هادی خانیکی در نشست «اعتراض، خیابان و رسانه»: (1)

کاهش مرجعیت رسانه‌های داخلی نتیجه سیاست‌گذاری‌های‌ غلط رسانه‌ای

مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه تغییرات ارزشی و نگرشی در جامعه ما به سمت نوعی فردگرایی و مادی‌گرایی یا منفعت‌گرایی فردی رفته است، گفت: خیابان یک جایگزین برای تغییر فرآیند اعتراض از کنش‌های سازمان‌یافته، مدنی و قابل شناسایی به کنش‌های توده‌ای یا عمومی مبتنی بر شبکه‌های نامعین است و به عبارت دیگر در اعتراض، خیابان به جای نهادهای مدنی، احزاب و تشکل‌ها می‌نشیند.


با حضور محمد نوروزی، عکاس دفاع مقدس؛

مستند «عکاس جنگ» در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه اکران و بررسی شد

فیلم مستند عکاس جنگ که درباره جیمز نچوی است با حضور محمد نوروزی، عکاس پیشکسوت انقلاب و دوران دفاع مقدس نمایش داده شد. نوروزی در جلسه نمایش فیلم گفت: بهترین درسی که از زندگی جیمز نچوی می‌توان گرفت این است که در جامعه منشأ اثر خیر باشیم.


آمنه شیرافکن در نشست «چگونه شورای شهر را نظارت‌پذیر کنیم؟»: (1)

در شورای شهر قبلی، افشا و انتشار اطلاعات بیشتر بود

این روزنامه‌نگار و فعال مدنی با بیان اینکه رقابت در سیاست یکی از عوامل شفاف‌سازی و انتشار اطلاعات است گفت: شواری شهر فعلی تماما در دست اصلاح‌طلبان و یکدست است اما در شورای شهر گذشته رقابت بین جناح‌ها باعث می‌شد افشا و انتشار اطلاعات بیشتر باشد.


محمدمهدی فرقانی در کارگاه «مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران»: (5)

هیچ سازمان و نهادی حق خدشه‌دار کردن آزادی روزنامه‌نگاران را ندارد

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی ضمن اشاره به حقوق مادی و معنوی روزنامه‌نگاران و مسئولیت‌های اجتماعی آنان گفت: یکی از پایه‌های اصلی روزنامه‌نگاری استقلال حرفه‌ای است یعنی روزنامه‌نگاران باید مستقل از تاثیرپذیری و فشار قدرت، نسبت به جست‌وجو و بیان حقیقت آزاد باشند و هیچ سازمان و نهادی حق خدشه‌دار کردن این اصل را ندارد.


علی شاکر در کارگاه «مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران»: (4)

آموزش اصول اخلاقی انتشار خبر به دانش‌آموزان ضروری است

دانشجوی دکتری دانشگاه علامه‌طباطبائی به اهمیت آموزش شهروند خبرنگاران در جامعه پرداخت و گفت: برای داشتن شهروندخبرنگاران آگاه نیازمندِ یک سری آموزش‌ها هستیم، آموزش‌هایی که مبتنی به یک ساختارشکنی جدی در نهادِ آموزش و پرورش است. اگر بناست، صداهای مختلف شنیده شود، این اقدام باید انجام شود، حتی اگر به مذاقِ برخی‌، خوش نیاید.


مهدی افتخاری در کارگاه «مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران»: (3)

خبرنگاران آینه واقعیت‌های جامعه هستند/ قلم نباید در دست روزنامه‌نگاران بلرزد

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی قوه قضائیه با بیان اینکه روزنامه‌نگاران باید مثل آینه عمل کنند گفت: ما شورای حل اختلاف اصحاب رسانه را برای اینکه قلم‌های دست روزنامه‌نگاران نلرزد و راسخ و محکم بنویسند در کشور راه‌اندازی ‌می‌کنیم، در صورت بروز مشکل باید کسی از جنس خود اصحاب رسانه به مشکل آنها رسیدگی کند.


محمدمهدی فرقانی در کارگاه « مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران»: (2)

کاربست «نرم زبان» به‌عنوان زبان ارتباطی و تفاهمی/ فقر دانش عارضه جدی خبرنگاران است

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی در بخش دوم با بیان اینکه مشکل جوامع در حال گذار این است که زبان روزنامه‌نگاران عمدتا پرخاشگرانه و خشن است، گفت: متاسفانه ما در شرایطی هستیم که به دلیل فقر یا عدم عمق دانش، بسیاری از روزنامه‌نگاران فهم و درک درستی از محتواهای تولید شده ندارند و در حوزه دانشی و حرفه‌ای عارضه‌ای بسیار جدی در حوزه رسانه وجود دارد.


محمدمهدی فرقانی در کارگاه «مسئولیت اجتماعی روزنامه‌نگاران»: (1)

حقوق و مسئولیت اجتماعی دو روی سکه روزنامه‌نگاری هستند

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی در بخش اول این کارگاه با بیان اینکه رعایت حقوق روزنامه‌نگاران و انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط روزنامه‌نگاران رابطه متقابل دارند، گفت: بدون تامین و تضمین حقوق روزنامه‌نگاران نمی‌توانیم انتظار ایفای نقش مسئولیت اجتماعی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و رعایت شرافت حرفه‌ای را از آنها داشته باشیم.


با همکاری قوه قضائیه در دانشکده ارتباطات برگزار شد؛

کارگاه مسئولیت اجتماعی روزنامه نگاران و شهروند خبرنگاران+تصاویر (۲)

در این کارگاه یک‌روزه که یکشنبه، ۲۰ اسفندماه با استقبال خوب خبرنگاران جوان برگزار شد، دکتر محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی و علی شاکر، مدرس ارتباطات به ارائه مباحثی جدید پیرامون مسئولیت اجتماعی رسانه‌ورزان و شهروندخبرنگاران پرداختند.


روزنامه‌نگار و فعال مدنی در نشست «اخبار جعلی و شایعات رسانه‌ای»: (3)

تلگرام نقطه عطفی در تاریخ انتشار اخبار کشور بود

مهرداد خدیر با بیان اینکه دروغ در فضایی ایجاد می‌شود که آزادی نیست و یا اینکه از بیان آزاد احساس نگرانی است. گفت: باید رسانه‌ای چون تلگرام را تقدیس کرد، این رسانه ابزار شایعه نیست بلکه ابزار آگاهی است. من تاریخ ایران را به قبل و بعد از کانال‌های تلگرامی تقسیم می‌کنم و این شبکه اجتماعی را یک موهبت بزرگ می‌دانم.


متخصص حوزه جامعه اطلاعاتی در نشست «اخبار جعلی و شایعات رسانه‌ای»: (2)

عصر شبکه‌های اجتماعی به پایان می‌رسد

حجت‌ مدیریان «۵G»، «اینترنت اشیاء» و «بلاک‌چین» را به عنوان فناوری‌های جدید ارتباطی معرفی کرد و گفت: عصر شبکه‌های اجتماعی به پایان می‌رسد نه به این معنا که دیگر شبکه‌های اجتماعی حضور و کارکرد ندارند بلکه به این معنا که رادیکال‌تر و مدرن‌تر می‌شوند و تحت نظر پلتفورم‌های دیگر قرار می‌گیرند.


مدیرگروه روابط‌عمومی دانشگاه در نشست «اخبار جعلی و شایعات رسانه‌ای»: (1)

تشکل صنفی روزنامه‌نگاران برای کشور ضرورت دارد/ احزاب فعال؛ رکن اصلی مطبوعات

مدیرگروه روابط‌عمومی دانشگاه علامه‌طباطبائی عدم وجود تشکل صنفی و احزاب فعال را از علل ناکارآمدی نظام خبری و مشکلات موجود در عرصه رسانه دانست و گفت: تشکل صنفی و مدنی می‌تواند به آموزش مداوم موازی کمک کرده و برکار نظارت داشته باشد.


زهیر صباغ‌پور در نشست «رسانه‌های جدید، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(4)

فضای مجازی ظرفیت بالایی برای مدیریت بحران دارد

مدرس ارتباطات دانشگاه علم و فرهنگ بخشی از کلان‌داده‌ها را محتوای تولیدی افراد در شبکه‌های مجازی دانست و گفت: شبکه‌های اجتماعی در بحران‌ها سریع‌تر عمل می‌کنند بنابراین ما باید بتوانیم چگونگی استفاده از ظرفیت فضای مجازی را یاد بگیریم چرا که رسانه‌ها ابزاری برای مدیریت وقایع آینده هستند و در حال حاضر از بزرگ‌داده‌ها برای پیش‌بینی وقایع آینده استفاده می‌شود.


قدسی بیات در نشست «رسانه‌های جدید، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(3)

نگرش مدیرها در بحران بسیار تاثیرگذار است

عضو هیئت علمی گروه روابط‌عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی رویکرد شخصی مدیران حاکم را در مدیریت بحران تاثیرگذار دانست و گفت: نگرش منفی بعضی مدیرها به تکنولوژی، فرهنگ سازمانی غیررقابتی، مصلحت‌اندیشی افراطی و شرایط سیاسی در مدیریت بحران بسیار تاثیرگذار است.


رامین رادنیا در نشست «رسانه‌های جدید، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(2)

رسانه‌ها می‌توانند ریسک بلایای طبیعی را کاهش دهند

مدیر روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در پایین آوردن ریسک بحران، گفت: به میزانی که ما به جامعه هشدار دهیم و آنها را آگاه کنیم ریسک حوادث طبیعی پایین‌ می‌آید چون مدیریت ریسک مهم‌تر از مدیریت بحران است و مدیریت بحران بعد از حادثه انجام می‌شود.


مهدخت بروجردی در نشست «رسانه‌های جدید، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(1)

خبرگزاری فارس و ایرنا در زلزله غرب کشور عملکرد خوبی داشتند

عضو هیئت گروه روابط‌عمومی دانشگاه علامه‌طباطبائی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خبرگزاری فارس و ایرنا در زلزله غرب کشور، گفت: پیشنهاد من این است که تحقیقی در خصوص جایگاه روابط عمومی‌ها در مواقع بحران انجام شود و در مواقع بحران مسائل را کنار گذاشته و همدل و همراه با هم به مشکلات مردم رسیدگی کنیم.


نصیری‌قیداری در افتتاحیه همایش ملی «رسانه‌ها و فناوری‌های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی»؛ (4)‌

مراکز امداد‌رسانی ما قابلیت مقابله با بحران‌های را ندارند/ خبرنگار آموزش‌دیده در بحران‌ها بهتر عمل می‌کند

دبیر‌کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه وضعیت امروزی ما به گونه‌ای است که مراکز امداد‌رسانی قابلیت مقابله با بحران‌های مختلف را ندارند، بیان کرد: بهتر است دوستان مسئول به ژاپن رفته و ببینند که در محل گسل‌ها چند هزار دستگاه زلزله‌نگار نصب کرده‌اند تا زلزله را پیش‌بینی کنند در حالی که در کشور ما زلزله رخ می‌دهد ولی زمان زیادی طول می‌کشید تا محل آن را تشخیص داده و آنجا مستقر شویم.


سیدضیاء هاشمی در نشست «رسانه‌های جمعی، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(5)

مسئولیت رسانه‌ها در بحران دو چندان می‌شود/ رسانه‌های جمعی؛ جزء جدایی‌ناپذیر مدیریت بحران

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا لازمه مدیریت بحران توسط رسانه‌ها را وجود اعتماد اجتماعی دانست و گفت: یکی از علت‌های نداشتن برنامه‌های راهبردی برای مدیریت بحران، واقف نبودن به کارکرد رسانه‌ها در مدیریت بحران است. وظیفه رسانه در شرایط بحرانی «نقش آفرینی برای توانمندسازی» اعضای جامعه، همراهی مردم و توجه به نیازهای موجود در شرایط پیش، حین و پس از بحران است.


کامبیز نوروزی در نشست «رسانه‌های جمعی، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(4)

رسانه‌های رسمی کشور نیاز به نوسازی عمیق دارند/ وضعیت بحرانی حرفه روزنامه‌نگاری در ایران

این متخصص حقوقی رسانه علت ناکارآمدی و افت‌ و خیزهای موجود در فضای رسانه‌ای کشور را عدم رعایت اصول حرفه‌ای و عدم ارتباط نسل‌های مختلف روزنامه‌نگار با هم دانست و گفت: وضعیت رسانه‌ای ما حیات ملی را به خطر انداخته، تصویری که ما از خودمان داریم تحت تاثیر همهمه فضای مجازی و صداهای بلندتری که خارج از فضای ملی کشور به گوش می‌رسد است.


محمدمهدی فرقانی در نشست «رسانه‌های جمعی، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران»:(3)

وظیفه رسانه‌ها نشان دادن واقعیات است نه بزرگنمایی آنها/ مسائل را سیاسی نکنید

رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی کاهش دادن عوارض روانی و فیزیکی بحران‌ و ارائه تصویری از حس تداوم زندگی به بحران‌زده‌ها را از وظایف روزنامه‌نگاران در بحران دانست و گفت: رسانه‌ها باید بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند اما نباید بحران‌ها را بزرگنمایی و سیاسی کنند.


صفحه 5 از 40« بعدی...34567...102030...قبلی »