۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۷
139403251511164715497244


تابوت شهدای غواص و خط شکن از معراج شهدای تهران به محل وداع مردم منتقل می‌شود. هر کسی دوست دارد دستی بر گوشه این تابوت‌ها بگیرد و در این اتفاق شکوهمند شریک باشد.


به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، فردا سیل اشتیاق مردم برای تشییع و همراهی این پیکرهای مطهر به بهارستان تهران جاری خواهد شد و این تابوت‌ها روی دستان مردم به سمت خیابان بهشت روانه می‌شوند.







270 شهید تازه تفحص شده که هنوز معلوم نیست هویت چه تعداد از آن‌ها شناسایی خواهد شد و چه تعداد شهید گمنام نام خواهند گرفت. هنوز کار کارشناسی و ژنتیک برای شناسایی این شهدا انجام نگرفته است. در واقع بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی و اصرار بر تشییع این عزیزان قبل از مرحله شناسایی نهایی، فردا مراسم تشییع برگزار می‌شود. فقط همه می‌دانند که 175 تن از این شهدا از غواصان و خط شکنان دریادل عملیات کربلای 4 هستند که پیکرشان با دستان بسته در ابوفلوس کشف شد. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند.


تشییع اصلی این شهدا بعد از تشخیص هویت و اطلاع رسانی به خانواده‌هایشان تا 25 شوال یعنی سالروز شهادت امام صادق علیه السلام انجام خواهد شد. حال و هوای انتقال پیکرها از معراج شهدای تهران به محل وداع مردمی حال و هوای عجیبی است. هر کسی دوست دارد دستی بر گوشه این تابوت‌ها بگیرد و در این اتفاق شکوهمند شریک باشد. پیکر 20 شهید در مراسم وداع دانشگاه تهران حضور دارد. روی تابوت های این شهدا نوشته شده است:«کربلای4- ام الرصاص»




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار