کد گزارش : 147544
تاریخ گزارش : 1396/08/07
تغییر اندازه نوشته

به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران برگزار شد؛

چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با موضوع «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران  برگزار شد.

به گزارش عطنا، در این نشست، که دوشنبه یکم آبان ماه درتالار ایوان شمس صورت گرفت، پروفسور محمد باقر ساروخانی پدر علم جامعه شناسی ارتباطات ایران، دکتر حسینعلی افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، استاد میرزا بابا مطهری نژاد رئیس انجمن روابط عمومی ایران، دکتر امیر خجسته نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی و دکتر مونا رحمانی مدرس و پژوهشگر ارتباطات سخنرانی کردند.

این نشست با حضور مقامات دولتی و نمایندگان فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد و مدیران عامل دستگاه‌ها، مدیران عامل بانک‌ها، مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی و کارشناسان، دانشجویان و اساتید، صاحب نظران و اندیشمندان و فعالان حوزه روابط عمومی و اعضای انجمن‌های تخصصی روابط عمومی کشور برگزار شد.



اخبار مرتبط با این گزارش:


حسینعلی افخمی در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (1)

جامعه شفاف لازمه رشد روابط عمومی/ تاسیس «تشکل حرفه‌ای» ضروری است

مدیرگروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: روابط عمومی در بستر جامعه شفاف رشد می‌کند نه بستری که در آن همه، توپ‌ها را در زمین همدیگر می‌اندازند و هیچ‌کس در قبال یکدیگر پاسخگو نیست. برنامه‌ریزی‌های مختلف ما به علت عدم شفافیت، عدم مشخص بودن ساختارها و سهیم نبودن در یک سری از زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی بیهوده می‌شود.


میرزا بابا مطهری‌نژاد در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (2)

مطالبات مردم در رأس امور است/ روابط عمومی سازمان‌محور آسیب‌زاست

رئیس انجمن روابط عمومی ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری اظهار کرد: تبدیل انتظارات و نیاز مردم به سیاست در داخل سازمان و همچنین کنشگر بودن استادان و کارشناسان در ارتباط با مسائل روابط عمومی و بیان انتقادشان از جمله پیشنهادهای من برای داشتن یک روابط عمومی مطلوب است.


محمدباقر ساروخانی در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (3)

روابط عمومی کهنه و سنتی به درد ما نمی‌خورد/ فوق دکترای این رشته را می‌بینم/ ویژگی‌های «روابط عمومی اصیل»

پدر علم جامعه‌شناسی ارتباطات با بیان اینکه روابط عمومی باید تحلیل‌گر، امین، شجاع و آینده‌نگر باشد، گفت: ما باید از روابط عمومی فامیلی و رابطه‌ای فاصله بگیریم و دانشگاه‌ها موظف به این کار هستند. لذا من فوق دکترای روابط عمومی را در آینده می‌بینم؛ رشته‌ای که یک مهارت است که چندین رشته را با هم دارد و یکی از غنی‌ترین دانش‌های بشری است.


امیر خجسته در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (4)

قصور پدیده «کاسپین» بیشتر از روابط عمومی‌ها متوجه مسئولان است

نماینده مجلس و نایب رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روابط عمومی در ایران مظلوم است و این نشست برای مطالبه‌گری است، اظهار کرد: عدم مطالبه‌گری، این حوزه را در مظلومیت باقی می‌گذارد، پیام نشست علمیی امروز به تمام مسئولان، مجلس، دولت و قوه قضاییه این است که ما درخواست توجه داریم چرا که ارتقای این جایگاه با توجه و فهم مسئولان نظام صورت می‌گیرد.  


مونا رحمانی در نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»: (5)

در دنیا حرف از مردن روابط عمومی‌ها‌ می‌زنند/ چقدر به ابزارهای جدید مجهز هستیم؟

مدرس و پژوهشگر ارتباطات گفت: در دنیا از مردن روابط عمومی‌ها صحبت می‌کنند زیرا معتقدند که مارکتینگ‌ها با سرعت بالا و رسانه‌ها جای روابط عمومی‌ها را می‌گیرند. به نظر شما آیا رسانه‌ها، مارکتینگ‌ها و خبرنگاران می‌توانند جای روابط عمومی‌ها را بگیرند، جواب من خیر است. ما باید خاک روابط عمومی را بخوریم و به دانش روز آن مجهز بشویم تا بتوانیم در این حوزه موفق شویم.


گزارش تصویری/

چهارمین نشست «روابط عمومی؛ علم تا عمل»/ تقدیر از چهره‌های تاثیرگذار روابط عمومی

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های «روابط عمومی؛ علم تا عمل» با موضوع «ارتقاء جایگاه روابط عمومی در ایران» به همت دبیرخانه سلسله نشست‌های علمی و عملی روابط عمومی ایران برگزار شد.