۰۲ خرداد ۱۳۹۴ ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۱۹
alvani

رییس پردیس فارابی قم دانشگاه تهران در این آیین که با حضور این استاد فرهیخته، اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در تالار فرهنگ پردیس فارابی برگزار شد، گفت: در فضای دانش مدیریت در ایران شاهد چالش نگاه جزیره ای به این دانش هستیم و دانشگاه های مختلف کشور هر کدام با انجمن هایی فعالیت هایی در حوزه مدیریت انجام می دهند اما حرفه مدیریت باید تشکل یافته تر از پیش شود.

محمد مقیمی افزود: در فرصتی که فراهم شده است باید هم اندیشی ها بیشتر شود تا تشکل حرفه ای مدیریت در دانشگاه ها ایجاد شود و به دور از تعصبات دانشگاهی و صنفی بتوانیم با محور قرار دادن اساتیدی چون پروفسور الوانی به موفقیت های بزرگ دست یابیم.

وی بیان داشت: پروفسور الوانی از چهره های ماندگار دانش مدیریت در کشور است که بسیاری از استادان برجسته مدیریت کنونی کشور و همچنین جمع زیادی از مسوولان از شاگردان وی بوده اند.

رییس پردیس فارابی قم دانشگاه تهران ابراز داشت: پروفسور الوانی زحمات ارزشمندی در زمینه علم مدیریت کشیده و خدمات بسیار زیادی در دانش مدیریت کشور از خود به یادگار گذاشته است و بخش عمده ای از موفقیت های مدیریت را مدیون حضور وی در عرصه دانشگاهی کشور هستیم.

وی گفت: پردیس فارابی قم دانشگاه تهران در سال 49 تاسیس شده است و اکنون چهار دانشکده در آن فعال است و 21 گروه آموزشی در دانشکده های مختلف این پردیس وجود دارد.

مقیمی افزود: همه رشته های مدیریت در پردیس فارابی قم دانشگاه تهران فعال است و برخی رشته های موجود در این پردیس از جمله رشته هایی است که در سایر دانشگاه های کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: چهار هزار دانشجوی روزانه و چهار هزار دانشجوی مجازی در پردیس فارابی شاغل به تحصیل هستند و مجلات علمی گوناگونی نیز با زحمت اعضای هیات علمی پردیس منتشر می شود.

رونمایی از کتاب یادمان استاد الوانی، پخش کلیپ مصاحبه با بزرگان مدیریت، وصف پروفسور الوانی از زبان بزرگان مدیریت کشور، تجلیل از این استاد و کاشت درخت به مناسبت این نکوداشت در محوطه پردیس فارابی از دیگر برنامه های مراسم امروز بود.

دکتر سید مهدی الوانی در سال 1323 در محله امیریه تهران در خانواده ای متوسط چشم به جهان گشود؛ وی پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش و پرورش، فوق لیسانس مدیریت را در دانشکده علوم اداری و مدیریت بازرگانی کسب کرد.

وی پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، چون در این ایام در مرکز آموزش مدیریت دولتی مربی بود برای ادامه تحصیل عازم آمریکا شد و در آنجا فوق لیسانس و دکترای مدیریت دولتی خود را از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته مدیریت دولتی اخذ کرد و به عنوان استادیار در مجتمع علوم اداری که سپس به دانشگاه علامه طباطبایی تغییر نام داد، مشغول به کار شد.

وی تاکنون 30 جلد کتاب در زمینه مدیریت تالیف و ترجمه کرده است و در حال حاضر نیز فعالیت های علمی خود را در قالب تالیف کتاب و مقاله با دانشجویان جویای علم خود ادامه می دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار