دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 06:11:44
آخرین اخبار

آرشیو اخبار

دسته بندی روان‌شناسی

گزارش تصویری/ نشست «تبیین جایگاه مشاوره مدرسه در سند تحول بنیادین» در دانشگاه علامه

نشست تخصصی «تبین جایگاه مشاوره مدرسه در سند تحول بنیادین» با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

براتی‌سده در نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی»: (5) ۳۰ درصد جمعیت کشور در سال ۱۴۲۰ وارد سن سالمندی می‌شوند/ باید به فکر تنهایی زنان سالمند باشیم

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و مسئول سابق شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۲۰ نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت کشور وارد سن سالمندی می‌شوند، گفت: تنهایی زنان سالمند یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در سال‌های آینده است.

موسوی‌چلک در نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی»: (4) باید بدون وابستگی استقلال و مشارکت سالمندان را در جامعه فراهم کنیم

رئیس انجمن مددکاری ایران با اشاره به اینکه اگر سیاست‌گذاران نتوانند در زمینه سالمندی تمهیدات لازم را انجام دهند، قطعاً در آینده سالمندی برای جامعه بحران ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در عرصه‌های مختلف باید بستر را برای مشارکت سالمندان فراهم کنیم تا بدون وابستگی، استقلال لازم را داشته باشند.

در نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی» مطرح شد: (3) خدادادی: حرکت جامعه به سمت سالخوردگی/ بادامچی: ورشکستگی هر ۱۸ صندوق حمایت از بازنشستگان

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در موضوعاتی مثل سالمندی، نیازمند به کمک مراکز علمی از جمله دانشگاه علامه طباطبائی هستیم، گفت: جامعه ما به سمت پیری و سالخوردگی حرکت می‌کند و اگر برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درستی صورت نگیرد، مشکلات عدیده‌ای را در بر خواهد داشت.

احمد برجعلی در نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی»: (2) سیاستمداران ما با دانشگاهیان و دانشگاهیان‌ ما با سیاستمداران غریبه‌اند/ سالمندی یک مشکل جهانی است

رئیس دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه مشکل سالمندی یک مشکل ملی نیست بلکه یک مشکل جهانی است، بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه سیاست‌گذاری برای سالمندان این است که سیاستمداران ما با دانشگاهیان و دانشگاهیان ما با سیاستمداران غریبه‌اند و از هم فاصله دارند.

عبدالله معتمدی در نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی»: (1) ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش «سالمندی در ایران»‌/ با شتاب به سمت تغییر ترکیب جمعیتی می‌رویم

دبیر علمی کمیته همایش «سالمندی در ایران با رویکرد روانی-اجتماعی»‌ با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، بیان کرد: وقتی از سالمند صحبت می‌کنیم باید کل جامعه مدنظر ما باشد.

گزارش تصویری/ نشست «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی» در دانشگاه علامه

نشست تخصصی «سیاست‌گذاری‌های اجتماعی در حوزه سالمندی» با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه و برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان کشوری در سالن شورای دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

حسن ملکی: سازمان سمت باید به نیاز نرم‌افزاری انقلاب اسلامی پاسخ دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: مطابق اساسنامه سازمان سمت قرار بوده این سازمان به نیاز نرم افزاری انقلاب اسلامی پاسخ دهد.

سعید قنبری در نشست آموزشی والدین با موضوع «کودک آزاری»: (3) صدای هیجان‌های منفی کودکان‌مان را کم و زیاد نکنیم

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی پذیرش هیجانات منفی کودکان را اولین قدم فرزندپروری دانست و گفت: شناخت هیجان‌ها و پاسخ‌های هیجانی، درک رابطه هیجان با موقعیت، همدلی و یافتن راه‌حل، قدم‌هایی در مدیریت هیجان کودکان است و لازم است ابتدا والدین بتوانند هیجانات خود را مدیریت و کنترل کنند.

فاطمه باقریان در نشست آموزشی والدین با موضوع «کودک آزاری»: (2) نگاه خانواده‌ها به کودک‌آزاری مهم است/ کودکانمان را آگاه کنیم

استادیار روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه آگاهی خانواده‌ها و آموزش کودکان نسبت به کودک‌آزاری بسیار مهم است، گفت: والدین باید در تمام مراحل زندگی از کودکانشان حمایت و آنها را آگاه کنند، والدین باید درباره کودک‌آزاری به فرزندشان اطمینان‌خاطر بدهند تا او در صورت احساس خطر با آنها صحبت کند.

معصومه موسوی در نشست آموزشی والدین با موضوع «کودک آزاری»: (1) انتظارات خود را از نوجوانان کمتر کنیم/ دوران رنج‌آور نوجوانی

استادیار روان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه نوجوانان هیجاناتی مانند عصبانیت، خشم، دلخوری، اضطراب و ترس را خیلی شدیدتر از کودکان و بزرگسالان تجربه می‌کنند، گفت: انتظارات بزرگسالان و نظام آموزشی از نوجوانان نه تنها موجب رشد آنها نمی‌شود بلکه فشارهای مضاعفی را بر فرد نوجوان وارد می‌کند و موجب رنج‌آورتر شدن این دوره می‌شود.