۲۷ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۴۷
کد خبر: ۲۶۰۱۷
Pazookiبه گزارش عطنا به نقل از روزنامه قانون، استاد اقتصاد دانشگاه علامه گفت با اجرایی شدن برجام، تحریم های بانکی برداشته خواهد شد و ارتباطات بین‌المللی  و مبادلات تجاری ایران با جهان خارج تسهیل خواهد شد.

پازوکی اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام، دیگر ما تنها با چین و هند ارتباط اقتصادی نخواهیم داشت و با جهان بین الملل از جمله اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا وآمریکا ارتباط خواهیم داشت اما مشکلات اقتصادی ایران را بخواهیم با درصد بیان کنيم 20درصد آن مشکلات ناشی از تحریم است و 80 درصد آن به نظام تصمیم گیری مجموعه حاکمیت مرتبط می‌شود؛ یعنی قوه مقننه، مجریه و قضاییه.

پازوکی افزود: مهم‌ترین مسئله در شرایط فعلی اقتصاد ایران که می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود فضای کسب وکار داشته باشد، کارا شدن سیستم قضایی کشور در جهت منافع ملی ایران خواهد بود. رفع تحریم ها کمک می‌کند که شرایط بهتر شود ولی 80درصد این مسئله، به سیستم کلان تصمیم گیری اقتصاد مرتبط است. به عبارت دیگر مجموعه حکومت باید بپذیرد که سمت تعالی، پیشرفت و ارتباط منطقی با جهان در چهار چوب منافع ملی ایران عمل کند.

مهدی پازوکی همچنین درباره بهترین کاری که دولت در کوتاه مدت می‌تواند انجام دهد گفت: دولت باید انضباط مالی و پولی را به سیستم اقتصادی کشور بازگرداند. انضباط پولی را از طریق سیستم بانکی و بانک مرکزی و انضباط مالی را از طریق بودجه که بی انضباطی آن سال‌ها بر اقتصاد کشور حاکم بوده است به مسیر بازگرداند.

این استاد دانشگاه افزود: اگر نظام اقتصادی کشور با مشکلات اقتصادی، برخورد کارشناسی کند می‌توان آینده خوبی برای اقتصاد کشور متصور بود. ضمن اینکه با رانت نیز باید به شدت مقابله کرد.

Barjam
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار