۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۱۰۵
دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری(INOTEX۲۰۱۵) امسال با استقبال کشورهای مختلف مواجه شده و تاکنون حضور ۱۳ کشور از نقاط مختلف جهان در این نمایشگاه بزرگ قطعی شده است.

به گزارش عطنا به نقل از مهر ، تاكنون حضور شركت‌هايي از كشورهاي روسیه، هند، کره‌جنوبی، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلستان، ايتاليا، يونان، روماني، جمهوری آذربايجان، پاكستان و چین در اين دوره از نمايشگاه نهايي شده است.

دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری با حضور شركت‌هاي فناور و دانش‌بنيان، سازمان‌ها و مراکز علمی و پژوهشي داخلی و خارجی از ۱۹ تا ۲۲ خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

هم‌زمان با برپايي دومین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» به‌مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

در اين نشست بين‌المللي كه در راستاي اهداف دومين نمايشگاه بين‌المللي فناوري و نوآوري پيش‌بيني شده است، صاحب‌نظران، سياست‌گذاران و اساتيد حوزه فناوري و نوآوري در شش بخش تخصصي، به بحث و بررسي موضوعات مرتبط با موضوع نشست خواهند پرداخت.

طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته اساتيدي از كشورهاي كره‌جنوبي، فرانسه و اتريش در كنار بیش از ۲۰ صاحب نظر ايراني در نشست بين‌المللي «شبكه‌سازي نوآوري» كه براي نخستين بار در خلال برگزاري نمايشگاه INOTEX۲۰۱۵ برگزار مي‌شود، حضور خواهند داشت.

جايگاه و اهميت شبكه‌­ها در فرآيند نوآوري، نقش زيرساخت­‌ها و شبكه­‌هاي مشاوره و پشتيبان، ویژگی‌های و ساختار شبکه نوآوری به منظور ارتقاء اثربخشي و كارآيي فرآيند نوآوري، نقش شبكه­‌ها در مراحل مختلف فرآيند نوآوري، ارائه موردی شبکه بیوتکنولوژی پزشکی، سياست‌گذاري و نقش دولت­‌ها در پشتيباني از زيرساخت­‌هاي لازم براي موفقيت شبكه­‌هاي نوآوري و مهم‌ترين عوامل و الزامات ارتقای توانمندی نوآوری بنگاه‌­ها در شبكه­‌هاي نوآوري محورهای برگزاری این نشست است.

در این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی، نوین ترین و آخرین دستاوردهای فناوری و نوآوری خود را درحوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، گاز و پتروشیمی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، زیست فناوری، نانو فناوری، انرژی های نو، هوافضا و تجهیزات پزشکی در معرض دید علاقه مندان قرار خواهند داد.

نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری با رويكرد بسترسازي براي تعريف همكاري‌هاي فناورانه بين‌المللي و تسهيل تبادل توانمندي‌هاي فناورانه كشورهاي مختلف دنيا (انتقال فناوری‌های بروز دنیا) برگزار می‌شود.

بسترسازی برای تبادلات فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و خارجی، تبديل شدن به بزرگترين رويداد تبادل فناوري منطقه، توسعه فناوري با استفاده از ظرفيت‌هاي بين‌المللی، شكل‌گيري تجارت و تعاملات اقتصادي حول محور فناوري، تبادل تجارب شركت‌هاي موفق در تجاري‌سازي و توسعه فناوري، تقویت مناسبات بين‌المللی و افزایش ظرفیت سیاسی با استفاده از فناوری وکمک به شکل‌گیری و گسترش اتحاد منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت فناوری برخی از اهداف كلان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری است.

سال گذشته و در اولین نمایشگاه بین المللی فناوری و نوآوری، ۱۸ تفاهم نامه تبادل فناوري بین شركت‌هاي ايراني و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه به ارزش تقريبی ۶ میلیون دلار منعقد شد و براساس قراردادهاي انتقال فناوري نهايي شده ۶ شركت نيز از تسهيلات قرض‌الحسنه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري كه به اين موضوع اختصاص يافته بود، بهره‌مند شدند.

اين نمايشگاه در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ در سالن حجاب تهران برگزار گرديد كه با توجه به استقبال شركتهاي فناور، INOTEX در تقويم نمایشگاه‌های بین‌المللی قرار گرفت و از سال ۲۰۱۴ با حضور شركت‌هاي داخلي و خارجي در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار