۰۷ تير ۱۳۹۴ ۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۱۸۹۰

به گزارش عطنا به نقل از روابط‌ عمومي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها، کتاب رسانه‌هاي اجتماعي، حاصل کار پژوهشي نويسنده در زمينه ويژگي‌ها و الگوهاي رسانه‌هاي اجتماعي است که در سال 1392 در قالب پايان‌نامه و به راهنمايي دکتر هادي خانيکي در دانشگاه علامه طباطبايي انجام گرفته است.
اين پايان‌نامه در شمار نخستين کارهاي دانشجويي در اين زمينه است که ناظر به حضور فعال محقق در رسانه‌هاي اجتماعي است.
فصل اول با عنوان مفاهيم رسانه‌هاي اجتماعي، درباره چيستي، انواع و ويژگي‌هاي اصلي رسانه‌هاي اجتماعي بحث مي‌کند و تفاوت آن را با رسانه‌هاي جمعي توضيح مي‌دهد.
فصل دوم با عنوان رسانه‌هاي اجتماعي در کسب و کار به تلاقي رسانه‌هاي اجتماعي و کسب و کارها مي‌پردازد و با ذکر مفاهيم اين بحش، به ايجاد کمپين، بازاريابي و استراتژي در اين رسانه‌ها مي‌پردازد.
فصل سوم با پرداختن به رسانه‌هاي اجتماعي و کسب و کار، ضمن متمايز ساختن مدل کسب و کار رسانه‌هاي اجتماعي از ساير کسب و کارها، موضوعاتي چون کسب وکار اجتماعي، بازگشت سرمايه‌گذاي، و مدل‌هاي درآمدي و استراتژي در رسانه‌هاي اجتماعي را مطرح مي‌کند.
فصل چهارم بررسي اهميت شبکه‌هاي اجتماعي را مدنظر قرارداده و پيدايش، چيستي و ظهور شبکه‌هاي اجتماعي آفلاين و آنلاين را مورد بحث قرار مي‌دهد.
در اين فصل ضمن پرداختن به تفاوت شبکه‌هاي اجتماعي با رسانه‌هاي اجتماعي، انواع روندها و آينده شبکه‌هاي اجتماعي مورد مطالعه قرار گرفته است.
فصل پنجم، مفاهيم نظري رسانه‌هاي اجتماعي را بررسي مي‌کند و نظريه‌هايي از جمله جامعه شبکه‌اي، حوزه عمومي، شش درجه جدايي و جهان‌هاي کوچک را به‌عنوان نظريه‌هاي آکادميک، نظريه‌هاي غناي رسانه‌اي، همزماني رسانه‌ها و سرشت رسانه‌ها به‌عنوان نظريه‌هاي رسانه‌هاي جديد و نظريه‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي را به‌عنوان نظريه‌‌هاي اجتماعي نيز مرور مي‌کند.
مروري بر تحقيقات پيشين و تاريخچه رسانه‌هاي اجتماعي از بدو اينترنت تا پايان سال 2013 نيز در آخرين بخش کتاب وقايع‌نگري شده و در پايان پي‌نوشت و منابع کتاب آورده شده است.
کتاب رسانه‌هاي اجتماعي در 152 صفحه، با شمارگان 1000 نسخه و در قطع رقعي براي نخستين بار خرداد سال جاري توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر و به بازار عرضه شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار