۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۴۸۳۸


اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در دیدار با آیت الله محمد یزدی و آیت الله مومن {دو عضو شوراي نگهبان} گزارشی از فعالیت تشکل خود را ارائه کردند.




به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری ایسنا حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی با اعلام این خبر افزود: در این ملاقات گزارشی از سفرهای اخیر خود به استان های مختلف کشور و انتظارات مردم و مشکلات استان ها را به آیت الله یزدی و مومن ارائه کردیم.وی در ادامه افزود: همچنین ما درباره برنامه های علمی ، فرهنگی و سیاسی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها توضیحاتی ارائه کردیم و خواستار همکاری حوزه و دانشگاه ها درباره حل مشکلات جامعه شدیم . ما همچنین تاکید کرده ایم که اسلام قرائت امام خمینی(ره) ، مبانی فقه و سیاسی حضرت امام ، قانون اساسی ،‌حرکت در چارچوب های قانونی ، پذیرش کلیه اصول قانون اساسی و جلوگیری از هرگونه ساختار شکنی و قانون اساسی از اصول فعالیت های ماست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درادامه با بیان اینکه در این دیدارها درباره لزوم حضور همه سلایق سیاسی اجتماعی در مجلس شورای اسلامی و خبرگان تاکید شد، خاطرنشان کرد: ما مطرح کردیم باید افرادی پاکدست و سالم و متخصص به مجلس راه یابند تا مجلس دهم نمادی از اجماع ملی و حضور همه سلایق باشد. ما همچنین تاکید کردیم رهبر انقلاب متعلق به همه جریان ها و سلایق مختلف کشور است. بنابراین مجلس خبرگان هم باید متشکل از اقشار و جریان های سیاسی و اجتماعی مختلف باشد تا همه احساس کنند که درمجلس خبرگان نماینده دارند.

رهامی در ادامه افزود: ما راه های رسیدن به اجماع و وفاق ملی را به حضور آیت الله یزدی و مومن رساندیم و تلاش ما این است که با توجه به بحران های منطقه‌ای همه مردم را به پای صندوق های رای دعوت کرده و این باور را در میان مردم ایجاد کنیم که تنها راه رسیدن به اهداف صندوق های رای است.

دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه در ادامه گفت: ما همانگونه که با گفت‌وگو توانستیم مشکلات خود را با دنیا حل کنیم باید با گفت‌وگو نیز مشکلات پیش آمده از سال 88 را حل کنیم .ما در این دیدار تاکید کردیم که اصراری نداریم که مجلس بعدی در اختیار اصلاحات باشد بلکه تلاش مان این است که مجلسی با حضور متخصصان حوزه های مختلف تشکیل شود.

وی در خصوص مواضع آیت الله یزدی و مومن نیز خاطر نشان کرد: هر دوی این بزرگان از این دیدار استقبال کرده و بر همکاری حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات جامعه تاکید کردند. آیت الله یزدی هم تاکید کردند که در خصوص تائید صلاحیت ها حتما در چارچوب قانون عمل کرده و اطمینان دادند که افراد سالم و پاک که اسلام و نظام را قبول داشته و به دیدگاه های امام و رهبری پایبند هستند، تائید صلاحیت خواهند شد. آیت الله مومن هم افزود که دیدگاه های سیاسی در تائید صلاحیت ها دخالت داده نمی شود. ایشان گفتند که در تصحیح اوراق امتحان مجلس خبرگان ، مصححان نام امتحان دهنده را نمی دانند و به این صورت گرایش سیاسی و اجتماعی در امتحانات دخالت داده نمی شود.

رهامی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر خود به استان های غربی کشور برای پیگیری مسائل انتخاباتی گفت : در این دیدار سیدهادی خامنه ای و چند تن دیگر فعالان سیاسی و نمایندگان ادوار من را همراهی می کردند که ما در این سفر با استقبال خوبی از سوی مردم فعالان سیاسی و مسئولان مواجه شدیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار