۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۱۳

رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک آثار هنری استادان دانشگاه مگاترند با هنرمندان دانشگاهی ایران استقبال کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان و پاسلوبودان پایوویچ رئیس دانشگاه مگاترند برای فراهم کردن زمینه همکاری های بیشتر علمی و فرهنگی و برنامه های اجرایی آن، دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدارکه به دعوت رسمی رئیس دانشگاه مگاترند، بزرگترین دانشگاه خصوصی صربستان با حضور آنا یوانسای معاون همکاری های بین الملل دانشگاه و سعید صفری مدرس زبان فارسی برگزار شد، موضوع گسترش همکاری های دوجانبه از جمله استمرار دوره های آموزش زبان فارسی در این دانشگاه، تأسیس مرکز فرهنگی ایران، اجرای فعالیت های هنری و نیز برقراری ارتباط با دانشگاه های ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

پایوویچ رئیس دانشگاه مگاترند ضمن قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران در صربستان برای فراهم کردن فعالیت های آموزشی زبان فارسی در این دانشگاه و نیز تبادل اطلاعات مفید برای برقراری ارتباط علمی و آموزشی با دانشگاه های ایران اظهار کرد: تردیدی نیست که ایران از نظر رتبه تولید علم جزو کشورهای ممتاز و رو به رشد است و دانشگاه ما با رصد فعالیت های علمی و با در اختیار داشتن گزارش های مبتنی بر رشد روزافزون علمی و آموزشی ایران، به برقراری ارتباط راهبردی با دانشگاه های ایران علاقه مند است تا ضمن تبادل اطلاعات علمی و آموزشی، به توانمندی های این دانشگاه نیز افزوده شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی دربخش دیگری با اشاره به تشکیل دوره های آموزش زبان فارسی در این دانشگاه افزود: بر اساس ارزیابی و نظرسنجی مرکز ارزشیابی دانشگاه، کلاس های زبان فارسی در این دانشگاه با استقبال و رضایت دانشجویان همراه بوده و خواستار استمرار تشکیل این دوره ها هستیم؛ هم اکنون فضا برای تأسیس مرکز فرهنگی ایران در دانشگاه ما نیز به خوبی آماده است.

محمود شالویی رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان نیز ضمن اعلام آمادگی رایزنی فرهنگی برای برقراری ارتباط علمی و آموزشی این دانشگاه با مراکز آموزش عالی ایران، با ارایه آماری از رشد شاخص های علمی و آموزشی در ایران گفت: حضور پژوهشگران و نخبگان ایرانی در مجامع علمی جهان، بیانگر نشاط علمی و گستردگی حوزه های پژوهشی است و از این رو ارتباط دانشگاه مگاترند با دانشگاه های منتخب ایرانی فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به تشکیل دوره های زبان فارسی در این دانشگاه، آن را نقطه آغازی برای گسترش فعالیت های آموزشی، علمی و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد تا با تشکیل مرکز فرهنگی ایران در دانشگاه مگاترند، فرصت های بیشتری برای آشنایی دانشجویان این دانشگاه با زبان، فرهنگ و تمدن ایران فراهم شود.

شالویی با اشاره به فعالیت های گسترده آموزشی، فرهنگی و هنری رایزنی ایران، از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک آثار هنری استادان این دانشگاه با هنرمندان دانشگاهی ایران استقبال کرد.

در این دیدار، سعید صفری مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان نیز با ارایه گزارشی از وضعیت دوره آموزشی زبان فارسی در این دانشگاه، در خصوص ارزشیابی آموزشی دوره زبان فارسی در مدرک دانشگاهی، امضاء تفاهم نامه رسمی با بنیاد سعدی برای استمرار و گسترش دوره های آموزشی و اجرای برنامه های فرهنگی مرتبط با زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه نیز پیشنهاداتی داد که مورد تأیید ریاست دانشگاه واقع شد.

دانشگاه مگاترند صربستان با 25 سال سابقه آموزشی، بزرگ ترین دانشگاه خصوصی صربستان است که با 26 هزار دانشجو دارای یازده دانشکده، دو کالج و دانشگاه مجازی و مؤسسات پژوهشی تابعه است و در شش شهر صربستان شعبه دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار