۲۰ تير ۱۳۹۶ ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۲۶۷۸۱
bazaryabi

«ما به عنوان حرفه‌ای‌های بازاریابی شبکه ای، راه‌ها و چاره‌های بهتری سراغ داریم»؛ این جمله باعث شهرتاریک وُر (Eric Worre) شده است. اگر به این جمله توجه کنید و ببینید که واقعا حرف اریک در مورد فواید بازاریابی شبکه‌ای درست است یا خیر، فواید زیادی را از بازاریابی شبکه‌ای متوجه می‌شوید. چرا بازاریابی شبکه‌ای گزینه و انتخاب خوبی برای کسب‌و‌کار است؟ در ادامه فهرستی از مزایای بازاریابی شبکه‌ای مطرح شده است.


به گزارش عطنا به نقل از آفتاب اقتصادی، شاید حتی یک یا دو مورد از این فواید هم برای معطوف‌کردن تمام هوش و حواستان به آن کافی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با ۲۹ مورد از فواید بازاریابی شبکه‌ای آشنا کنیم.
۱. هزینه‌‌ی اولیه‌ی اندک
در بیشتر موارد، تاسیس شرکتی مبتنی بر بازاریابی شبکه‌ای به هزینه‌ای کمتر از چهار میلیون نیاز دارد. این در حالی است که هزینه‌ی راه‌اندازی یک رستوران عادی در مکانی مانند مترو و جایی مشابه آن، به سرمایه‌ای حدود ششصد میلیون تومان نیاز دارد. با این اوصاف حتما خودتان حدس می‌زنید که سرمایه‌ی راه‌اندازی یک کافی شاپ و رستوران زنجیره‌ای با برندی شناخته شده و معتبر چقدر است؟
۲. زمان‌بندی آزاد و منعطف
یکی دیگر از فواید بازاریابی شبکه ای، برنامه و زمان‌بندی کاری منعطف آن است. برای شما چه چیزی بهتر از این است که هر زمانی که خواستید سر کار بروید؟
۳. عدم نیاز به طراحی، توسعه، مدیریت ویژه در وب‌سایت
زمان و هزینه راه‌اندازی وب‌سایت و مدیریت آن بسیار زیاد است. بسیاری از شرکت‌هایی که بازاریابی شبکه‌ای انجام می‌دهند، تنها از طریق یک وب‌سایت توزیع‌کنندگان را تامین می‌کنند.
۴. مزایای مالیاتی
وقتی کسب‌و‌کاری خانگی دارید، مزایای مالیاتی و پس‌اندازهایی که برای شما به ارمغان می‌آید، می‌تواند بیش از هزینه‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار باشد؛ یعنی مزایای قابل توجهی برای شما ایجاد می‌کند.
۵. کار‌کردن در هر مکان و هر موقعیت جغرافیایی
مهم نیست که در سفر به سر می‌برید یا خانه یا هر جای دیگر. هیچ محدودیت مکانی برای کار‌کردن شما وجود ندارد. نیاز به هیچ ساختمانی به عنوان دفتر‌ کار ندارید، همچنین نیاز نیست فقط به مشتریان محلی توجه داشته باشید.
۶. دوستی‌ ها
درست است که همه‌ی ما در محل کار روابط دوستانه و البته دوستانی داریم، اما دوستی و ارتباطی که از طریق بازاریابی شبکه‌ای شکل می‌گیرد، کاملا متفاوت است. این دوستی‌ها مبتنی بر اهداف، رویکردهای مشترک، برنامه‌های یکسان و عقاید مشابه شکل می‌گیرد. تا زمانی که این دوستی‌ها را تجربه نکنید، آن را به معنای واقعی حس نخواهید کرد.
۷. عدم نیاز به کارمند
شما می‌توانید کسب‌و‌کار خود را بدون نیاز به کارمند یا پرسنل راه بیندازید. در‌واقع در اینجا شما با بسیاری از دردسر‌های کسب‌و‌کار‌های سنتی مثل سر‌و‌کله‌زدن با کارمندان مواجه نیستید.
۸. مازاد درآمد
شما وقتی کار نمی‌کنید بازهم درآمدزایی دارید. در مشاغل سنتی و معمول، تنها وقتی درآمد کسب می‌کنید که مثلا مغازه شما باز باشد و این درآمد از طریق تولید و ارتباط با مشتری حاصل می‌شود. اما در بازاریابی شبکه‌ای این روند بدون حضور شما نیز ادامه می‌یابد. این مورد هم مانند مزیت دوم (انعطاف‌پذیری برای زمان کار) می‌تواند دلیل بسیار کلیدی برای شما در جهت پیوستن به بازاریابی شبکه‌ای باشد.
۹. امنیت
بیشتر افراد از اینکه شغلشان را از دست بدهند، می‌هراسند. اما وقتی با بازاریابی شبکه‌ای کسب‌و‌کار خود را دارید، امنیت و ثبات را تجربه می‌کنید. شرکت‌های ریز‌و‌درشتِ بازاریابی شبکه‌ای زمانی روی کار می‌آیند و در زمان دیگری از بین می‌روند، اما یک بازاریاب شبکه‌ای حرفه‌ای، همچنان دارایی‌های حاصل از این مهارت خود را حفظ می‌کند.
۱۰. هیچ‌کس شما را ارزش‌گذاری نمی‌کند
یکی از افراد حرفه‌ای در بازاریابی شبکه‌ای می‌گوید: «وقتی شغلم را از دست دادم، به من گفتند بیش از حد پول درمی‌آورم. معنی این حرف برایم این بود که تو لایق پولی که درمی‌آوری نیستی. شخصا دوست ندارم که ارزش‌گذاری شوم، به‌ویژه زمانی که افراد کاری را که انجام می‌دهم، کم‌ارزش‌تر از پولی که به‌طور واقعی دریافت می‌کنم، می‌پندارند». ارزش‌های شما نباید با نیاز مالی فرد دیگری به خاطر چند دلار مقایسه یا سنجیده شود.
۱۱. نبود محدودیت در سقف درآمد
در بازاریابی شبکه‌ای هیچ سقفی برای درآمد شما وجود ندارد. اگر بخواهید به‌راحتی می‌توانید درآمد خود را دو برابر کنید. بیشتر کسب‌و‌کارها یا شرکت‌های خدماتی محدودیت درآمدی دارند. چه چیزی بهتر از کسب‌و‌کاری است که هیچ محدودیتی برای کسب درآمد شما قائل نیست؟
۱۲. افزایش مهارت‌های اجتماعی
اگر به دنبال درآمد بالا هستید، می‌توانید روی بازاریابی شبکه‌ای حساب کنید. با بازاریابی شبکه‌ای به فردی تبدیل می‌شوید که می‌تواند به دیگران کمک کند. آنها را تشویق کند و در رسیدن به اهدافشان یاری کند. این جنبه بازاریابی شبکه‌ای منجر به افزایش مهارت‌های اجتماعی شما می‌شود.
۱۳. امکان کمک به دیگران در سطحی وسیع
کمک‌کردن به دیگران امر مهمی است. بازاریابی شبکه‌ای به شما کمک می‌کند تا این خیرخواهی را در سطح وسیعی تجربه کنید. این گستردگی موجب می‌شود خیل عظیمی از افرادی که حتی شما را نمی‌شناسند از شما خیر ببینند.
۱۴. از هیچ، همه چیز ساختن
خیلی از افرادی که از نظر اجتماعی و رفاه زندگی در سطح بسیار پایینی بودند با کمک بازاریابی شبکه‌ای در مدتی کوتاه، تیمی موفق ساخته‌اند. برای مثال با ۱۰ ماه تلاش، زندگی خود را دگرگون کرده‌اند. شنیدن چنین تغییراتی بسیار امیدوارکننده و مسلما از مزایای بازاریابی شبکه‌ای است. شما دقیقا می‌توانید آینده‌ی خود را تعیین کنید.
۱۵. رشد شخصی
یکی دیگر از فواید بازاریابی شبکه ای، کمک به رشد شخصی شماست. توسعه و رشد شخصی شما در این کار فوق‌العاده زیاد است و باعث می‌شود به فرد تواناتر و بهتری بدل شوید.
۱۶. امکان مشارکت دادن فرزندان‌ در کار
شما می‌توانید این کار را به فرزندانتان هم آموزش بدهید و از طریق بازاریابی شبکه‌ای آنها را با مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی آشنا کنید. چون بازاریابی شبکه‌ای به شما امکان کار‌کردن در منزل را می‌دهد و همین انعطاف‌پذیریِ زمانی و مکانی باعث می‌شود، روش‌های تربیتی دلخواه را برای فرزندانتان به کار بگیرید و آنها را در انجام کسب‌و‌کار خود مشارکت دهید.
۱۷. عدم وجود تبعیض جنسیتی
در بازاریابی شبکه‌ای مرد و زن برابرند. امکان رشد و پیشرفت برای همه یکسان است.
۱۸. حمایت و تشویق دیگران به رشد در حرفه
در اغلب فضاهای کاری، دوستی و همدلی چندانی وجود ندارد و هرکس به فکر بالا‌رفتن از نردبان پیشرفت شخصی خویش است، اما از مزایای بازاریابی شبکه ای، همبستگی و حمایت یکدیگر را می‌توان متذکر شد. این حس موجب تشویق و کمک به یکدیگر می‌شود.
۱۹. تنها مانع شما، خودتان هستید
در بازاریابی شبکه‌ای تمام مسئولیت پیروزی‌ها و شکست‌ها، تنها و تنها بر‌عهده‌ی خودتان است و این به شما قدرت فوق‌العاده‌ای در پیشرفت می‌بخشد.
۲۰. مقیاس‌پذیری
در بازاریابی شبکه‌ای می‌توانید تعداد مشتریان و درآمد را بدون نیاز به زیرساخت افزایش بدهید. این رشد در سازمان‌های خدماتی به‌راحتی صورت نمی‌گیرد.
۲۱. عدم وجود نردبان شغلی
همیشه در سازمان‌ها و شرکت‌ها برای بالا‌رفتن از نردبان شغلی، محدودیت‌هایی در رسیدن به موقعیت‌های بهتر وجود دارد. همیشه یک نفر در جایگاهی رشد می‌کند و انتخاب می‌شود و طبیعتا فرد دیگری از رسیدن به آن موقعیت باز می‌ماند، اما در بازاریابی شبکه‌ای همیشه می‌توانید کسب‌و‌کار خود را داشته باشید و در آن موفق شوید و رشد کنید.
۲۲. رفت‌و‌آمدی در کار نیست
اگر از ترافیک و رفت‌و‌آمد در خیابان‌های شلوغ برای رسیدن به اداره و سرکار خود خسته شده‌اید، چه چیزی بهتر از کار‌کردن در خانه؟ با بازاریابی شبکه‌ای می‌توانید در خانه کار کنید و از کابوس رفت‌و‌آمد برحذر باشید.
۲۳. سودآوری سریع
در بازاریابی شبکه‌ای سودآوری زمان زیادی نمی‌برد. در‌حالی‌که در سایر کسب‌و‌کارها مانند استارتاپ‌ها به زمان احتیاج است.
۲۴. عدم نیاز به حساب‌های مربوط به دارایی
یکی دیگر از مزایای بازاریابی شبکه‌ای عدم نیاز به دفتر دارایی است. زیرا بیشتر محصولات از طریق کارخانه‌ی تولیدکننده مستقیما به مشتری می‌رسد. در این کار منفعت بسیاری برای شما وجود دارد.
۲۵. قدرت اعمال نفوذ در مدیریت شبکه و مدیریت زمان
به دلیل ساختار ویژه‌ی کسب‌و‌کار در بازاریابی شبکه ای، قدرت کنترل زمان با اعمال نفوذی که در مدیریت شبکه دارید، کاملا ممکن است.
۲۶. آرامش و یادگیری
از آنجا که بازاریابی شبکه‌ای به‌صورت سیستمی است و توزیع‌کنندگان مستقل بسیاری در این کار وجود دارند، آموزش یکی از عناصر اصلی آن است. آزمون و خطاهای بسیاری در این راه وجود دارد. بازاریابی شبکه‌ای سیستمی است که پس از ورود به آن، آموزش و ترویج آن بسیار آسان است.
۲۷. امکانات بین‌المللی
بیشتر شرکت‌های بین‌المللی شبکه ای، به شما این امکان را می‌دهند که تیم خود را برای بین‌المللی‌شدن ایجاد کنید؛ به این معنا که شما می‌توانید کار خود را به‌آسانی بین‌المللی کنید. به این امکان فکر کنید، شما می‌توانید برای تشکیل و سازمان‌دهی تیم‌کاری خود به کشورهای دیگر سفر کنید و بسیاری از هزینه‌های سفر را به‌طور قانونی به حساب آن شرکت بنویسید.
۲۸. عدم نیاز به صدور صورت‌حساب و اسناد دریافتی
امروزه بیشتر معاملات، آنلاین انجام می‌شوند. با بازاریابی شبکه‌ای از صدور صورت‌حساب‌ها و مدیریت و بررسی اسناد دریافتی و … خلاص می‌شوید. کابوس جریان نقدینگی هم پایان می‌یابد.
۲۹. ساختن رویای خود
فردی تجربه خود در مورد بازاریابی شبکه‌ای را این‌طور نقل می‌کند: «من ۲۴ سال برای شخص دیگری کار کردم و علی‌رغم علاقه‌ای که به شغلم داشتم، در واقع مشغول ساختن رویای شخص دیگری بودم؛ نه رویای خودم، اما با بازاریابی شبکه‌ای می‌توانید رویای خودتان را بسازید».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است
یک استاد اقتصاد در گفتگو با عطنا:

فضای اقتصادی و سیاسی کشور به بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دامن زده است/ بوروکراسی در ایران نفس اقتصاد را گرفته است

«اگر ما با حجم بالایی از این بیکاران مواجه هستیم، دلیل آن ضعف اقتصاد کشور همچون پایین بودن سرمایه‌گذاری، اقتصاد کوچک، فضای کسب و کار نامطلوب و ارتباط اقتصادی بد با دنیای خارج است.»
توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم
در گفتگوی اختصاصی با عطنا مطرح شد

توصیه‌های جواد صالحی اصفهانی به دولت سیزدهم

اتخاذ رویکری متعادل در تجارت مهم است. تجارت با چین اهمیت دارد ولی باید در محیطی رقابتی انجام گیرد. در این زمینه اروپا نقش مهمی دارد ولی روسیه چنین نیست، چراکه آنها هم مانند ایران صادرکنندۀ انرژی هستند
آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟
یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

آینده بازار بورس؛ اصلاحی یا ریزشی؟

اتفاق‌های چند ماه اخیر اثرات خود را بر قیمت نمادها در بازار سرمایه گذاشته‌ و به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز به یک اصلاح یا استراحت دارد. از این به بعد اگر قرار است شاهد روند متفاوتی باشیم باید منتظر اخبار...
راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

راهکارهایی برای مهار اَبَرتورم احتمالی در اقتصاد ایران

در صورت ادامه سوء مدیریت داخلی، تداوم تحریم ها و مشکلات مربوط به فقدان برنامه منسجم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، امسال و سال های آتی، زنگ خطر شعله ورتر شدن تورم های بالاتر در اقتصاد ایران به صدا در خواهد...
اقتصاد
رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است
حجت الاسلام علی بنایی در گفتگو با عطنا؛

رویکرد دانش بنیان یاری‌گر اقتصاد ایران است

استادیار دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است دستگاه های دولتی با استفاده از مشوق های لازم می‌توانند صنایع و شرکت های بزرگ را به سمت فعالیت های دانش بنیان و حمایت از آن ها سوق دهند.
پر بازدیدها
آخرین اخبار