۲۵ خرداد ۱۳۹۴ ۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۵۵

در جدیدترین فهرست دانشگاه های برتر جهان در حوزه علوم انسانی، ۷ دانشگاه از امریکا و ۳ دانشگاه از انگلیس در ۱۰ جایگاه نخست قرار گرفته اند.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، به جرات می توان گفت، علوم انسانی بزرگترین گروه آموزشی است که بیشترین و بالاترین رشته های دانشگاهی را در خود جای داده است.


این موضوع در حالی است که سالانه رشته های متعددی نیز به خانواده علوم انسانی اضافه می شوند تا این رشته بیش از پیش گسترده شود.


۱۰ دانشگاه برتر سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ میلادی در رشته های علوم انسانی و هنر عبارتند از :


آمار دانشگاه ها


از میان دانشگاه های برتر سال تحصیلی ۲۰۱۴-۲۰۱۵ میلادی می توان دانشگاه هایی مانند استنفورد، هاروارد، شیکاگو، کمبریج، آکسفورد، پرینستون، ییل، لندن، برکلی و لس آنجلس را نام برد. همانطور که در این جدول مشاهده می شود، از ۱۰ دانشگاه برتر، ۷ دانشگاه امریکایی و ۳ دانشگاه نیز انگلیسی هستند.


امتیاز (Overall Score) دانشگاه ها در رتبه بندی
دانشگاه استنفورد در رتبه بندی ۱۰ دانشگاه برتر توانست ۸۸.۶ درصد، هاروارد ۸۶.۶ ، شیکاگو ۸۵.۹ ، کمبریج ۸۴.۷  و آکسفورد نیز ۸۴.۲ درصد را به خود اختصاص دهند تا ۵ رتبه دانشگاه های برتر بین المللی در گروه های علوم انسانی و هنر را از آن خود کنند.

*دانشگاه استنفورد (Stanford University)
یکی از معتبرترین دانشگاه‌ های دنیا است که در استنفورد و در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو واقع شده است. این دانشگاه دارای دانشکده‌ های علوم، بازرگانی، حقوق، پزشکی و مهندسی است.

*دانشگاه هاروارد ( Harvard University)
یک دانشگاه خصوصی در شهر کمبریج ایالت ماساچوست در ایالات متحده آمریکا است. قسمت‌ هایی از دانشگاه هاروارد مثل دانشکده پزشکی و دانشکده بازرگانی در شهر مجاور کمبریج یعنی بوستون قرار دارد. هاروارد در سال ۱۶۳۶ میلادی ساخته شد. این دانشگاه اولین موسسه آموزش عالی در کشور آمریکا و همچنین اولین بنیاد در آمریکای شمالی به شمار می‌ رود.


تمرکز متقاضیان پذیرش در هر بخش دانشگاه هاروارد


همانطور که از آمارها بر می آید بیشترین متقاضی پذیرش در بخش علوم اجتماعی و رایانه و آی تی نیز کمترین درصد را به خود اختصاص داده اند. اما دیگر بخش ها عبارتند از علوم انسانی، علوم زیستی، فیزیک، مهندسی، کامپیوتر، ریاضی و ... .


هاروارد




* دانشگاه شیکاگو ( University of Chicago)
از معتبرترین دانشگاه‌ های جهان و در ایالت ایلینوی آمریکا واقع شده است. ۸۲ برنده جایزه نوبل از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند.



* دانشگاه کمبریج ( University of Cambridge)
این دانشگاه در شهر کمبریج (بریتانیا) در کناره رودخانه کم واقع شده‌ است. این دانشگاه در سال ۱۲۰۹ میلادی تاسیس شده و دومین دانشگاه قدیمی در منطقه انگلیسی زبان و سومین دانشگاه قدیمی در جهان به شمار می‌ آید. از آنجا که دانشگاه آکسفورد نیز قدمتی قدیمی دارد، از این رو به این دو دانشگاه «دانشگاه‌ های باستان» می‌ گویند و نام آنها را « آکسبریج» نهاده‌ اند.

*دانشگاه آکسفورد ( University of Oxford)
این دانشگاه در شهر آکسفورد در منطقه آکسفورد شایر انگلستان قرار داشته و قدیمی‌ ترین دانشگاه انگلیسی‌ زبان جهان به شمار می‌ رود. با اینکه تاریخ دقیق تاسیس این دانشگاه معلوم نیست اما قدیمی‌ ترین اسناد باقی‌ مانده از گذشته نشان می‌دهد که از سال ۱۰۹۶ میلادی فرآیند آموزش در آکسفورد جریان داشته است. به همین دلیل، آکسفورد قدیمی‌ ترین دانشگاه در منطقه انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی در جهان (بعد از دانشگاه بولونیا) شناخته می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار