۱۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۴۸۶۵۳
سید منصور میرسعیدی در نشست افتتاحیه دوشنبه‌های آی سی سی در دانشگاه علامه طباطبائی

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی درباره اهمیت برگزاری نشست‌های علمی در موضوع «حقوق بین‌المللی کیفری» گفت: مقدمه ایجاد رشته‌ای با این عرض و طول، هسته پژوهشی است که به دنبال آن نشست‌های علمی برگزار شود و از دل این نشست‌ها، مباحث و محورهای اصلی به دست آید که همین برای آماده شدن طرح پژوهشی مقطع ارشد یا دکتری مقدمه‌ای می‌شود.


به گزارش عطنا، دوشنبه‌های دیوان بین‌المللی کیفری با حضور استادان حقوق بین‌الملل و حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه‌های علامه‌طباطبائی، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی روز دوشنبه هشت آبان ماه برگزار شد.


سیدمنصور میرسعیدی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدا با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، گفت: «دوشنبه‌های دیوان بین‌المللی کیفری» با همکاری و مدیریت دکتر نژندی‌منش و با حضور استادان مختلف برای اولین‌بار برگزار شده است.


وی افزود: هسته پژوهشی برخلاف بقیه قالب‌ها دو وجه پژوهشی و اجرایی دارد، به همین دلیل بحث حقوق بین‌المللی کیفری یا حقوق کیفری بین‌المللی با همه مناقشات موجود به یک نشست دائمی تحت عنوان دوشنبه‌های دیوان بین‌المللی کیفری تبدیل شد.


رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی از ایجاد گرایش حقوق بین‌المللی کیفری خبرداد و اظهار کرد: این توان و ظرفیت با توجه به سابقه آموزشی و تجربه کار در گروه‌های مختلف آموزشی وجود دارد و به تناسب گرایش‌ها، تحت عنوان حقوق بین‌المللی کیفری یا حقوق کیفری بین‌المللی ایجاد می‌شود.


وی افزود: مباحث دیوان بین‌المللی کیفری و موقعیت‌های علمی که در دنیا پیش آمده، به مرور زمان، اهمیت و ضرورت وجود این گرایش را نشان می‌دهد.


میرسعیدی درباره اهمیت تشکیل هسته‌ پژوهشی و برگزاری نشست‌های علمی گفت: مقدمه ایجاد رشته‌ای با این عرض و طول، هسته پژوهشی است که به دنبال آن نشست‌های علمی برگزار شود و از دل این نشست‌ها، مباحث و محورهای اصلی به دست آید که همین مقدمه‌ای می‌شود برای آماده شدن طرح پژوهشی و مقطع ارشد یا دکتری ایجاد می‌شود.


او اضافه کرد: هسته پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی در راستای ایجاد گرایش‌های میان‌رشته‌ای مورد نیاز در گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده این هسته پژوهشی را راه‌اندازی می‌کند.


وی در پایان ضمن سپاسگزاری و قدردانی از زحمات استادان گفت: از دانشجویان دعوت می‌کنم تا با حضور موثر خود به صورت مطالبه‌گرانه و پیگیر با هم‌یاری و هم فکری خود در هسته‌های پژوهشی ضمن کمک به پویایی علمی، قدم‌های مفید و کارآمدی در این راه بردارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار