۲۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۶۹۷۳۲
hamidreza nurbakhsh

مدیرعامل خانه موسیقی ایران با اشاره به مسئله بیمه بیکاری برای هنرمندان، گفت: بیکاری در قانون کارگری وزارت کار یک معنا دارد و در بحث هنری معنایی دیگر! نگاه بخش دولتی به بحث نظام صنفی به تصدی‌گری و دخالت بیشتر دولت در کار نظام‌های صنفی منجر می‌شود.


به گزارش خبرنگار عطنا، نشست بررسی «حقوق هنرمندان و سازوکارهای نظام صنفی» با حضور اهالی هنر، سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات، نمایندگان تشکل‌های صنفی فرهنگ و هنر و استادان دانشگاه به‌ همت انجمن علمی-دانشجویی حقوق تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی ایران در بخشی از این نشست با اشاره به اشتراک خانه‌های موسیقی، تئاتر و سینما و انسجام این حوزه‌ها، گفت: در طی سال‌های گذشته سه خانه موسیقی، تئاتر و سینما هماهنگی بسیاری با هم داشته‌اند و مسائل و مشکلات خود را با هم پیش برده‌ایم.


وی درباره این موضوع افزود: این همکاری و انسجام باعث شد که هر سه صنف عضو هیئت مدیره صندوق اعتباری باشیم و مسائل و مشکلات بیمه‌ای را با هم حل کنیم.


نوربخش به اشاره به مسئله بیمه بیکاری برای هنرمندان، گفت: بحث بیمه بسیار پیچیده است و بیکاری در قانون کارگری وزارت کار یک معنا دارد و در بحث هنری معنایی دیگر! البته قواعدی نیز پیش‌بینی شده اما آن قواعد نیز قابل بحث است، مثلا در موسیقی معنایی از بیکاری و کار وجود دارد و در تئاتر معنای دیگری برای کار و بیکاری در نظر گرفته می‌شود.


وی افزود: آقای کاوه رضوانی راد به نمایندگی خانه موسیقی در کمیسیون حضور دارند و این مسائل را دنبال می‌کنند و ما نیز در هیئت مدیره‌های خود به این مباحث می‌پردازیم و امیدوارم که بتوان یک قاعده درست و سازماندهی شده را تعریف کرد و ارائه داد که به تصویب برسد.


مدیرعامل خانه موسیقی ایران در پایان در پاسخ به این سوال که «آیا وضعیت نظام صنفی آنقدر بد هست که نیاز به بهتر شدن داشته باشد؟» گفت: طبیعتاً یک ضرورت است که وضعیت نظام صنفی مطلوب شود و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی در این زمینه وجود دارد که نگاه بخش دولتی به بحث نظام صنفی به تصدی‌گری و دخالت بیشتر دولت در کار نظام‌های صنفی منجر می‌شود. در همین خصوص آقای رضوانی راد مشغول به تنظیم آئین‌نامه‌ای هستند که باید به تصویب خانه‌های موسیقی، تئاتر و سینما برسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار