۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۱۵۹۵

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه استفاده از خودروهای برقی سابقه جهانی دارد اظهار داشت: همانطور که مشاهده می شود به کار گیری خودروهای برقی در چرخه حمل و نقل شهری کشورهای صنعتی نیز کاربرد چندانی نداشته است لذا نمی توان انتظار داشت با ورود این قبیل خودروها آلودگی هوا و مصرف سوخت ظرف مدت کوتاهی مدیریت شود.


دکتر امینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو تصریح کرد: راه کار مناسب تر برای حل معضلات زیست شهری در رابطه با مصرف بهینه سوخت و کنترل آلاینده های هوای کلان شهرها این است که تکنولوژی را به سمت بهبود کیفیت سوخت و تولید موتور های کم مصرف برای خودروهای سواری سوق دهیم.


وی با اشاره به اینکه برای خودروهای برقی ساختار شهری به خصوصی نیز تصور می شود افزود: با در نظر گرفتن قیمت این قبیل خودروها و همچنین نظر به ضعف در شتاب موتور و محدودیت در سفرهای بین شهری احتمال میرود متقاضیان خودروهای برقی قشر محدودی از جامعه باشند.


وی همچنین گفت: واردات محدود موتور سیکلت های برقی را نیز می توان تجربه ی مناسبی در این زمینه دانست چراکه با استقبال چندانی از سوی مردم مواجه نشده است. برای مصرف کننده به صرفه است که از سوخت استفاده کند زیرا هم شتاب و کارایی بالاتری دارد و هم به لحاظ قیمت مقرون به صرفه به شمار می رود.


وی در خصوص تشویق خودروسازان به تولید خودروهای پایه گاز سوز اذعان داشت: افزایش تعداد خودروهای دوگانه سوز و پایه گاز سوز در شرایط فعلی راه کار مناسب تری به نظر می رسد که البته پیش از آن باید بستر مناسبی برای حصول نتیجه مورد انتظار فراهم گردد.


وی افزود: موتورهای دوگانه سوز معمولا ظرف مدت زمان کوتاه تری با مشکلات فنی روبه رو می شوند که این موضوع در موتورهای پایه گاز سوز کم تر به چشم می خورد ازین رو تولید انبوه خودروهای پایه گاز سوز در شرایط فعلی منطقی تر است. همچنین در پی این افزایش تولید نیاز به افزایش تعداد جایگاه های عرضه سوخت بسیار ضروری است زیرا با تعداد خودروهای دوگانه و پایه گاز سوز فعلی نیز شاهد صف های طولانی در جایگاه های سی ان جی هستیم.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه در رابطه با صنعت خودروسازی کشور گفت: پیش بینی می شد که در عرصه خودرو کاهش قیمت داشته باشیم اما این موضوع تحقق پیدا نکرد و خودروسازان در برابر کاهش قیمت ها مقاومت کردند. به نظر می رسد که ما باید تصمیمات اساسی در حوزه خودرو گرفته شود اما متاسفانه به دلیل مخارج بالای این صنعت و مشکلات موجود حتی دولت نیز در این بخش ورود نمی کند و مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.


وی با اشاره به اینکه خودروسازان تن به کیفیت و افزایش تولید نمیدهند و شرایط موجود را حفظ نموده اند اظهار داشت: در حال حاضر صنعت خودرو پا در هوا مانده است. متاسفانه قطعه سازان کشور نیز به وارد کنندگان این حوزه مبدل گردیده اند. در واقع رکود و تورم اقتصاد کشور واردات ارزان و تولید گران را در پی داشته است به طوری که کم سودترین فعالیت اقتصادی فعلی فرآیند تولید است.



منبع: خبرخودرو


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار