۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۴۰۰۶
مدیرگروه نقاشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد ازموافقت شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد رشته ارتباط تصویری درمقطع کارشناسی دراین دانشکده خبر داد.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر احمدی با اشاره به اینکه رشته ارتباط تصویری یا گرافیک، هنری است درحیطه‌ هنرهای تجسمی، گفت: بطور خلاصه باید گفت این هنر، توانایی به کارگیری تکنیک‌های مختلف از ساده ترین ابزار چون مداد گرفته تا پیشرفته‌ترین برنامه‌های کامپیوتری برای رساندن پیامی خاص به شکلی هنرمندانه به بیننده است.

وی با بیان اینکه امروزه برقراری ارتباط درجامعه امری بسیار حائز اهمیت است، افزود: با وجود صد زبان و پنج هزارگویش، همچنان این زبان تصویر است که پیام‌ها را سریع‌تر و گویا تر انتقال می‌دهد و تصویر و ارتباط تصویری به بهترین شکل ممکن این وظیفه را انجام می‌دهد.

احمدی هدف از راه‌اندازی رشته ارتباط تصویری را پرورش نیروهای متعهد، کارآمد و کارآگاه عنوان کرد و گفت: هنر و رشته‌ ارتباط تصویری به عنوان یک وسیله و زمینه مناسب ارتباطی صریح و سریع می‌تواند پیام‌های مورد نظر را درسطحی گسترده منتشر کند. رشته ارتباط تصویری توانایی‌های لازم را درحیطه‌ فرهنگ و هنر و صنعت و  تجارت‌ ارتقا می‌دهد.

مدیرگروه نقاشی دانشکده هنرومعماری دانشگاه یزد گفت: راه‌اندازی رشته ارتباط تصویری دردانشگاه یزد علاوه براینکه پاسخگوی نیاز جوانان علاقه‌مند به این رشته است، باعث ارتقای دید هنری و رشد کیفیت ارائه محصولات فرهنگی و هنری و صنعتی تولید شده دراین شهرمی‌شود.

وی افزود: دانش‌آموخته این هنر به عنوان هنرمند این‌ رشته‌ علاوه بر تکنیک و فنون‌های مرتبط، لازم‌ است‌ با علومی‌ مثل‌ جامعه‌شناسی‌، روان‌شناسی‌، بازاریابی‌ و ادبیات‌ آشنا باشد، زیرا یک‌ پیام‌ فرهنگی و یا حتی تبلیغاتی‌ باید با توجه‌ به‌ مخاطب‌ آن‌ ساخته‌ شود، یعنی‌ باید توجه‌ داشت‌ که‌ مخاطب‌ این‌ پیام‌ از نظرفرهنگی‌، اقتصادی‌ و خواسته‌ها و علایق‌ درچه‌ سطحی‌ است‌.

احمدی گفت: دانشجویان‌ این‌ رشته‌ به‌ صورت‌ نیمه‌متمرکز گزینش‌ می‌شوند، یعنی‌ علاوه‌ بر آزمون‌ علمی‌، استعداد و خلاقیت،‌ دانشجویان‌ در یک‌ آزمون‌ عملی‌ نیز سنجیده‌ می‌شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار