۱۲ مرداد ۱۳۹۶ ۲۳:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۵۴۹
احمد خاکی در همایش قربانیان خاموش

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران گفت:حدود 75 درصد خانواده‌های ایرانی خاستگاه آسیب‌های اجتماعی هستند، یعنی یا آسیب دیده بوده و یا در معرض آسیب قرار دارند که برای خروج از این مسئله باید به دنبال ایجاد خانواده‌های باثبات در کشور باشیم.


به گزارش عطنا، احمد خاکی در همایش «قربانیان خاموش» با موضوع «بررسی موارد کودک‌آزاری در محلات حاشیه و راهکارهای پیش رو» که توسط جمعیت امام علی(ع) سه‌شنبه، ۱۰ مرداد‌ماه در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، بیان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور ایران سه نوع زندگی و خانواده داریم.


وی درباره همین موضوع افزود: به‌طوری که زندگی 25 درصد خانواده‌های ایرانی «بهشتی» بوده یعنی موفق و همراه یکدیگر هستند، 50 درصد خانواده‌های ایرانی زندگی «برزخی و بینابینی» داشته، یعنی برخی از اعضای خانواده همراه و موفق بوده و برخی دیگر نیز احساس سرکوب شدگی و ناموفقی دارند و در این میان، زندگی 25 درصد خانواده‌های ایرانی «جهنمی» بوده و افراد خانواده می‌خواهند سر به تن یکدیگرشان نباشد.


خاکی تصریح کرد: بنابراین حدود  75 درصد خانواده‌های ایرانی خاستگاه آسیب‌های اجتماعی هستند یعنی یا آسیب دیده بوده یا در معرض آسیب قرار دارند که برای خروج از این مسئله باید به دنبال ایجاد خانواده‌های باثبات در کشور باشیم.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه کودک‌آزاری و دیگرآسیب‌های اجتماعی پنهان بیشتر از آسیب‌های اجتماعی آشکار است، گفت: اورژانس اجتماعی در سال گذشته دو هزار و 303 مورد خدمات سیار داشت که 42 مورد آن در مراکز مداخله در بحران و سه هزار و 17 مورد آن  از طریق تماس تلفنی با خط 123 خدمات‌رسانی شد.


وی در ادامه با بیان اینکه برای برون‌رفت از این وضعیت کودکان، نیازمند آموزش به خانواده‌ها هستیم، اظهار کرد: آموزش‌ها صرفاً نباید برای بچه‌ها و کودکان باشد، بلکه خانواده‌ها هم باید آموزش های لازم را در این زمینه ببیند تا غفلت نکنند.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با تأکید بر آنکه دولت به تنهایی قادر به حل آسیب‌های اجتماعی نیست، گفت: باید سازمان‌های مردم نهاد و همچنین دستگاه‌های دولتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به کمک بهزیستی بیایند زیرا بهزیستی در این حوزه دست تنها است.



وی خاطرنشان کرد: در اورژانس اجتماعی، 11 سازمان همکار بهزیستی هستند و نیاز است سایر دستگاه‌ها نیز در این حوزه با ما همکاری کنند و مهمترین هدف این سازمان‌ها پیشگری و آموزش و استفاده از توانمندی‌های محلی برای کاهش آسیب‌هایی اجتماعی است. ضمن‌آنکه در 21 منطقه مختلف تهران اورژانس اجتماعی حضور دارد که دارای 450 نیرو است.


خاکی از افزایش ظرفیت اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران پایتخت خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد مراکز مداخله در بحران کم بوده و پاسخگوی نیاز نیستند و این در حالی است که ظرفیت اورژانس اجتماعی و مراکز مداخله در بحران تهران تا چند ماه آینده افزایش می‌یابد.


وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا فرزندی که دارای مادر معتاد بوده و آزار دیده است، بهزیستی او را با یک شناسنامه به خانواده باز می‌گرداند؟ اظهار کرد: تحویل کودکان به بهزیستی با حکم قضایی است و خروج آنها نیز همینطور و در این بین بهزیستی تنها محلی است که کودکان را پذیرش کرده و به آنها خدمات ارائه می‌دهد و ورود و خروج آنها تحت اختیار بهزیستی نیست.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چرا کودک آسیب دیده را در مراکز بهزیستی در کنار زنان آسیب دیده نگهداری می‌کنند، گفت: اینطور نیست و کودکان جدا نگهداری می‌شوند و زنان آسیب دیده در خانه‌های امن و خانه‌های سلامت هستند و در حال حاضر 73 خانه کودک توسط سازمان‌های مردم نهاد در استان تهران فعالیت می‌کنند.


خاکی در خصوص کودکان کار و خیابان نیز اذعان کرد: 65 درصد این کودکان اتباع بیگانه بوده و تنها 35 درصد آنها ایرانی هستند و این در حالی است که امکانات بهزیستی پاسخگوی 65 درصد کودکان کاری که اتباع بیگانه هستند نبوده و حتماً باید قوه قضائیه و وزارت کشور در این مورد مداخله کرده و راهکاری ارائه دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار