۳۰ دی ۱۳۹۳ ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۳
adabiat-daneshkade

مراسم تودیع دکتر عباسعلی وفائی رئیس سابق دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و سرپرست دانشکده الهیات و معارف اسلامی با حضور رئیس دانشگاه و معاونان در جمع مدیران و مسئولان این دو دانشکده روز 28 دی ماه در محل سالن شهید مطهری این دانشکده برگزار شد.


در این مراسم دکتر سلیمی در سخنانی با اشاره به مأموریت‌های جدید رئیس دانشکده، بازنگری جدی در تشکیلات، مأموریت و ساختارها در پذیرش اعضای هیأت علمی جدید و دانشجویان را مهمترین وظیفه و مأموریت رئیس جدید دانشکده برشمرد و تأکید کرد: باید بازنگری و بازاندیشی در این حوزه‌ها، زمینه‌ی توسعه و گسترش کمی و کیفی دانشکده را بیش از پیش فراهم سازیم.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ، سلیمی در ادامه سخنانش با تقدیر از خدمات و تلاش‌های ارزنده دکتر وفایی در مدت 6 سال مسئولیت اظهار داشت: این دانشکده به لحاظ تعداد اعضای هیأت علمی، دانشجویان و حجم فعالیتهای خود در حد یک پردیس بزرگ دانشگاهی است که به رغم مسائل و مشکلات بسیار، توفیقات بسیار زیادی را در تلاطمات اجرایی داشته است. وی افزود: بسیاری از گروه‌های آموزشی و استادان این دانشکده از گروه‌ها و شخصیت‌های طراز اول کشور هستند و این مایه مباهات است و ما شاهد بودیم که در دوره‌ی گذشته چگونه دکتر وفایی از جایگاه و شخصیت و موقعیت استادان دفاع کرده و فضای مناسبی را در این دانشکده به لحاظ فعالیت‌های اجرایی و آموزشی حاکم نمودند. دکتر سلیمی اضافه کرد: پاسدار زحمات، خدمات و تلاش‌های ایشان هستیم ولی به رغم کارهای انجام شده توقعات بسیار جدی برای این دانشکده در آینده داریم.


رئیس دانشگاه در ادامه با معرفی دکتر علی اصغر مصلح اظهار داشت: ایشان از چهره‌های فرهیخته دانشگاه هستند و آثار علمی، جایگاه علمی و توان اجرایی شان در جامعه علمی کشور انکارناپذیر است. وی افزود: تجربه‌های مختلف اجرایی، صبر، متانت، اعتدال و ایستادگی در اندیشه و مواضع ایشان نشان دهنده‌ی شخصیت برجسته و گرانسنگ ایشان است و امیدوارم با تدبیر دکتر مصلح و همکاران عزیزشان این دانشکده دوران جهش و پیشرفت خوبی را در آینده طی نماید.


در ادامه این مراسم دکتر وفایی در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و عمرانی خود در طی مدت مسئولیت در دانشکده پرداخت.


وی با تقدیر از استادان و کارکنان این دانشکده در مسئولیت پذیری و همکاری با مدیریت دانشکده اظهار داشت: این دانشکده با بهره‌مندی از بهترین اعضای هیأت علمی و کارکنان اداری کارنامه موفق و قابل قبولی را به اذعان مسئولان دانشگاه داشته است و انتخاب دانشکده‌ی برتر در حوزه‌های آموزشی در چندین سال متوالی گواهی بر این مدعا می‌باشد و برای بنده خدمت کردن در این محیط مایه افتخار و مباهات است.


وی با اشاره به وضعیت پژوهشی دانشکده به لحاظ دارا بودن همه گروه‌های آموزشی از مجله تخصصی و نیز امتیاز کسب شده در زمینه‌ی کسب قطب علمی ترجمه کشور یادآور شد: پیگیری این امور از بنده ولی اندیشه و کاربست آن از سوی همکاران گرامی بوده که از این بابت قدردان این عزیزان هستم.


دکتر وفایی در پایان سخنانش با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های رییس دانشگاه و معاونان و مجموعه مدیریتی دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه مدیریت امروز دانشگاه شرایطی را فراهم نموده که اگر یک مدیر توانا ابتکار عمل داشته باشد می‌تواند کارها را به خوبی پیش برده و به سرانجام رساند.


همچنین در این مراسم دکتر مصلح سرپرست دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی نیز در سخنانی ضمن تشکر از حسن اعتماد ریاست دانشگاه و تقدیر از خدمات و تلاش‌های ایشان در طی دوره‌ی مسئولیت در دانشگاه اظهار داشت: امیدواریم صفا و محبت شکل گرفته در این فضا و در دانشگاه نشانه‌ای بر صدق، درستی و پشتوانه‌ای برای آینده راهمان باشد.


وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌ها و خدمات ارزنده دکتر وفایی عنوان کرد: در فرهنگ ما شکر کردن مورد تأکید و توجه زیادی قرار دارد و امروز یکی از این روزهاست چرا که به سپاس تقدیر از خدمات دکتر وفایی گردهم آمده‌ایم و به نوبه‌ی خود قدردان این هم تلاش هستم و در دوره‌ی سختی که مسئولیت این دانشکده را برعهده داشتند مأمن و جان پناه ما بودند.


دکتر مصلح سپس سیاست‌های جدید خود در مدیریت دانشکده اشاره و افزود: اولین نشانه‌ی خردمندی این است که میراث‌دار و حافظ دستاوردهای قبلی به نحو شایسته و بایسته در تمام جوانب و به بهترین صورت باشیم و برای بهبود امور کوشش نماییم. وی با اشاره به شناخت خود از وضع دانشگاه علوم انسانی، پژوهش و آموزش در کشور تصریح کرد: در گفتگویی که با ریاست محترم دانشگاه داشتیم برای عرضه‌ی یک الگوی جدید از کار دانشگاهی اتفاق کردیم که رسیدن به آن جز با اتفاق و تغییر از درون به وجود نخواهد آمد.


رئیس دانشکده با اشاره به ضرورت توجه به محتوا و افزایش و توسعه کیفیت در آموزش و پژوهش گروه‌های آموزشی خاطر نشان کرد: توقع بر این است که گروه‌های آموزشی دانشکده با ارزیابی از وضعیت کنونی در زمینه‌ی آموزشی و پژوهشی شرایطی را فراهم آورند که در آینده بسیار نزدیکی به رتبه3-1 در سطح دانشکده‌های کشور تبدیل شویم.


 در این مراسم آقایان دکتر طاهری موسوی، دکتر نجفی اسداللهی، دکتر کاظمی اسفه، دکتر حسن زاده نیری و خانم ترکستانی مسئول آموزش دانشکده به نمایندگی از سوی کارکنان دانشکده و یک نفر از دانشجویان دوره‌ی دکتری نیز در سخنانی از خدمات دکتر وفایی در دوره‌ی مسئولیتی در دانشکده تقدیر کرده و از حسن انتخاب دکتر سلیمی در انتصاب دکتر مصلح به سمت این مسئولیت تقدیر و برای ایشان آرزوی توفیق داشتند.


در مراسم تودیع دکتر عباسعلی وفایی رئیس سابق دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی و سرپرست دانشکده‌ی الهیات و معارف اسلامی و معارفه دکتر علی اصغر مصلح از سوی رئیس دانشگاه و اعضای هیأت علمی و مسئولان دانشکده از خدمات دکتر وفایی تقدیر و قدردانی شد و حکم مسئولیت دکتر مصلح به ایشان ابلاغ شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار