۲۸ تير ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۸۹

دانشمندان در مطالعات جدید خود دریافته اند که کافئین می تواند درمان احتمالی بیماری آلزایمر باشد و با مصرف قهوه پروتئین بتاآمیلوید کاهش یافته و خطر ابتلا به آلزایمر کم می شود.


1681256


به گزارش عطنا به نقل از مهر، پژوهش های جدید دانشمندان نشان دهنده تاثیر مثبت کافئین در کاهش نوعی پروتئین در بدن انسان است که نقشی مستقیم در بیماری آلزایمر دارد. بر این اساس با مصرف قهوه پروتئین بتاآمیلوید کاهش یافته و خطر ابتلا به آلزایمر کم می شود.


آخرین تحقیقات به عمل آمده در این حوزه نشان دهنده ارتباط مستقیم بین پروتئین بتا آمیلوید و عارضه آلزایمر است. در این پژوهش ها ارتباط بین کافئین موجود در قهوه و بتا آمیلوئید مورد توجه و مطالعه قرار گرفت.


دکتر «آبیشک موهان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اولد دومینین ویرجینیا، به همراه تیم تحقیقش موفق به کشف و شناسائی پتانسیل موجود در قهوه در کاهش پروتئین بتا آمیلوئید شدند که این مساله به معنی پیشگیری کردن از آلزایمر در افراد عادی و کُند شدن روند پیشرفت این بیماری در افراد مبتلا به این عارضه است.


محققان این مطالعه در این باره می گویند: «داشتن راهکارهای داروئی و استراتژی سازی در درمان اختلالات ناشی از آلزایمر بسیار مهم است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند کافئین تنها یک بخش عادی از زندگی ما است. در حقیقت کافئین ماده ای بسیار بااهمیت است که در قهوه و شکلات وجود دارد.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار