۱۷ تير ۱۳۹۶ ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۲۵۹۰۹
iran chin

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از دریافت مجوز وزارت علوم از دولت ایران و آلمان مبنی بر انتخاب یک رابط برای ایجاد ارتباط علمی بین‌الملل، میان ایران و دانشگاه‌های اروپا در سال‌جاری سخن گفت.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، محمدعلی برخورداری پنجشنبه 15 تیر در چهاردهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار کرد: این نشست‌ها ثمرات بسیاری را در پی داشته که گزارش کاملی از آن تهیه شده و در اختیار رؤسای دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.


وی خلاصه‌ای از وضعیت دانشگاه علم و صنعت ایران واقع در شمال شرقی تهران را بیان کرد و یادآور شد: این دانشگاه در ابتدا به عنوان مدرسه صنعتی کشور در سال 1308 شمسی با همکاری مشترک ایران و آلمان تأسیس شد و فعالیت خود را آغاز کرده است.


برخورداری با بیان اینکه این دانشگاه در مدت زمان طولانی با تغییر و تحول‌های بسیاری همراه بوده است، افزود: مکان این مدرسه به محل خیریه‌ای در نارمک منتقل و تبدیل به هنرسرای علمی و دانشکده علم و صنعت شد که در نهایت در قالب دانشگاه علم و صنعت ایران به فعالیت پرداخت.


وی ادامه داد:  در حال حاضر در این دانشگاه 15 دانشکده فعال وجود دارد که در سه گروه آموزشی مستقل و تعدادی واحدهای وابسته شامل مرکز آموزش الکترونیکی، پردیس 2 و یک واحد در شهر نور، فعالیت می‌کند.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه اعضای هیئت علمی این دانشگاه شامل 429 نفر در رتبه‌بندی‌های مختلف هستند، عنوان کرد: اعضای غیرهیئت علمی دانشگاه نیز 280 نفر رسمی و 500 نفر قراردادی بوده و تعداد دانشجویان دانشگاه 13هزار و 550 نفر است.


وی اضافه کرد: 4 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، 8 هزار نفر در مقطع کارشناسی‌ارشد و هزار و 580 دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که به علت قدمت دانشگاه آمار مشخصی از تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل در دست نیست اما به صورت تخمینی می‌توان گفت 47 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از طرح‌های کلان ملی به عنوان بحث پژوهشی در دانشگاه علم و صنعت ایران سخن گفت و اظهار کرد: سامانه حمل و نقل ریلی تندرو، ساخت پروتزهای عصبی زیرجلدی برای کمک به بیماران ضایعه نخاعی، ساخت موتور هواپیمای مسافربری 150 نفری و ساخت ماهواره که از طرح‌های کلان کشوری به حساب می‌آیند، در این دانشگاه صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران در سال 96 در رتبه‌بندی تایمز در بین 300 دانشگاه برتر آسیا رتبه 92 و در بین 14 دانشگاه کشور، رتبه 2 را کسب کرده است، گفت: در سال 95 در این رتبه‌بندی در بین 200 دانشگاه برتر رتبه 57 و در زمینه ریاضیات کامپیوتر در سطح دانشگاه‌های برتر رتبه 50 و در کشور رتبه 3 را کسب کرده‌ایم.


برخورداری با اشاره به کسب رتبه 551 تا 600 در رتبه‌بندی‌های کیو اس در سال 2017، خاطرنشان کرد: در زمینه‌ سرانه‌ استنادات اعضای هیئت علمی، در سطح دانشگاه‌های کشور به کسب رتبه یک دست پیدا کرده‌ایم و در رابطه با اتحادیه‌ها و نشریات نیز در بیشتر دانشگاه‌های برتر عضو هستیم و در سطح بین‌الملل با سایر دانشگاه‌های سطح یک ارتباط خوبی داریم.


وی از دریافت مجوز وزارت علوم از دولت ایران و آلمان مبنی بر انتخاب یک رابط برای ایجاد ارتباط علمی بین‌الملل، میان ایران و دانشگاه‌های اروپا در سالجاری سخن گفت و تأکید کرد: این اقدامات با تأسیس دفتری انجام شد که در حال حاضر در «بُن» افتتاح شده و در حال فعالیت است.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران احداث و راه‌اندازی پردیس در چابهار و یک دانشگاه، با همکاری مشترک ایران و آلمان به کمک منطقه آزاد در عراق و دریافت توافق‌های انجام شده بین ایران و عراق در این زمینه را مطرح کرد و گفت: کارهایی در ایران انجام شده و پیگیری‌های لازم در عراق صورت می‌گیرد تا شاهد راه‌اندازی شعبه کردستان عراق در سال‌تحصیلی آینده باشیم.


وی سرانه چاپ مقالات ISI در این دانشگاه را 2.83 اعلام کرد و یادآور شد: 5 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه حضور دارند و 16 شرکت در آستانه اخذ مجور هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار