۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۵۰۸۱۹
Neshan Dehkhoda (5)

مراسم سومین دوره کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور با عنوان «نشان دهخدا» چهارشنبه 14 آبان ماه برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، این جشنواره به همت انتشارات علمی‌-فرهنگی با مشارکت وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «فرهنگ و ارشاد اسلامی‌» و سازمان تأمین اجتماعی و با حضور وزرای وزارتخانه‌های نام برده برگزار می‌شود.


این آثار که در حوزه‌های تاریخ و جغرافیا، باستان‌شناسی، حقوق، مطالعات زبان‌شناسی، ادبیات، علوم اجتماعی و ارتباطات، علوم اقتصادی، مدیریت و حسابداری، علوم تربیتی، روان‌شناسی، علوم رفتاری، تربیت بدنی، علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای، فقه، اصول، علوم قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، اخلاق، ادیان، عرفان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری، مطالعات انقلاب اسلامی، مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی نگاشته شده اند، طی سه مرحله به وسیله اساتید صاحب نام هر رشته بررسی و داوری شده اند.


در این دوره از جشنواره، 31 هزار و 795 عنوان کتاب احصا شد که همگی با عنوان علوم انسانی و در سال ۱۳۹۵ منتشر شده بود. از این میزان بیشترین عناوین منتشر شده با موضوع ادبیات، علوم اجتماعی، رمان، دین و تاریخ و جغرافیا بود. همچنین حوزه هنر نیز دارای کمترین میزان آثار تألیفی در این زمینه بود. از مجموع این آثار و در ۱۸ بخش در نظر گرفته شده برای این جشنواره، در نهایت 234 اثر داوری شد.


برقراری پیوند میان پدیدآور و جامعه هدف، معرفی آثار برگزیده به جامعه علمی کشور، تحکیم و گسترش ارتباطات نظر ورزانه با نخبگان و فرهیختگان، رشد و اعتلای فرهنگ تألیفی، نظریه پردازی و تولید علم، نگاه نقادانه به آثار و کتب مختلف علمی و فرهنگی و ترجمه آثار برجسته تألیفی به زبان‌های بیگانه از اهداف اصلی جشنواره عنوان شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار