۱۹ شهريور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۵۰۷
jashn ghadir159

جشن عید غدیر خم در سالن آمفی تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور مسئولان معاونت فرهنگی، استادان، دانشجویان و جمعی از کارکنان دانشگاه علامه طباطبائیه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا، در این مراسم که روز یکشنبه 19 شهریورماه در سالن دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد، حجت‌السلام محمدی با بیان اینکه صدها کتاب هم نمی‌تواند توصیف کاملی از شخصیت امیرالمومنین ارائه دهد، گفت: مرحوم سید رضی، گردآورنده نهج البلاغه و از شاگران شیخ مفید درباره شخصیت کامل و همه جانبه امام‌علی‌ (ع) گفته است؛«من چه بگویم از تو یا علی وقتی که از زهد تو کسی صحبت می‌کند و عبادت‌های تو ببنید نمی‌تواند فکر کند که این شخص غیر از عابد عزلت نشین باشد و گوشه نشینی پیشه کرده است.


وی درباره همین موضع ادامه داد: وقتی دلاوری و جنگاوری تو در میدان جنگ می‌بیند که امیرالمومنین در میدان جنگ فقط قسمت جلو زره می پوشید و هیچ وقت پشت به دشمن نمی‌کرد و همه از نام وی می‌لرزیدند، این جنگاوری با آن عطوفت و زهد یک جا جمع نمی‌شود، یک انسان جنگاور خیلی عطوف نیست ولی امیرالمومنین یک کودک یتیم را می دید به پهنای صورت اشک می‌ریخت در میدان جنگ بهترین جنگجو بود، در عرفان زهد بی بدیل بود، بنابراین وی یک شخصیت یکچارچه و کامل در همه ابعاد شخصیتی داشت».


وی با اشاره به اینکه علی‌شناس غیر مسلمانی به اسم جرج جرداق لبنانی داریم که نویسنده کتاب «الامام علی صوت العدالة الانسانیه» است، او در وصف امام علی(ع) می گوید: «ای روزگار کاش می‌توانستی همه قدرت‌هایت را، و ای طبیعت، کاش می‌توانستی همه استعدادهایت را در خلق یک انسان بزرگ، نبوغ بزرگ و قهرمان بزرگ جمع می‌کردی و یک بار دیگر به جهان ما یک علی دیگر می‌دادی» چرا که دنیا سخت نیازمند یکی مثل علی است.


حجت السلام محمدی در پایان گفت: روزی امام علی (ع) از حضرت محمد (ص) خواست برای آمرزش وی برایش دعا کند، پیامبر اینگونه دعا کرد خدایا به حق علی از علی بگذر، امام علی از پیامبر می‌پرسد چرا مرا به حق خودم قسم می‌دهی؟ پیامبر گفت؛ در این دنیا هر چقدر فکر کردم کسی با شرافت‌تر و با فضیلت‌تر از تو نیافتم بنابراین به خودت قسم دادم تا خدا از تو بگذرد.


گزارش تصویری این مراسم را در ادامه می ‌بینیم؛

عکس: مهدی جهانشاهلوراد- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار