۰۳ شهريور ۱۳۹۶ ۲۱:۴۴
کد خبر: ۱۳۵۶۹۱
elamie fowt mohamadi payam

هفته گذشته دانشگاه تهران، صحنه تلخی را به خود دید. یک دانشجوی 26 ساله قمی بعد از پرت شدن از طبقه چهارم ساختمان فنی این دانشگاه جان خود را از دست داد و احتمال خودکشی بودن آن جنجال زیادی در فضای رسانه‌ای ایجاد کرد.


به گزارش عطنا، گزارش میدانی که در روزنامه‌ها به چاپ رسید (که از جمله می‌توان به این خبر اشاره کرد) بر این گمانه صحت می‌گذاشت که مسعود محمدی پیام در پی مشکلات و فشارهایی -که به نقل از دوستان او مطرح شده بود- خودکشی کرده است. با این حال امروز یک کانال دانشجویی به نقل از یکی از اقوام آن مرحوم این احتمال را رد کرده است.


متن کامل این پست را که کانال دانشجویی دانشگاه تهران در تلگرام و اینستاگرام خود منتشر کرده است، بدون هیچ دخل و تصرفی در ادامه می‌خوانید؛


«این اتفاقی که برای مسعود افتاده برای ما همچنان مبهمه که آیا خودکشی بوده و یا سقوط غیرعمدی. چون شواهد و قرائن زیادی هست که غیر عمد بودنش رو قویا تایید میکنه. بنابراین احتمال زیادی وجود داره که مسعود ابتدا هوشیاریش رو از دست داده و بعد سقوط کرده.


بنابر اطلاعاتی که حراست و شاهدان عینی داشتند:


اولا خودش رو پرت نکرده و هنگام سقوط بدنش به دیوار ساییده شده و جنازه ش دقیقا کنار دیوار افتاده.


ثانیا هنگام سقوط هیچ سر و صدایی ازش شنیده نشده. (دو نفر شاهد بودند).


ثالثا دستاش رو حایل صورتش نکرده. در حالی که در موارد خودکشی افراد به علت ترس بطور ناخوداگاه دستشون رو جلوی صورت قرار میدن.


رابعا هیچ علامت صریحی که نشون بده این حادثه خودکشی بوده ازش در دسترس نیست. مثلا اینکه به کسی از قبل اطلاع داده باشه یا خداحافظی و حلالیت طلبی کرده باشه. یا یادداشتی گذاشته باشه.


خامسا چندین برنامه ی در دست اجرا داشته. مثلا مدارک همراه خودش داشته که کارهای اموزش و سربازیش رو انجام بده. یا یک سری فاکتور طلبکاری همراهش بوده که میخواسته اونها رو تسویه کنه. یا تعدادی کار ترجمه و طراحی سایت داشته انجام میداده. وسایل توی خونه ش و لبتابش هم خیلی عادی بوده. شب قرار بود با برادرش به خونه ی یکی از اقوام بره.


همه ی اینها بعلاوه اینکه مشکل کم خونی داشته و قرصهاش رو یه مدت مصرف نمیکرده و اون روز بدون صبحانه و ناهار با کم خوابی یک سره از قم رفته تهران و دانشگاه، این احتمال که ابتدا سرگیجه گرفته و بعد سقوط کرده رو تقویت میکنه.


نکته دیگه هم اینکه اون بالکن طبقه چهارم ابشناسی پاتقی بوده که خیلی وقت ها خود ما میریم و مسعود بارها قرارهاش رو اونجا داشته و خود من باهاش چند بار اونجا رفتم.»


گفتنی است شما می‌توانید اصل این خبر و کامنت‌های مخاطبان آن را از اینجا دنبال کنید.

با این حال، ضمن تسلیت مجدد به داغ‌داران این اتفاق، به نظر می‌رسد با در کنار هم قرار دادن این خبر با سایر اخبار مربوط به این حادثه، ابهامات زیادی هنوز در این پرونده برقرار خواهد بود که نیازمند بررسی کارشناسانه و بدون مصلحت‌اندیشی مسئولان ذی‌ربط است تا با شناخت عوامل و ریشه‌های آن، دیگر شاهد چنین حوادث تلخ و ناگواری در فضای علمی و دانشگاهی نباشیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار