۱۲ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۶۷۷۸۹
مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از خوابگاه دانشجویی شهید گلعذاری دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر اهمیت منابع مالی برای تحقق وعده‌های این وزارت‌خانه، گفت: «تا ارز به وزارت‌خانه نرسد نمی‌توانیم تعهد ایجاد کنیم و وعده بدهیم».


به گزارش خبرنگار عطنا، مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در بازدید از خوابگاه دانشجویی شهید گلعذاری دانشگاه علامه طباطبائی که 11 آذر برگزار شد (گزارش تصویری) با اشاره به اینکه سیاست وزارت‌ علوم افزایش دوره‌های فرصت مطالعاتی برای دانشگاه‌ها است، گفت: تا شهریورماه سال جاری در پی آن بودیم که با خرید ارز ارزان شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که این فرصت‌های مطالعاتی را از دست ندهند اما تا ارز به وزارت‌‌خانه نرسد، نمی‌توانیم تعهد ایجاد کنیم و وعده بدهیم.


وی در همین خصوص افزود: به 83 نفر از دانشجویان که پرونده‌های آن‌ها کامل بود و منتظر حمایت مالی بودند، اعلام کردیم که می‌توانند از این حمایت برخوردار باشند و همچنین بررسی می‌کنیم که تا پایان سال چند نفر دیگر را نیز می‌توانیم برای این فرصت‌های مطالعاتی مورد حمایت مالی قرار بدهیم.


صدیقی با اشاره به اینکه وزارت‌ علوم تمام تلاش خود را برای تحقق وعده‌های این وزارت‌خانه می‌کند، ادامه داد: ما برای تأمین ارز، قول شفاهی گرفته‌ایم و براساس همین قول وعده می‌دهیم ولی اگر مشکلی مانند مهرماه امسال هم ایجاد شد، انتظار نداریم که دانشجویان جلوی وزارت‌خانه تجمع کنند.


صدیقی با اشاره به مشکلات اقتصادی کنونی و نیازمندی دانشجویان به وام‌های دانشجویی، گفت: بنده در ملاقاتی که با رئیس سازمان برنامه‌وبودجه داشتم به ایشان متذکر شدم که هرچقدر بیشتر به ما کمک کنید می‌توانیم دانشگاه‌ها را مجهزتر کنیم و وام‌ها را ارتقاء دهیم، همچنین از طریق سیستم بانکی نیز هم‌افزایی داشتیم که بتوانیم مبلغ وام‌های دانشجویی را بیشتر کنیم.


وی افزود: امسال بنابراین بود که مبلغ وام 700 هزارتومانی را برای دانشجویان دکترا افزایش دهیم؛ اما بحث‌وجدل‌هایی با بانک توسعه تعاون داشتیم و با توافقاتی که انجام شد فعلاً قرارداد با این بانک را حفظ کردیم.


صدیقی در ادامه با بیان اینکه تلاش‌های صندوق رفاه دانشجویان را نمی‌توان نادیده گرفت، اظهار کرد: با منابع جدیدی که پیدا خواهیم کرد و تلاش‌های صندوق رفاه دانشجویان، مسیر ما در جهت افزایش مبلغ وام‌ها است ولی اگر بانک توسعه تعاون منافع ما را تأمین نکند، می‌توانیم با بانک‌های دیگر نیز وارد مذاکره شویم.


معاون وزیر علوم در پایان با تأکید بر اهمیت منابع مالی در بحث وام‌های دانشجویی، گفت: همه مسائل به منابع مالی که همان منابع بالفعل و بالقوه هستند، برمی‌گردد و در سال جدید متناسب با منابع موجود، تصمیمی می‌گیریم که بتوانیم نظر دانشجویان را تا حدی تأمین کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار