۰۳ مرداد ۱۳۹۴ ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۱۸۲

مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان صبح امروز و با حضور دكتر وحيد احمدي معاون پژوهش و فناوري وزير علوم كشورمان و معاون وزارت صنایع و فناوری های نوین جمهوری قزاقستان در محل تکنوپارک شهر آلماتی قزاقستان افتتاح شد.


999988888


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومي وزارت علوم،  در اين مراسم دكتر احمدي در سخناني اظهار داشت : با تحقق اقداماتی نظیر افتتاح مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی می توان در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان جمهوری اسلامی ايران در سطح منطقه ای و بین المللی گام های موثری برداشت.


معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم افزود: توسعه ارتباطات می تواند باعث شناخت بازارهای خارجی برای شرکت های فناور ایران باشد و نیز تجربه بسیار مفیدی به منظور عرضه فناوری در دیگر کشورها خواهد بود.


وی با تاکید بر اهمیت تمرکز بر صادرات افزود: از ابزار مهم صادرات حضور در مجامع بین المللی است زیرا این مهم عامل ارتقاي استانداردها و شاخص ها در حوزه فناوری می باشد.


مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان پیرو سیاست های توسعه صادرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه صادرات کالا و خدمات دانش بنیان و پیرو امضاي توافقنامه همکاری بین پارک علم و فناوری خراسان و پارک فناوری های نوین آلتائو در محل پارک فناوری های نوین آلماتی فعال شده است.


در ایران 30 پارک علم و فناوری وجود دارد که پارک علم و فناوری خراسان یکی از بزرگ ترین آنها در منطقه شرق کشور بوده و فعالیت های این پارک در عرصه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، خدمات کشاورزی، انرژی، نفت، گاز و آب جریان دارد.


پروژه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) استان خراسان رضوي نیز توسط پارک علم و فناوری خراسان در حال انجام است.


پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال 1381 با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقاي فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسساتی که بر پایه علم و دانش در محیط پارک این فعالی هستند آغاز کرده است.


گفتني است هم اكنون 220 موسسه فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت می کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار