجویان مناطق محروم، بیمه دانشجویان مناطق محروم، خوابگاه سازی در مناطق محروم، از حمایت خیرین بهره مند شویم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ما به دنبال روش‌مند کردن حضور خیرین در صندوق رفاه دانشجویان هستیم، افزود: صندوق متناسب با نیت خیرین عمل خواهد کرد.


وی اضافه کرد: در حال حاضر با ستاد اجرایی فرمان امام راحل (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان، تعاملات خوبی داشته ایم و به دنبال یک هم افزایی در بحث خدمات رسانی به دانشجویان مستعد کم بضاعت هستیم.


رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: اکنون ۱۱۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قراردارند، که نشست هایی در این زمینه برگزار کرده و مکاتباتی داشته‌ایم تا برای خدمت رسانی به دانشجویان مستعد و کم بضاعت، با کمیته امداد هم افزایی داشته باشیم.


وی اضافه کرد: همچنین با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم جلساتی با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم برگزار کرده ایم.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار