۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۰۰:۵۸
کد خبر: ۷۶۳۲
تنی چند از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی با تجمع در مقابل دانشکده علوم مالی نسبت به ادغام این دانشگاه‌ با دانشگاه خوارزمی اعتراض کردند.

به گزارش عطنا، یکی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در این باره به ایسنا گفت: در ایام عید مطلع شدیم که سردر دانشگاه تعویض شده است و پس از پیگیری متوجه شدیم این موضوع در ۲۴ اسفند به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است.

این دانشجوی ورودی 89 افزود: این ادغام در حالی تصویب و انجام شد که رییس دانشگاه در دی‌ماه و پس از مطرح شدن ادغام دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی به دانشجویان گفته بود که مساله ادغام دانشگاه منتفی است و قرار است هیات امنای جدید برای دانشگاه منصوب شوند.

وی با اشاره به پیگیری‌های دانشجویان در وزارت علوم اظهار کرد: زمانی که از وزارت علوم پیگیری کردیم، پاسخ وزارتخانه این بود که روند تبدیل دانشکده به دانشگاه علوم اقتصادی قانونی نبوده است. سوال اینجاست که تقصیر دانشجویان چیست؟ و آیا مسؤلانی که از این موضوع مطلع بودند نباید جلوی پذیرش دانشجو را می‌گرفتند.

وی با این ادعا که این ادغام بدون در نظر گرفتن حقوق دانشجویان انجام شده است به عنوان مثال به موضوع دانشنامه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه اشاره و گفت: دانشجویان در حالی مدرک دانشگاه علوم اقتصادی را می‌گیرند که مدرک این دانشگاه 10 سال دیگر معتبر نخواهد بود.

دانشجوی دیگری به مقایسه سطح علمی دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم اقتصادی پرداخت و گفت: دانشگاه علوم اقتصادی در رشته‌های علوم اقتصادی، علوم مالی و مدیریت سطح بالاتری دارد این در حالیست که دانشگاه خوارزمی حتی این رشته‌ها را ندارد.

دانشجوی دیگر در مورد ادغام اظهار کرد: وزارت علوم اعلام کرده است که مساله ادغام دو ماه است که در جریان است. این در حالی است که رییس دانشگاه علوم اقتصادی ادعا کرده چیزی در جریان نبوده است.

دکتر منجذب رییس دانشگاه علوم اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد این ادغام گفت: ما فقط به عنوان مجری عمل کردیم. دانشگاه شدن دانشگاه علوم اقتصادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده بود و شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم روی این مساله موضع داشتند و ما هم به عنوان مجری عمل کردیم.

دکتر منجذب به این پرسش که آیا شما از پروسه ادغام اطلاع داشتید یا خیر، پاسخ داد: طبق اطلاعاتی که من داشتم قرار نبود ادغامی انجام شود اما اکنون که ادغام صورت گرفته، باید گفت استقلال این سه دانشکده حفظ می‌شود، زیرا دانشگاه خوارزمی هیچ کدام از رشته های دانشگاه علوم اقتصادی را ندارد و این سه دانشکده توسط همین هیات علمی که تاکنون مشغول به فعالیت بودند اداره می‌شوند.

وی از تاسیس دوره‌های دکتری خبر داد و گفت:تصمیم به تاسیس دوره‌های دکتری داریم و دانشجویان به راحتی می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

به گفته رییس دانشگاه علوم اقتصادی، دانشگاه مجموعه ورزشی نداشت در حالی که دانشگاه خوارزمی دارای 32 مجموعه ورزشی و فرهنگی است و دانشجویان می‌توانند از این مجموعه‌ها استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم اقتصادی درمورد مدرک دانشجویان نیز توضیح داد: این مسائل هنوز تعریف نشده است، اما می‌توانیم در مدرک دانشجویان نام دانشگاه علوم اقتصادی یا نام دانشگاه خوارزمی یا اسم هر دو دانشگاه را بیاوریم.

به گفته وی، ساختمان این سه دانشکده و خوابگاه‌ها سرجای خود باقی می‌ماند. دانشگاه خوارزمی دارای دو سایت تهران و کرج است که ما با سایت تهران سروکار داریم و هیچ چیزی به کرج منتقل نمی‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار