۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۴۴۸۵۶
اولین دوره طرح ولایت بسیج اساتید دانشگاه علامه طباطبائی

بسيج اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي طی بیانیه‌ای سخنان رئیس جمهور آمریکا را محکوم و خاطرنشان کرد: اين اظهارات متناقض با رفتارهاي آمريكا و ايراد اتهامات بي اساس به دولت، نهادهاي انقلابي و ملت جمهوري اسلامي ايران در حالي بيان مي شود كه آمريكا خود بزرگترين خطر و تهديد براي جامعه بين المللي است.


به گزارش عطنا، بيانيه بسيج اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي در محكوميت سخنان بي ادبانه و ناآگاهانه رئيس جمهورآمریکا به شرح زیر است:


«اينكه ملّت ایران خود را استکبارستیز می‌داند، به ‌خاطر این است که زیر بار تحمیل دولت آمریکا نرفته است. دولت آمریکا یک دولت استکباری است، حقّ مداخله‌ در کشورها را برای خود قائل است، جنگ‌افروزی می‌کند و در امور کشورها مداخله می‌کند و...» (مقام معظم رهبري، بيانات در ديدار با دانشجويان و دانش آموزان، 12/8/1392)


بار ديگر سخنان نسنجيده و بي ادبانه رئيس جمهور تازه به دوران رسيده آمريكا كه حاكي از ناآگاهي و سواد اندك وي در مسائل تاريخي، فرهنگي، سياسي و بين المللي بود و تحت تاثير لابي هاي صهيونيستي و سعودي و صنايع دفاعي و نظامي اين كشور اظهار گرديد، اوج دشمني و خصومت دولت آمريكا بر ضد ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران را نمايان ساخت.


اين اظهارات متناقض با رفتارهاي آمريكا و ايراد اتهامات بي اساس به دولت، نهادهاي انقلابي و ملت جمهوري اسلامي ايران در حالي بيان مي شود كه آمريكا خود بزرگترين خطر و تهديد براي جامعه بين المللي است. بررسي سوابق اين كشور در دهه هاي گذشته نشان مي دهد كه بزرگترين ناقض حقوق بين الملل بوده است. خروج از پيمان زيست محيطي كيوتو، خروج از پيمان آب و هوايي و تغيير اقليم پاريس، تجاوز گري و جنگ بر خلاف منشور سازمان ملل متحد و حقوق بين الملل بر عليه ويتنام، عراق و افغانستان، كشتار غير نظاميان، كودكان و زنان و تحميل رنج هاي گسترده به مردم اين كشورها، ساقط نمودن هواپيماي مسافربري جمهوري اسلامي ايران بر فراز خليج فارس و اعطاي نشان شجاعت به فرمانده ناو وينسنس، كودتاهاي متعدد در آمريكاي لاتين و حمايت از كودتاچيان 28 مرداد 1332 در ايران، تنها قطره اي از اقيانوس رفتارهاي غيرقانوني آمريكاست.


اين كشور در حالي جمهوري اسلامي ايران را به حمايت از تروريسم، به هم زدن نظم منطقه اي و نقض حقوق بشر متهم مي كند كه خود اين كشور بزرگترين ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از اين كشور است. افزايش نژادپرستي پس از روي كارآمدن رئيس جمهور نژاد پرست اين كشور و اعتراضات رنگين پوستان بر عليه تبعيض هاي نژادي در اين كشور كه روزانه خبرهاي كثيري از آن در رسانه‌ها منتشر مي شود، توسعه فراواني يافته است. حمايت از تجاوزگري و وحشيگري هاي رژيم صهيونيستي بر عليه مردم مظلوم و بي دفاع فلسطين، سكوت در برابر نقض شديد حقوق مسلمانان و كشتار آنها در ميانمار، برخورداري از زندان هاي مخوف و غيرقانوني مانند ابوغريب عراق، بگرام افغانستان و گوانتانامو و جنايت هايي كه در آنها صورت گرفته است. سكوت در برابر تجاوزگري سعودي‌ها و كشتار مردم بيگناه يمن، حمايت از رژيم آل خليفه در سركوب مردمي كه خواستار اصلاحات سياسي هستند، سكوت در برابر نقض شديد حقوق بشر و فقدان دموكراسي در رژيم هاي ديكتاتوري متحد آمريكا در خاورميانه، حمايت و پشتيباني از گروههاي تروريست مانند داعش و جبهه النصره همگي نشان از تناقض در عملكردهاي اين كشور است.


ايالات متحده در حالي خود را ضد گروههاي تروريستي مي داند كه خود بنا بر اظهارات ترامپ در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري، موجب ايجاد گروه تروريستي داعش شده است. اين كشور در حالي ادعاي مقابله با اشاعه سلاح هاي هسته اي دارد كه چشم خود را بر زرادخانه هسته اي رژيم صهيونيستي بسته و بيشترين كمك‌ها را براي دست يابي اين رژيم اشغالگر به بمب اتمي داشته است. طنز ماجرا آنجاست كه آمريكا بيشترين كلاهك هاي هسته اي را دارد و تنها كشوري است كه در طول تاريخ از سلاح هاي اتمي استفاده نموده است و اكنون خود را مدعي صلح طلبي مي داند.


بسيج اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي ضمن محكوم نمودن سخنان بي ادبانه و بي شرمانه رئيس جمهور بي تجربه آمريكا و تجديد بيعت با آرمان هاي امام راحل(ره)، مقام معظم رهبري و شهداي انقلاب اسلامي يادآور مي شود كه:


نهادهاي انقلابي بويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حافظ منافع و امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران هستند. سپاه در بدنه و متن مردم حضور دارد و اتهاماتي كه به اين نهاد انقلابي وارد شده است مردود است. بسيج اساتيد دانشگاه علامه طباطبائي بر حمایت قاطع از سپاه پاسداران به عنوان رکن مقتدر دفاعی کشور و پیشگام در مبارزه با تروریسم، تاکید کرده و اطمینان می‌دهد در سایه اتحاد نیروهای مسلح و رهبری هوشمندانه امام خامنه ای (مدظله العالی) همه توطئه‌ها خنثی و بی اثر خواهد بود.


برجام توافقي بين المللي و مورد تاييد جامعه بين المللي و شوراي امنيت سازمان ملل متحد است. نقض روح و جسم اين پيمان توسط ايالات متحده آمريكا، خوي استكباري اين رژيم را بار ديگر نمايان مي سازد. لذا دولتمردان جمهوري اسلامي ايران مي بايست با اتخاذ ديپلماسي عزت مندانه و مبتني بر 3 اصل عزت، حكمت و مصلحت و با رصد دقيق سياست‌ها و اقدامات آمريكا و در صورتيكه اين توافق منافع ملت ايران را تامين نكند، راهها و سناريوهاي بازگشت به دوران قبل از برجام را مورد نظر قرار دهند.


هر گونه مذاكره مجدد و اصلاح مفاد برجام مردود بوده و نبايد انجام شود.
توان موشكي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران غيرقابل مذاكره است و اين امر بايد با شدت و حدّت لازم به طرف آمريكايي يادآورش شود.


در پايان به رئيس جمهور جاهل آمريكا يادآور مي شود كه با مطالعه بيشتر در مورد تاريخ ملت ايران و خليج هميشه فارس خود را از جهل و ناداني رها كند. استفاده از عناوين مجعول و قلب تاريخ نمي تواند تغييري در واقعيت ايجاد كند بلكه ناآگاهي و جهل استفاده كنندگان آن را به جهانيان نشان مي دهد..


والسلام علی عبادالله الصالحین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار