۲۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۵۱۶۳۳
momeni mowlaverdi hoghoogh shahrvandi towse'e (20)

 سلسله نشست‌های «نسبت توسعه و حقوق شهروندی» با سخنرانی شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه­ طباطبائی به همت بنیاد امید ایرانیان در خانه اندیشمندان علوم انسانی  برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که چهارشنبه 24 آبان ماه انجام گرفت، فرشاد مومنی به مباحثی چون حقوق مالکیت، اقتصاد رانتی در ایران، فقر و نابرابری اقتصادی و عدم کارآمدی دولت های اخیر بویژه دولت نهم و دهم و همچنین راهکارهای کوتاه مدت و مسکنی دولت های اخیر برای درمان اقتصاد ایران پرداخت.


وی همچنین به دفاع از قانون اساسی پرداخت و با مثالی از دولت خاتمی گفت هر زمان به قانون اساسی عمل شده رشد اقتصادی بیشتر شده است.


همچنین دیگر سخنران این نشست شهیندخت مولاوردی به مباحثی چون حقوق شهروندی، حقوق‌مدنی، وضعیت حقوق شهروندی، نقش سازمان های مردم نهاد، آموزش افراد از سنین پایین و توسعه پایدار پرداخت.


مولاوردی گفت: میزان رشد حقوق شهروندی با رشد هر جامعه‌ای رابطه مستقیم دارد، در جوامع مختلف متفاوت است و هر دولت سعی می‌کند که این رابطه را تقویت کند، در این میان از مشارکت شهروندان به عنوان عنصر کلیدی رابطه حقوق شهروندی و توسعه باید نام برد.


وی همچنین نقش سازمان‌های مردم نهاد را در اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی در ایران را بسیار کلیدی و با اهمیت دانست.


گزارش تصویری را در ادامه می‌بینید؛





 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار