۲۸ مهر ۱۳۹۶ ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۳۳

کتاب اصول اساسی حقوق رسانه‌ها (در نظام حقوقی ایالات متحده آمریکا) اثر مشترک جنیل بلماز و وین اوربک با با برگردان دکتر هدی غفاری و فرزاد باباخانی از سوی انتشارات مجمع علمی و فرهنگی مجد منتشر شد.


به گزارش عطنا، کتاب اصول اساسی حقوق رسانه‌ها (در نظام حقوقی ایالات متحده آمریکا) نوشته جنیل بلماز و دین اورلک با برگردان هدی غفاری، عضو هیئت علمی گروه حقوق عمومی و بین‌الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و فرزاد باباخانی، وکیل پایه یک دادگستری در 14 فصل و ۶۵۹ صفحه منتشر و روانه بازار کتاب شد.


در مقدمه مترجمان بر این کتاب آمده است: کتاب اصول اساسی حقوق رسانه ها (در نظام حقوقی ایالات متحده آمریکا) تألیف دو نفر از اساتید مطرح حقوق رسانه در دانشگاه‌های آمریکا است که به‌عنوان منبع درسی مورد استفاده قرار می گیرد. کتاب مشتمل بر 14 فصل است که در فصول اولیه عمدتا به مبانی نظری پرداخته می‌شود و سپس به نظام‌های اخذ مجوز و دیدگاه‌های جدید در این زمینه اشاره شده است و در ادامه به مسئولیت رسانه در قبال افترا و تهمت و نقض حریم خصوصی و حق مالکیت معنوی پرداخته و در ضمن ارائه مباحث نظری در این حوزه با رویکرد مطالعه موردی (case study) به بررسی آراء دیوان عالی ایالات متحده آمریکا و دادگاه‌های فدرال و دادگاه‌های ایالتی می پردازد. اصولاً در نظام حقوقی آمریکا که مبتنی بر سیستم کامن لا است، آراء دادگاه ها نقش محوری دارند و در این کتاب نیز علاوه بر اشاره به قوانین مرتبط، تأکید مؤلفان بر تحلیل رویه قضایی و تفسیر قانون اساسی در این رابطه است.


در فصول دیگر کتاب به آیین دادرسی در دعاوی که یک طرف آن رسانه های همگانی هستند پرداخته می‌شود و سپس به امتیازات خبرنگاران و اصحاب رسانه اشاره می شود. اصولا یکی از ویژگی‌های بارز کتاب حاضر توجه به مسائل جدید در حوزه حقوق رسانه نظیر مقررات مربوط به رسانه‌های الکترونیکی و حقوق ناظر بر تبلیغات و آزادی نشریات دانشجویی است که با توجه به کمبود منابع فارسی و کاستی‌های فراوان در زمینه به‌روز رسانی ادبیات موجود در این عرصه، امیدوارم کتاب پیش رو مورد توجه دانشجویان رشته‌های حقوق و ارتباطات به ویژه دانشجویان گرایش حقوق ارتباطات و اصحاب رسانه قرار گیرد.


به گزارش عطنا، علاقه‌مندان می‌توانند چاپ نخست کتاب اصول اساسی حقوق رسانه ها (در نظام حقوقی ایالات متحده آمریکا) را که در ۶۵۹ صفحه و با قیمت 48000 تومان در تابستان 1396 از سوی انتشارات مجد منتشر و به جامعه علمی کشور عرضه شده است، به صورت اینترنتی از اینجا خرید کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار