دوشنبه، 30 اردیبهشت 1398 05:59:03
آخرین اخبار

آرشیو اخبار

دسته بندی روان‌شناسی

گزارش تصویری/ نشست‌‌های تخصصی اولین همایش «مشاوره مدرسه» در دانشگاه علامه طباطبائی (۳)

استادان و صاحب‌نظران دیدگاه‌های خود را در زمینه وضعیت کمی و کیفی مشاوران مدارس در قالب نشست‌های تخصصی اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌ علامه طباطبائی مطرح کردند.

گزارش تصویری/ نشست‌های تخصصی اولین همایش «مشاوره مدرسه» در دانشگاه علامه طباطبائی (۲)

اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در دانشگاه‌ علامه طباطبائی با برگزاری پنل‌های مختلف تخصصی همراه بود که در طی آن سخنرانان و صاحب‌نظران به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.

گزارش تصویری/ میزگرد تخصصی «هدایت تحصیلی و شغلی؛ بایدها و نبایدها» در دانشگاه علامه (۱)

میزگرد تخصصی «هدایت تحصیلی و شغلی؛ بایدها و نبایدها» در قالب اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

مهدی نوید‌ ادهم در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه»؛ (3) حرکت نظام آموزش‌و‌پرورش به‌سوی آینده باید با کمک «مشاوره مدرسه» باشد

دبیر شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: حوزه مشاوره کار بسیار حساس و خطیری است و از کارکرد نظام آموزشی جدایی‌ناپذیر است، اگر اصلی‌ترین کارکرد مشاوره را توانمندساختن بچه‌ها برای خوب تصمیم‌گرفتن و خوب انتخاب کردن بدانیم کار بسیار ضروری، مهم و حساسی است.

حسین سلیمی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» مطرح کرد؛ (2) «مقابله با شبکه‌ سوداگرایانه مشاوران درسی»/ آمادگی دانشگاه علامه برای همکاری با آموزش‌ و پرورش

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش در زمینه مشاوره مدرسه، گفت: شبکه‌ای از مشاوران درسی (مشاوران مدرسه) شکل گرفته است که با سوداگری و یک اقتصاد سیاسی بسیار پیچیده در مدارس برای فعالیت‌های سوداگرایانه خود کار می‌کنند.

آتوسا کلانتر هرمزی در مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» بیان کرد؛ (1) تحقق مدارس ۱۴۰۴ نیازمند تقویت نقش و جایگاه مشاوره مدرسه/ پذیرش ۶۱ مقاله علمی-پژوهشی

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه ۶۱ مقاله در سطح علمی-پژوهشی در این همایش پذیرفته‌شده است، بیان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی تصمیم دارد تا باهدف تبیین جایگاه مشاوره در سند بنیادین در راستای تحقق مدارس ۱۴۰۴، نقش و کارکردهای مشاوران مدارس را مورد بررسی قرار دهد.

گزارش تصویری/ اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» در دانشکده روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی

مراسم افتتاحیه اولین همایش ملی «مشاوره مدرسه» با حضور مسئولان کشوری، صاحب‌نظران و استادان دانشگاه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

گزارش تصویری/ سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای با اجرای تئاتر آموزشی «زندگی زناشویی» در دانشکده روان‌شناسی

سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای با اجرای بخش سوم از مجموعه تئاتر‌های آموزشی با عنوان «زندگی زناشویی» در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

گزارش تصویری/ جلسه هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه «فناوری آموزشی و محیط‌های یادگیری» در دانشگاه علامه

جلسه هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه «فناوری آموزشی و محیط‌های یادگیری» در دانشگاه علامه طباطبائی با حضور استادان و اعضای هیئت علمی و نمایندگان شرکت‌های تکنولوژی و فناوری آموزشی در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری/ آغاز دومین دوره جشنواره سرگرم‌آموز در دانشگاه علامه طباطبائی

دومین دوره جشنواره سرگرم‌آموز به همت هسته پژوهشی مطالعات بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی این دانشگاه برگزار شد.

در تئاتر آموزشی گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی مطرح شد؛ «آشنایی و ازدواج» حاشیه اجتناب‌ناپذیر زندگی دانشجویی

بخش دوم سلسله نشست‌های چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی با عنوان «آشنایی و ازدواج» به همت گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

با حضور استادان بنام روان‌شناسی و مشاوره بررسی شد؛ جایگاه مشاوره مدرسه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دقیقاً کجاست؟

نشست تخصصی «تبیین جایگاه مشاوره مدرسه در سند تحول بنیادین» با حضور نمایندگان وزارت آموزش‌وپرورش و شورای عالی آموزش‌وپرورش در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

گزارش تصویری/ نشست تخصصی «الگوهای مراقبت، بهداشت روانی و اختلالات روان‌شناختی در سالمندان»

نشست تخصصی «الگوهای مراقبت، بهداشت روانی و اختلالات روانشناختی در سالمندان» با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه و برخی مسئولان در سالن شورای دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

کلانتر هرمزی در گفت‌و‌گو با عطنا خبر داد: خارج کردن سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای از سخنرانی صرف با اجرای تئاتر‌های آموزشی

مدیر گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه یکی از اهداف راه‌اندازی سلسله نشست‌های چالش‌های زندگی دانشجویی به سبک تئاتر آموزشی، خارج کردن سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای از سخنرانی صرف است، اظهار کرد: البته برخی از نشست‌ها علمی و سخنرانی‌ها در نشست‌های سه‌شنبه‌های مشاوره‌ای به قوت خود باقی است.

آمنه عالی: والدین و معلم را نمی‌توان با موعظه از کتاب کمک درسی منع کرد

استادیار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به سطح متفاوت از استعداد و توانایی در یادگیری میان دانش‌آموزان گفت: حدی از این تقاضا منطقی است؛ ممکن است دانش‌آموزی به ساعات بیشتر آموزش نیاز داشته باشد یا به کتاب‌های دیگر، که این امر پذیرفتنی است. اما آنچه قابل پذیرش نیست عرضه بیش از حد و تبلیغات گسترده رسانه‌ای آن است که به دلیل وجود تقاضا، تداوم یافته است. بنابراین باید تقاضا را تعدیل کرد تا عرضه این مواد نیز متعادل شود.

حسین اسکندری مطرح کرد: روان‌شناسی صنعتی رشته‌ای نوپا و پرکار با منابع محدود/ از ترم اول ایده پایان‌نامه‌تان را بپرورانید

مدیرگروه روان‌شناسی صنعتی و سازمانی دانشگاه علامه طباطبائی در جمع انجمن علمی-دانشجویی این رشته گفت: به‌رغم اینکه دانشگاه علامه طباطبائی سال دومی است که در رشته روان‌شناسی صنعتی و سازمانی دانشجو می‌پذیرد، هم‌پای دانشگاه‌های پیشگام این رشته مثل دانشگاه اصفهان و شهید چمران اهواز حرکت می‌کند.

گزارشی از نشست «سبک زندگی و سالمندی» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی علامه؛ «ایران با رشد سریع جمعیت سالمندان روبه‌رو است»/ فراز و فرودهای دوره سالمندی

طبق آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۵ حدود ۹/۲۸درصد جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند که بر این اساس رشد سالمندی در ایران  بیش از ۲/۵ درصد است، در حالی که رشد جمعیت عمومی ۱/۲۴درصد بوده و این نشان از رشد سریع جمعیت به سمت سالمندی دارد.

دومین نشست تخصصی قبل از «همایش ملی سالمندی در ایران» برگزار شد: نشست تخصصی «سبک زندگی و سالمندی» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه+ تصاویر  

دومین نشست تخصصی قبل از برگزاری همایش ملی «سالمندی در ایران با رویکرد روانی-اجتماعی» با عنوان «سبک زندگی و سالمندی» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

محمد خدایاری‌فرد در نشست «دین‌ورزی امروزین جوانان»: (1) کلاس‌های معارف اسلامی باید گفت‌وگومحور شود/ برای دروس معارف افراد متخصص انتخاب شوند

عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با بیان دلایل کاهش دینداری دانشجویان گفت: برای تدریس دروس معارف اسلامی و تمام درس‌هایی که پسوند دینی دارند باید افراد متخصص انتخاب شوند و استاد و دانشجو در کلاس‌ بحث و گفت‌وگو کنند.

جبار رحمانی در نشست «دین‌ورزی امروزین جوانان»: (2) آسیب‌های اجتماعی لزوماً نتیجه بی‌دینی نیستند/ میزان دینداری، مسئله قدرت و محل نزاع گفتمان‌هاست

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی گفت: در پیمایش‌ها مشخص شده است که بالای ۹۵ درصد جامعه باورهای دینی دارند. اما هرچه به سوی شرکت در مناسک جمعی‌ای می‌رویم که به نهادهای قدرت مربوط‌اند، مانند حضور در نماز جمعه و مسجد، مشارکت جامعه هم کاهش یافته است. اصولاً مسئله میزان دینداری، مسئله قدرت و محل نزاع گفتمان‌هاست از روشنفکر دینی گرفته تا مسئول دولتی و خیلی اوقات هم واقعا عقیدتی است، نه الزاما مادی و سودجویانه.