۰۱ مرداد ۱۳۹۶ ۲۲:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۳۰۹
حسن جعفری تبار و تهمورث بشیریه

دومین جلسه از سلسله میزگردهای علمی - تخصصی بازخوانی منشور حقوق شهروندی توسط دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این میزگرد که یکشنبه اول مردادماه با همکاری کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی و روزنامه شهروند و با محوریت بازخوانی و تشریح فصل یکم منشور حقوق شهروندی (حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی) برگزار شد، «حسن جعفری‌تبار»، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و متخصص فلسفه حقوق به بازخوانی منشور پرداخت.


از این رو، بخش دوم ماده اول منشور حقوق شهروندی مورد بررسی حقوقی سخنرانان قرار گرفت که علاوه بر دکتر حسن جعفری تبار به عنوان سخنران اصلی، دکتر تهمورث بشیریه، عضو هیئت علمی گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبائی و  دبیر علمی کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی و همچنین خانم مونس کشاورز، دبیر کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی و مدرس حقوق شهروندی نیز به عنوان دبیران میزگرد، طی سخنانی به ارائه نکات و نظرات خود در ارتباط موضوع مورد بحث پرداختند.


از جمله، جعفری‌تبار با بیان اینکه تدوین و نشر منشور حقوق شهروندی حرکت مثبتی بود، گفت: باید توجه کنیم این منشور باعث نشود که حقوق بشر و حقوق اساسی نادیده گرفته شود.


بشیریه هم با تأکید بر اینکه تدوین منشور حرکت شجاعانه‌ای از سوی دولت بود، اظهار کرد: باید اقتضائات داخلی را در نظر بگیریم، در همین سند کنونی بسیاری از ماده‌ها مورد پذیرش دیگر نهادها نبود و با تلاش زیادی وارد منشور شد.


همچنین در ادامه مونس کشاورز، دبیر کنگره حقوق شهروندی از پژوهشگران عرصه حقوق شهروندی برای تحقیق و پژوهش در این عرصه دعوت کرد.


در پایان این نشست، سخنرانان مراسم به سخنان شرکت‌کنندگان در این میزگرد پاسخ گفتند.

گفتنی است سلسله میزدگردهای علمی-تخصصی بازخوانی منشور حقوق شهروندی از روز یکشنبه 18 تیر ماه آغاز شده است و قرار است در این جلسات منشور حقوق شهروندی با حضور استادان حقوق فصل به فصل بررسی شود.


 

عکس: افشین عزیزی - عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار