۲۲ دی ۱۳۹۴ ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۶۵۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حفظ استقلال دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات گفت: اعطای بورسیه به دانشجویان در اختیار وزارت علوم بوده است که اختیارات دانشگاه‌ها در این بحث در چارچوب ضوابط و مقررات افزایش یافته است.


n00173081-b
به گزارش عطنا و به نقل از فارس، محمد فرهادی در حاشیه مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جمع خبرنگاران در رابطه با حفظ استقلال دانشگاه‌ها، گفت: حفظ استقلال دانشگاه‌ها براساس مصوبه هیات‌امنای دانشگاه‌ و سند آمایش آموزش عالی پیش‌بینی شده است که بر این اساس وزارت علوم برنامه‌ها را مدیریت و نظارت می‌کند و دانشگاه‌ها در چارچوب ضوابط و مقررات اجرا می‌کنند.
وی ادامه داد: در بحث بورسیه‌ها نیز امور به دست وزارت علوم بوده که به دانشگاه ها واگذار کردیم و وزارت علوم نظارت دارد.
فرهادی همچنین در رابطه با بدهی دانشگاه ها به شهرداری‌ها گفت: تعاملاتی داشتیم که قرار شده بدهی دانشگاه‌ها به نهادهای مختلف از جمله شهرداری‌ها پرداخت شود.
وزیر علوم در رابطه با چگونگی هزینه‌کرد بودجه تحقیقاتی گفت: نمی‌توان بودجه را از یک ردیف در ردیف دیگر هزینه کرد زیرا بودجه‌ها مشخص است. بنابراین بودجه تحقیقاتی را فقط باید در بخش پژوهش هزینه کنیم که سعی داریم در این بخش بودجه را افزایش دهیم تا بتوانیم به تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم.
به گفته وزیر علوم برای ایجاد زیرساخت‌ها و آزمایشگاه‌ها ردیف‌هایی مشخص شده که امسال بخشی از آن محقق شده است و امیدواریم تا پایان سال نیز بخشی دیگر محقق شود که این مبلغ بیش از صد میلیارد تومان است
وی اضافه کرد: از سال آینده توجه ویژه‌ای به بخش پژوهش و امکانات آزمایشگاهی می‌شود.
وزیر علوم ادامه داد: قراردادهای بسیاری نیز در این زمینه با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت دفاع، صنعت، نیرو منعقد شده به طوری که وزارت نفت با 12 دانشگاه و پژوهشگاه تفاهم‌نامه دارد و پروژه‌های تحقیقاتی بیش از 450 میلیارد تومان برآورد شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار