۲۶ تير ۱۳۹۴ ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۲۵۲۴
ostad

به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر علی فتحی آشتیانی طی گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته روانشناسی در کمیته روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: تمام امور مربوط به مقطع کارشناسی روانشناسی تمام شد و برخی از دانشگاه‌ها نیز سال گذشته آن را اجرایی کردند.


وی افزود: در کنکور ۹۴ نیز تمام گرایش‌های روانشناسی ادغام شد و در مقطع کارشناسی فقط کارشناسی روانشناسی بدون گرایش را داریم لذا از مهرماه ۹۴ همه دانشگاه‌ها فقط کارشناسی روانشناسی می پذیرند.


رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود یکسال است که کار خود را آغار کرده ایم ، چند برنامه نیز آماده شده و مراحل تصویب را طی می کند.


وی ادامه داد: در رشته کارشناسی ارشد خانواده، ۴ گرایش مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی بازنگری شده و مراحل تصویب را می گذارنند.


فتحی افزود: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی تربیتی» نیز نوشته شده و مراحل نهایی را طی می کند . بازنگری برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت و روانشناسی  خانواده در دستور کار قرار دارد .


وی ادامه داد: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی دین»، «روانشناسی صنعتی سازمانی» و «روانشناسی تحولی» نیز به تازگی نوشته شده و جزء رشته های جدید هستند.


رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: کمیته های تخصصی در سایر گراش های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی شناختی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی کودکان با نیاز ویژه مشغول کار هستند.


وی افزود: امیدواریم تا آخر سال برنامه‌های ایجادی و بازنگری شده تصویب شوند تا بتوانیم از کنکور ۹۵ برنامه های جدید را اجرایی کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار