۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۷۵۰۳
افتتاح مرکز چین شناسی در موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم افتتاحیۀ مرکز چین شناسی با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، ژانگ فنگ، معاون دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای، محمدکاظم سجادپور، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی  وزارت امور خارجه، امیر سعید کرمی، عضو هیئت علمی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، آتوسا گودرزی، رئیس موسسۀ آموزش عالی بیمه اکو و وانگ شانگ، وابستۀ فرهنگی جمهوری خلق چین در موسسۀ آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان و استادان حاضر در این مراسم از حضور دکتر شاهنده، استاد دانشگاه تهران تشکر کرد و وی را یکی از بنیانگذاران مطالعات چین و چین شناسی در ایران معرفی کرد.


او در ادامه بیان کرد: برای دانشگاه علامه طباطبائی فرصت مغتنمی است که مرکزی را برای مطالعات چین و همکاری با دانشگاه های چین مخصوصاً با دانشگاه مطالعات بین المللی شانگهای به وجود بیاورد و این گام، بسیار موثر و بزرگ برای گسترش روابط آکادمیک ایران و چین است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه افزود: ما وقتی دربارۀ چین و ایران صحبت می کنیم به جایگاه اقتصادی، سیاسی و نظامی آن توجه می کنیم و کمتر پیش آمده است که سهم ایران و چین در تولیدات دانش و علم را مورد بررسی قرار دهیم و به فکر همکاری در زمینه های علمی و تولیدات علمی با همکاری ایران و چین باشیم.


وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی رتبه دانشگاه های ایران در سطح بین المللی بسیار افزایش  پیدا کرد. ایران رتبۀ اول تولید علم در منطقۀ خاورمیانه و رتبۀ شانزدهم در زمینۀ تولید علم جهانی را کسب کرده است. موسسات علمی وشرکت های دانش بنیان نقطۀ قوت تولید علم در ایران هستند. در چین ظرفیت علمی عظیمی وجود دارد که دانشگاه های ایران از آن غفلت کرده اند. با وجود تحریم ها تمایلات دانشگاه های ما برای مشارکت با دانشگاه های غربی زیاد است، اما دروازه های علمی چین به روی دانشگاه های ایران گشوده نشده است و همچنین دانشگاه های چین از ظرفیت علمی ایران بی خبر هستند. به همین دلیل تاسیس چنین مراکزی را اقدام مهم در سطح دانشگاه های ایران می دانیم.


سلیمی در پایان گفت: دانشگاه های برتر ایران، نشست ها و اجلاسیه های منظمی برگزار می کنند. امروز این دانشگاه ها همکاری هایی در حوزۀ مبادلات علمی با روسیه، آلمان، ترکیه و در آینده با اسپانیا خواهند داشت. بسیار امیدواریم روابط، فعالیت ها و مبادلات علمی گسترده تری فراهم شود تا دانشگاه های ایران و چین به یکدیگر نزدیک شوند و دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه شانگهای دروازه های نشست های ایران و چین را فراهم کنند که گام اول می تواند تاسیس رشتۀ چین شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار