۲۹ دی ۱۳۹۴ ۲۳:۴۴
کد خبر: ۲۶۳۴۴
daneshgah fani herfeiبه گزارش عطنا و به نقل از مهر، مسعود شفیعی در حاشیه افتتاحیه هشتمین المپیاد ورزشی کارکنان، ارتباط صنعت و دانشگاه و ارتقای جایگاه مهارتی و علمی کشور را یکی اهداف این دانشگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: خیر‌ین کمک‌های مادی و معنوی خوبی به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای دارند به طوری که خیرین در سال گذشته هزینه تحصیل ۴۰۰ نفر از دانشجویان را برعهده گرفته‌اند.

شفیعی با بیان اینکه امسال ۲۳ مرکز فنی و حرفه‌ای در سطح کشور با کمک خیر‌ین در حال احداث است، تأکید کرد: در شهر کاشان هم کمک‌های خوبی از طرف خیر‌ین صورت گرفته است ولی کافی نیست و ساخت دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کاشان گواه این مدعا است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات و بودجه کم موجب شده که رغبت هنرجویان هنرستانی به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کاهش پیدا کند و این در حالی است که دانشگاه‌های دیگر صرفا برای مدرک‌گرایی پذیرش دانشجو دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه صنعت ما صنعتی مرده است، بیان کرد: کاهش تعداد نیروهای تکنسین به همین دلیل است.

شفیعی از ارتقای آموزش مراکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: در سال گذشته ۹۵ رشته جدید کاردانی و ۵۲ رشته کارشناسی ناپیوسته راه‌اندازی شد و بر این امر اعتقاد داریم که کشور نیاز به تکنسین‌های ماهر و باتجربه دارد و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بهترین مکان برای تربیت نیروی انسانی ماهر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار