۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۷۳۳
moarefe iranzade farhangi 96 (53)

مراسم تقدیر از دکتر سلیمی‌بجستانی و معارفه دکتر نعمت‌الله ایران‌زاده اول هفته با حضور رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود. در این جلسه رئیس دانشگاه از معاونت فرهنگی به عنوان یکی از سخت‌ترین معاونت‌ها یاد کرد و در حین حال از یافتن یکی از بهترین مدیران دانشگاهی برای این معاونت ابراز خشنودی کرد.


به گزارش عطنا، مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی، شنبه، ۲۰ آبان‌ماه با حضور رئیس، معاونان و جمعی از مسئولان دانشگاه برگزار شد.


در این مراسم، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن تقدیر از تلاش‌های دکتر حسین سلیمی بجستانی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه، دکتر نعمت‌الله ایران‌زاده را به سمت معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی منصوب کرد. گزارش کامل این نشست را در ادامه می‌خوانید؛



در خیلی از کشورها چیزی به اسم معاونت فرهنگی نداریم



در ابتدای نشست، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: جلسه امروز جزء معدود جلساتی است که در آن معارفه بدون تودیع صورت می‌گیرد، چرا که دکتر سلیمی‌بجستانی همچنان معاون دانشجویی دانشگاه هستند.


وی ادامه داد: دکتر سلیمی‌بجستانی با بزرگ‌منشی بخش بزرگی از بحران را به خود جذب کردند، نگذاشتند به بقیه بخش‌های دانشگاه منتقل شود و کمک کردند تا بحران را بگذرانیم و ما همچنان در خدمتشان هستیم و ضمن اینکه معاونت دانشجویی ارتباط تنگاتنگ با حوزه فرهنگی دارد.


سلیمی یادآور شد: زمانی که معاونت فرهنگی دانشگاه را جدا کردیم و خواستیم هویت مستقلی داشته باشد من خیلی امیدوار بودم که برای ما تبدیل به جزیره ثبات شود، شاید ثبات در آن به وجود آمده ولی شکل ثباتش با ثبات در جاهای دیگر متفاوت است.


وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی در ایران نقش کلیدی، اساسی و راهبردی در دانشگاه دارد، افزود: در دانشگاه‌های دیگر دنیا به این شکل و از سمت دانشگاه به آن اهمیت داده نمی‌شود و بیشتر به عمده بخش خصوصی و خود دانشجویان است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی متصدیانی می‌خواهد که راه را برای فعالیت‌های مختلف هموار کنند، تصریح کرد: بعد از انجام وظیفه آموزشی، دانشگاه موظف است به حوزه پژوهش بپردازد و در دانشگاهی که در جامعه اسلامی و حکومت اسلامی قرار دارد رکن پرورش نیز اهمیت دارد و دانشگاه باید انسان فرهیخته و با شناخت پرورش دهد.


وی یادآور شد: در جشنواره کارآفرینی که هر سال در دانشکده مدیریت برگزار می‌شود از چند نفر از کارآفرینان پرسیدم شما به عنوان کارآفرین و کسی که تجربه کاری دارد فارغ‌التحصیل با مهارت عالی را انتخاب می‌کنید یا فارغ‌التحصیل با مهارت خوب و دارای پشتکار، ادب، جدیت و فرهیختگی؟ و آنها به اتفاق آرا گفتند نفر دوم را انتخاب می‌کنیم؛ بنابراین اگر دانشجویان، فرهیخته فارغ‌التحصیل شوند جایگاهشان حتی در بازار کار بهتر از دیگر دانشجویان خواهد بود.



پرورش دانشجویان فرهیخته، رسالت معاونت فرهنگی



دکتر حسین سلیمی در ادامه اظهار کرد: وظیفه ما به جز آموزش دادن و تشویق به پژوهش کردن دانشجویان، فراهم کردن فضای رشد شخصیتی، رفتاری و روانی دانشجو نیز است که این مطلوب معنایی فراخ و موثق از معاونت فرهنگی است.


وی افزود: بعضی‌ها فکر می‌کنند تنها کار وزارت علوم، دانشگاه، رئیس دانشگاه و معاونت فرهنگی فقط دادن امکانات به کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی و کنترل و راضی نگه داشتن تشکل‌های سیاسی است و خیلی‌ها تلاش می‌کنند که نه فقط دانشگاه و معاونت فرهنگی که کل دانشگاه به همین مسائل خلاصه شود.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی فراهم کردن امکانات و مدیریت اوضاع مهم دانست  اما گفت:  وظیفه اصلی دانشگاه و معاونت فرهنگی فقط این نیست بلکه فراهم کردن شرایط تربیت و پرورش دانشجویان و اساتید وظیفه اصلی معاونت فرهنگی است و اینکه چگونه می‌توانیم شرایطی را در دانشگاه به وجود بیاوریم که دانشجو از لحاظ سجایای اخلاقی، ویژگی‌های شخصیتی و ساختارهای معنایی ذهنش فرهیخته‌تر فارغ‌التحصیل شود.


وی یاداور شد: در حال حاضر با وجود آموزش‌های مجازی افراد می‌توانند در خانه باشند و مدرک بگیرند چرا به دانشگاه می‌آیند؟ به خاطر اینکه فرهیخته‌تر و کارآمدتر شوند، شخصیت‌شان رشد بکند، جایگاه اجتماعی‌شان بالا برود و این هدف‌گیری کلانی است که ما در معاونت فرهنگی به آن نیاز داریم، نگران وضعیت فرهنگی شخصیت دانشجویان باشیم، هرجا که نقصی می‌بینیم دائما رصد بکنیم، نیازهایشان را رصد بکنیم.


وی تاکید کرد: نگاه ما به معاونت فرهنگی یک معاونت تربیتی است یعنی اگر کار ما تعلیم و تربیت است، تعلیم در دو معاونت آموزشی و پژوهشی انجام می‌شود، تربیت در حوزه معاونت فرهنگی انجام می‌شود، اگر جایی چند سال دیگر از من بپرسند که آیا دانشجویانی که وارد دانشگاه شما می‌شوند، دین‌دارتر، انقلابی‌تر و فرهیخته‌تر خارج می‌شوند من بتوانم با سربلندی بگویم بله و مجبور نباشم سکوت کنم.


وی افزود: این هدف کلان ما است و یک برنامه‌ریزی عام می‌خواهد، طبیعتا امکانات ما هم در این زمینه محدود است ولی ابزارهای ما متنوع است، ما ابزار هنر، ادبیات را داریم، رشته‌های مختلف ما، انجمن‌های علمی خیلی ها خودشان در حوزه تعلیم و تربیت است.


سلیمی گفت: مناسبت‌های دینی متعدد و مکرری داریم که با استقبال بسیار خوب دانشجویان، ما شرایط و ابزارهای بسیار متنوعی داریم و ما می‌توانیم این دانشگاه را تبدیل به یک دانشگاه الگو برای تربیت دانشجویان بکنیم اما در این زمینه مسائل جزئی‌تری هم وجود دارد، به طور مثال تعداد کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی ما که پنج سال قبل فعالیت می‌کردند روی کاغذ زیاد بود اما در عمل خیلی محدود بود؛ من در جلسه‌ای که با کانون‌های فرهنگی داشتم و از آنها سوال کردم فقط یکی از آنها از دوره قبل باقی مانده بود و مابقی همه جدید بودند.


وی ادامه داد: بعضی از دانشجویان زمانی که از من می‌پرسند شما چه کردید در این 4 سال اصلا به فعالیت‌هایی که در حوزه توسعه‌ای علمی پژوهشی دانشگاه اتفاق افتاده توجهی نمی‌کنند، چه کردید یعنی برای تشکل‌ها چه کردید که البته در زمینه تشکل‌ها هم ما گشایش جدی داشته‌ایم، ما در حال حاضر 4 تشکل سیاسی با تنوع سلایق سیاسی داریم که برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت:‌ ما فقط از در ترم گذشته یعنی ترم منتهی به خرداد ماه سال گذشته 230 برنامه تشکل‌های سیاسی ما اجرا کرده‌اند که من نمی‌دانم کدام دانشگاه را ما می‌توانیم پیدا کنیم که ظرف یک ترم 230 برنامه اجرا شده که ممکن است در یکی دو تای آن اندک حاشیه‌ای اتفاق افتاده باشد، این هم رشد دانشجویان ما را نشان می‌دهد و هم نشان می‌دهد دانشگاه برای فضای اعتدالی کاملا آماده است.


ولی به هر حال این حوزه حوزه پر چالشی است و دائما زیر ذره‌بین است و ممکن است تمام تلاش‌ها و زحمات همکاران من در دیگر حوزه‌ها را تحت‌الشعاع خودش قرار دهد، یک اتفاق در جلسه‌ای 50-نفر در آن نشسته‌اند ممکن است بازتابی داشته باشد و مشغله‌ای برای من ایجاد کند که هزاران کلاسی که در طول ترم فقط در دو دانشکده ما برگزار می‌شود آن همه اشتغال را برای من ایجاد نمی‌کند، بنابراین حوزه بسیار حساسی است.



می‌گویند هر کاری به جز این!



وی در ادامه اظهار کرد: پیدا کردن شخصیتی برای اینکه هم مفهوم تربیت را در فضای دانشگاهی ایران امروز بر اساس معیارهای اسلامی و انقلابی و تراز جمهوری اسلامی متوجه باشد و درک بکند اشتیاق و اهتمام لازم برای این حوزه را داشته باشد سعه صدر لازم را داشته باشد و تجربه این کار را داشته باشد پیدا کردن فردی با این ویژگی‌ها فقط بتواند یک دیالوگ مثبت با دانشجویان برقرار کند


سلیمی گفت: من فکر می‌کنم بسیاری از این مشکلات با گفت‌و‌گوی مثبت، صمیمیت و دوستی با تشکل‌های دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی قابل حل است، کم نیستند.


وی ادامه داد: شاید پیدا کردن کسانی که در دانشگاه ما این ویژگی‌ها را دارند، تجربه عملی و شناخت داشته باشند و اشتیاق به این کار داشته باشند، دشوار باشد؛ کسانی که بتوانند سیاست‌های دولت؛ فضای معتدل؛ کار کردن با هر دو جناح را به خوبی درک کنند و بتوانند اجرا بکنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: ما مطالعات زیادی کردیم و با افراد مختلفی صحبت کردیم، خیلی‌ها نمی‌پذیرند، نمی‌دانم چه کار کرده‌اید در معاونت فرهنگی که خیلی‌ها حاضر نیستند اصلا، می‌گویند هر کاری به جز این! تعدادی از شخصیت‌های برجسته دانشگاه این کار را پذیرفتند. ولی من دیدم که جمع این خصوصیت‌هایی که می‌تواند به یک ثبات و قوام مدیریتی و راهبردی این معاونت را برساند در وجود دکتر ایران‌زاده جمع است.



مانند دکتر ذکیانی افتخارآمیزند



وی درباره خصوصیات دکتر ایران‌زاده گفت: ایشان اولا به دلیل تخصصشان در حوزه ادبیات بیشترین نزدیکی را با حوزه فرهنگ دارند، سابقه مدیریت فرهنگی در دانشگاه دارند در دوران مدیریت آقای دکتر حبیبی، سابقه مدیریت مراکز فرهنگی ایران در کشورهای مختلف را دارند، بنگلادش، تاجیکستان و پاکستان دارند یعنی ویژگی‌های فرهنگی ایرانی را و سابقه مدیریت موفق را معاونت آموزشی دانشکده ادبیات که دانشکده ادبیات خودش در واقع یک دانشگاه است چون 70 درصد دانشگاه‌های کشور ما الان تعداد دانشجویان و اعضای هیئت علمی‌شان از دانشکده ادبیات دانشگاه علامه طباطبائی کمتر است و در گفت‌و‌گوهایی که من با ایشان کردم دیدم که نگاه، برنامه و خلاصه برنامه‌ای که برای من فرستادن بسیار با چشم‌انداز استراتژیکی که در هیئت امنای دانشگاه تصویب شده بود بسیار نزدیک بود.


سلیمی یادآور شد: ایشان هم‌زمان هم پیشنهاد رایزن فرهنگی را در یکی از کشورها داشتند و از آنجا به خاطر اینکه در یک معاونت پر تلاطم مثل معاونت فرهنگی حضور داشته باشند انصراف دادند، این ویژگی بر همه ویژگی‌های دیگر غلبه دارد.


وی با بیان اینکه یک ویژگی ایشان بر همه ویژگی‌هایشان غلبه دارد گفت: ایشان از جانبازان پر افتخار جنگ تحمیلی هم هستند که برای ما در حضورشان بودن موجب افتخار است، همانطور که همکاری با دکتر ذکیانی همیشه برای ما موجب افتخار و سربلندی بوده است.


سلیمی ادامه داد:‌ شیرمردی پیدا شده و می‌خواهد این بار بزرگ را به دوش بکشد و امیدوارم به خوبی این کار را به سر منزل مقصود برساند امیدوارم همکاری اساتید دانشجویان و کارمندان معاونت فرهنگی با دکتر ایران‌زاده موجب بالندگی فضای فرهنگی دانشگاه شود و انسان تراز جمهوری اسلامی، انسان‌های خلاق، بانشاط، دیندار، سالم و با شخصیت برای حضور در جامعه داشته باشیم، همانطور که یک بار در مراسم فارغ‌‍‌التحصیلان دانشگاه گفتم بیشتر از اینکه به توانایی علمی فارغ‌التحصیلان افتخار کنیم به شخصیت و فرهیختگی‌شان افتخار می‌کنیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد:‌آقای دکتر سلیمی‌بجستانی با سعه صدر با لب خندان تلاش کردند مشکلات را به دوش کشیدند مسائل را در درون خودشان هضم کردند که واقعا جای تشکر دارد و زبان من برای تشکر کردن قاصر است و امیدوارم که خداوند به ایشان جزای خیر بدهد به خاطر تلاش بزرگوارانه‌شان در این چند ماه بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت، امیدوارم که با سبک‌تر شدن بار دکتر سلیمی‌بجستانی در حوزه معاونت دانشجویی هم پر انرژی‌تر از قبل و فرهنگی‌تر از قبل اقدام کنند.


ما نیازمند همکاری نزدیک دو معاونت در دانشگاه هستیم و این خیلی خوشحال کننده است که می‌بینم دو معاونت ساعت‌ها با هم گفت‌و‌گو می‌کنند که این نویدبخش


وی در پایان گفت:‌ من از آقای دکتر ایرانزاده که واقعا بزرگوارانه با وجود مشکلات جسمی جانبازی و موقعیت‌های کاری دیگر به بنده لطف کردند و به عشق پرورش دانشجویان این کار را پذیرفتند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم و برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.


وی افزود: ما کلمه ثَبات را به کار بردیم که گاهی به نادرست ثُبات که به معنی فشار و درسر است گفته می‌شود، البته گاهی برای ثَبات، ثُبات لازم است، که امیدواریم دکتر ایرانزاده بدون ثُبات این حوزه را به ثَبات برسانند.



هنوز سالمید آقای دکتر؟



در ادامه دکتر نعمت‌اللهی، معاون آموزشی دانشگاه گفت: دکتر بجستانی مسئولیت سنگینی را در این دوره قبول کرده بودند که باعث می‌شد هربار ایشان را می‌بینیم از ایشان یک سوال بپرسم: هنوز سالمید آقای دکتر؟ در این مدت همکاری خوبی بین دو معاونت فرهنگی و آموزشی به وجود آمد از جمله آن می‌توان به پیشبرد طرح مهارت‌افزایی اشاره کرد.


وی افزود: کارهای زیادی انجام شده که امیدواریم با تعاملی که با دکتر ایران‌زاده شکل خواهد گرفت این رویه را ادامه دهیم.



یاد قیامت می‌افتم!



در بخش بعدی مراسم، دکتر مرتضی خورسندی، مدیر امور فرهنگی در سخنانی گفت: از طرف خودم و همکارانم تشکر ویژه‌ای از دکتر سلیمی بجستانی داریم. این دوران برای من کسب تجربه بزرگی بود. در این دوره با روحیات خاص آقای بجستانی حال و هوای خاصی در معاونت به وجود آمد.


وی با بیان اینکه در معاونت فرهنگی همواره در دو جبهه فرهنگی-دانشجویی و مالی در حال چانه‌زنی هستیم، گفت: از ویژگی‌های ایشان این بود که هرگز مدیر پشت صحنه نبودند. در همه جبهه‌ها  پا به پای ما حضور داشتند و همیشه جلوتر از ما حرکت می‌کردند.


یکی از درس‌هایی که از ایشان گرفتم این بود که گفتند باید چهار پنج دقیقه صحبت کنیم و یک سال بدویم که همین هم شد و ما جلسات متعدد و طولانی کمتر داشتیم و تمرکزمان بر جلسات کوتاه و کارایی بود که به نتیجه می‌رسید و این ناشی از روحیه عملگرایی ایشان است.


خورسندی ادامه داد:‌همیشه در جلسات تودیع و معارفه یاد قیامت می‌افتم و امیدوارم روزی که ما از دنیا تودیع و معارفه می‌شویم دستمان مثل امروز آقای دکتر پر باشد.


وی افزود: از جمله کارهای آقای دکتر تلاش جدی ایشان در حوزه خانه‌های دانشجویی و امور فرهنگی آنها بود که کارنامه درخشانی را در پی داشت. امیدواریم با حضور دکتر ایران‌زاده و همدلی خوبی که بین معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی به وجود آمده این میراث باقی بماند و ما بتوانیم فعالیت‌ها را خیلی بهتر پیش ببریم.


وی ضمن خیر مقدم به معاون جدید فرهنگی دانشگاه گفت: خوشحالم که دکتر سلیمی امروز از شرایط ثبات در معاونت ابراز رضایت کردند، اما فکر می‌کنم نیاز است در ساختار معاونت فرهنگی یک بازنگری صورت گیرد و به نظر من، این تغییرات اتفاق نخواهد افتاد مگر با مجریان با ثبات که انشا‌ءالله در دوره دکتر ایران‌زاده شاهد آن باشیم.


معاونتی که به «16 آذر» نمی‌رسد!



دکتر فرامرز صحرایی هم در جملاتی کوتاه گفت: وقت‌هایی که برنامه کانون‌ها و تشکل‌ها برگزار می‌شد، دکتر بجستانی همواره بیشتر از یک همکار و در جای یک برادر بوده است.


وی افزود: در این مدتی که ما در این دانشگاه بودیم طول عمر معاونت‌های فرهنگی معمولا به بیش از یک 16 آذر نکشیده است و هرکدام نرسیده به 16 آذر وظیفه خود را محول کرده‌اند به مسئول بعدی.


صحرایی شکوفاترین دوره‌های معاونت فرهنگی را دوران معاونت آقای دکتر ذکیانی و دوره آقای سلیمی بجستانی دانست و گفت: دکتر سلیمی بجستانی هم واقعا زحمت زیادی کشیده‌اند و ضمن قدردانی از ایشان برای دکتر ایران‌زاده آرزوی موفقیت دارم.



چک‌آپ کامل کرده‌ایم!



دکتر ذکیانی هم ضمن قدردانی از دکتر سلیمی بجستانی گفت: حوزه معاونت فرهنگی حوزه متلاطم و پرچالشی است که ایشان با ایثار و درایتی که داشتند به خوبی از این مسئولیت سنگین برآمدند. دکتر ایران‌زاده را چک‌آپ کرده‌ایم و ایشان را سالم تحویل می‌دهیم.



ما برای وصل کردن آمدیم



و در بخش پایانی دکتر نعمت‌الله ایران‌زاده به ایراد سخنان خود پرداخت و گفت: از حسن ظن و اعتماد رئیس محترم دانشگاه  و حضور دوستان قدیمی و همکاران ارجمند در این محفل باشکوه سپاسگزارم و امیدوارم که با همین روشی که دوستان آغاز کرده‌اند، بنده‌ام با میل به کار جمعی امیدوارم به پیشرفت‌های خوبی برسیم.


وی یادآور شد: طی چند روز گذشته با هم‌اندیشی‌هایی که با مدیران ارشد و معاونان داشتم سعی در تنظیم و تبیین برنامه‌های خود کردم که به قول شاعر «حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/ آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت».


وی ادامه داد: من هم با شما موافقم که مقوله فرهنگ مقوله متولی‌گری نیست. من تمام کسانی که در حوزه فرهنک فعالیت می‌کنند را «فرهنگ‌ورز» می‌نامم.


معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه در این جمع سخن گفتن از فرهنگ زیره به کرمان بردن است، گفت: حوزه فرهنگ نیازمند یک لطافت و فهم هنری با همه معانی هنر و تعامل فرهنگی با همه اصحاب فرهنگ، و رایزنی با همه خردمندان و هنرمندان و اعتنا به شور و شوق دانشجویانی است که با نشاط در یک فضای هنری و عاطفی خاصی سیر می‌کنند.


وی به بیان گزاره‌ای از «ساموئل تیلُر کولریج» فیلسوف انگلیسی و شاعر سبک رومانیک اشاره کرد و گفت: این دانشمند وقتی به تخیل برتر که حامل آفرینش‌های خلاقانه ادبی و هنری است می‌رسد می‌گوید «شاعر و هنرمند و خالق آثار کارهای درخشان ادبی کسی است که شورمندی را می‌تواند با تحکم ترکیب کند؛ احساس و عاطفه را با خرد جمع کند و از پریشانی به نظم برسد» لذا این قدرت دارد با یک قوه و اراده برتر احساس و خرد و شورمندی و اندیشه را با هم عجین کند.


وی در سخنان خود اولویت‌های دوران مدیریت خود در معاونت فرهنگی دانشگاه را چنین عنوان کرد: ضرورت نگاه یکسان به دانشجویان به عنوان فرزندان برومند در زمینه‌های کلی دانشجویی، ایجاد زمینه‌های بروز و ظهور توانایی‌های علمی، فرهنگی و هنری دانشجویان، استفاده از تجارب انسانی ارزنده همه فرهنگ‌ورزان برای کارهای جمعی و کاستن از فضای یاس و نا امیدی و افزودن به امید، نشاط و پایندگی از جمله اولویت‌هایی است که من امیدوارم با تکیه بر همه تجربه‌های گران‌سنگ مدیران و معاوان پیشین و همکاری فرهنگ‌ورزان دانشگاه به این سمت حرکت کنیم.


وی ادامه داد: درک موقعیت خاص دانشگاه علوم انسانی و التفات به تمایزهای آن با دانشگاه‌های فنی و پزشکی ضرورت اتخاذ راهبردهای کلان فرهنگی را برای ما ایجاد می‌کند که دانشجویان ما که ذهنشان در ساحت فکر و اندیشه با چالش‌های اجتماعی بیش از دیگران درگیر است بتوانند به فهم درست فرهنگی و انتخاب درست برسند.


ایران‌زاده افزود: امیدوارم چنین نگاهی با در پیش گرفتن برخی از برنامه‌های آموزشی و کارگاه‌های دانش‌افزایی برای هسته‌های مرکزی کانون‌های فرهنگی، اعضای انجمن‌های علمی-دانشجویی و هسته مرکزی تشکل‌های سیاسی بتوانیم به یک بالندگی و فهم مشترک برسیم.


معاون جدید فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: اهتمام به نشاط و پویایی در انجمن‌های علمی-دانشجویی، ایجاد انجمن‌های علمی در گروه‌های فاقد انجمن علمی، رایزنی با رؤسای دانشکده‌ها و مدیران گروه‌ها برای اهتمام بیشتر در جلب مشارکت انجمن‌های علمی و کارکرد آنها و جلب مشارکت اعضای گروه‌های آموزشی در این زمینه، دقت در انتخاب ناظران انجمن‌های علمی و برگزاری جلسات نوبه‌ای آنها با دانشجویان، اهتمام به حضور و گردش دانشجویان نخبه در انجمن‌های علمی و رفع موانع اداری از برنامه‌های پیشنهادی‌شان و کاستن از زمان پذیرش برنامه‌ها و تسریع پذیرش آنها از جمله رویکردهایی است که امیدواریم بتوانیم با همکاری فرهنگ‌ورزان معاونت فرهنکی آنها را انجام بدهیم.


اهتمام به ارتقای سطح بینش، منش و دانش دانشجویان با برگزاری کارگاه‌های تخصصی مهارت‌افزایی متناسب با رشته‌های مختلف با درک نیاز مراکز فرهنگی و اجتماعی کشور با تاکید بر ارتباطات و رسانه، تحلیل گفتمان، ترجمه، هنر و سینما، مددکاری اجتماعی و ادبیات و فرهنگ با رویکرد کارآفرینی و مهارت‌افزایی از دیگر برنامه‌های بنده است.


وی در پایان گفت: در جلسات مکرر بعدی برنامه‌ها مدون شده و با تجربه‌هایی که در این معاونت انباشته شده بتوانیم گامی برای ایجاد نشاط و تربیت موثر فرهنگی در بین نسل جوان برداریم.


وی با خواندن شعری از مرحوم قیصر امین‌پور سخنان خود را پایان داد:


«الهی به زیبایی سادگی!


الهی به والایی اوج افتادگی!


رهایم مکن جز به بند غمت،


اسیرم مکن جز به آزادگی!»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار