۲۹ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۶۹۶
photo_2017-10-20_23-08-53

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با موضوع «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران روز دوشنبه یکم آبان ماه 96 ساعت 15:30 در تالار ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا، محمدرضا پارسیان، دبیرکل سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» به ضرورت‌های برگزاری نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران اشاره کرد و گفت: کمک به برقراری و ارتباط مؤثر و تعاملی با تصمیم گیران و تصمیم‌سازان در حوزه زیر بناهای روابط عمومی، کمک به ایجاد نظام تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مشارکتی در بین نهاد‌های علمی، بررسي خلاء‌هاي قانوني در حوزه روابط عمومي، پژوهشی و نهادهای مدنی روابط عمومی، کمک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای ایجاد ارتباط تعاملی بین نهادهای علمی، مدنی و اجرایی روابط عمومی و معرفی و تجلیل از چهره‌های حقیقی و حقوقی به عنوان نماد وحدت در روابط عمومی در کشور یا منطقه یا جهان از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نشست‌ها است.


محمدرضا پارسیان گفت: روابط عمومی ایران در حالی 65 سالگی خود را سپری می‌کند که همچنان از 4 چالش و مشکل اساسی رنج می‌برد. چالش ساختاری، چالش آموزشی، چالش نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای و مهم‌تر از آن چالش فرهنگی و این آخری قابل تامل‌تر است، چرا که فرهنگ و فلسفه روابط عمومی در کشورمان در بین مدیران سطوح مختلف در بخش دولتی و خصوصی ناشناخته است.


پارسیان با اشاره به اینکه ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران بدون توجه کارشناسی به این چالش‌ها و رفع موانع به این منظور محقق نخواهد شد، اظهار داشت: دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران با همکاری انجمن روابط عمومی ایران در چهارمین نشست تخصصی خود به بررسی ماهیت این چالش‌ها و چگونگی برون رفت از آن‌ها خواهد‌ پرداخت.


دبیرکل سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» گفت: این نشست با حضور مقامات دولتی و نمایندگان فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد و مدیران عامل دستگاه‌ها، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی و کارشناسان، دانشجویان و اساتید، صاحب نظران و اندیشمندان و فعالان حوزه روابط عمومی و اعضای انجمن‌های تخصصی روابط عمومی کشور برگزار می‌شود.


او با اشاره به برنامه‌های این نشست گفت: در اين نشست به موضوعاتي شامل نقش مدیران ارشد سازمان‌ها و صاحبان سرمایه در ارتقای جایگاه روابط عمومی، تفاوت روابط عمومی‌های برنامه ریز ، بررسی و ارایه نتایج بنچ‌مارکینگ چند کیس بین المللی موفق در حوزه روابط عمومی و نيز نقش قوه مقننه در ارتقای جایگاه حرفه روابط عمومی و رفع خلاهاي قانوني از مهم‌ترين پرداخته خواهد شد.


محمد رضا پارسيان در پايان گفت: در این نشست پروفسور محمد باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران، دکتر حسینعلی افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، استاد میرزا بابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، دکتر امیر خجسته نماينده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و دکتر مونا رحمانی مدرس و پژوهشگر ارتباطات سخنرانی خواهند‌کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار